![]() |
scheerschuim
ik vroeg me af hoe het precies werkt dat scheerschuim in een spuitbusje zo qua volume veranderd als het eruit komt.
|
Kheb totaal geen verstand van scheerschuim, maar ik doe een gok:): misschien komt het doordat het zich mengt met lucht of misschien doordat de druk in de bus hoger is, waardoor het minder ruimte in beslag neemt.
|
Het scheer*schuim* wat er uit komt is een mengsel van zeep en gasbelletjes.
De spuitbus bevat naast vloeibare zeep (nog geen schuim) een drijfgas dat onder hoge druk erin zit (vaak vloeibaar geworden). Als de spuitbus geopend wordt komt er een mengsel van drijfgas en zeep uit de kleine opening, waardoor het schuim ontstaat. Zoiets:p? |
krijg je een baardje gatara ? :eek:
:P nee je meot eht gewoon zien als slagroom t busje is met room is ook niet zo groot maar als je het klopt dan zit er lucht door en heb je veel meer slagroom |
Citaat:
erm vrouwen scheren wel eens andere delen ;) Citaat:
als ik chocolademelk in mijn glas schenk, wordt dat ook niet plotseling chocoladeschuim :P |
Citaat:
Hier een plaatje: http://science.howstuffworks.com/aerosol-can2.htm |
ik snap nu waarom je moet schudden voor gebruik:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij heeft het ook te maken met de druk. De vloeistof staat onder een redelijk hoge druk. Wanneer deze naar buiten wordt gespoten komt deze opeens in een veel lager drukgebied uit en gaat uitzetten. Zo werkt in ieder geval een brandblusser. De druk daarin is alleen zo hoog dat de temperatuur enorm keldert wanneer je spuit. Hoewel scheerschuim koud is is het niet van die orde van grootte. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |