![]() |
whiskey
hi kids
morgen ga k op kosten van andere een fles whiskey kopen voor mij & iemand anders waar we dan erg dronken door gaan worden. nouja, door de inhoud, niet de fles zelf alleen...welk merk?? maw, welke whiskey is jouw favoriet?? oh trouwens, dit topic is gezien de drankwetgeving 18+ ;) |
ik ben geen whiskeyman dus ik kan het je niet vertellen :P
|
^ je kan toch doen alsof
|
Glen Fiddich, al weet ik niet of je het zo spelt.
Dimple is ook chill Verder geldt: Hoe ouder hoe zachter. Als je van de smaak van turf houdt moet je een Islay-wiskey nemen (je moet er maar van houden). (en over het algemeen, al zijn er natuurlijk uitzonderingen, hoe goedkoper hoe viezer). |
Citaat:
[doet alsof] ik ga echt voor johny walker!!! euuh ofzo (y) [/doet alsof] :) |
Daar gaan we weer.
Iig GEEN Johnny Walker red label. Black Label valt mee, Gold Label is zelfs redelijk lekker dacht ik. Ikzelf ben een fan van Chivas Regal (prijskaartje!) en Ballentines. Glenallachie is ook lekker evenals Glenfiddich (let even niet op de schrijfwijze). En dan hebben we nog Glenlivet, Famous Grouse en een aantal andere soorten die ik wel eens heb gedronken, maar die me niet speciaal zijn bijgebleven. Reken er wel op dat je al snel diep in je portefeuille tast om een goede, lekkere whiskey te hebben, verspil je geld niet aan de walker red label, want dat is gewoon echt ZONDE! Ik ben niet helemaal fan van de bourbons, dat is natuurlijk een kwestie van smaak, maar geef mij maar Schotse of Ierse whisky/whiskey. |
ik wist dat ik op je kon rekenen mutie :p
|
hihi. Word ik zo voorspelbaar ^^. cHa0s heeft trouwens ook vast nog mooie aanvullingen.
|
Oh trouwens, bourbons, zijn Amerikaanse whiskeys. Ter info ^^.
|
Citaat:
...wat niet wegneemt dat ik op zich wel wil weten wat hij ervan vindt :) ohw en dat van die bourbons wist ik nog net wel, ik geloof dat ik dat ooit in een lucky luke gelezen heb... |
Ohja, en een malt wiskey (nee bij wiskey betekend het dan niet alcohol vrije meuk) is dan wel duurder maar ook beter.
En dat was mijn kennis over whiskey.:p |
Citaat:
Strips altijd goed voor iets ^^ Maar als je echt blindelings gaat, idd de Chivas, Ballentines of de Glennfiddich, dan zit je toch wel goed. Weer: schrik niet van de prijskaartjes. |
ik ben geen kenner, maar die whisky die ik weleens in een ierse pub drink vind ik wel lekker.
iemand (niet al de dure) aanraders om te kopen? |
doe mij maar gewoon bier, klaar.
|
Citaat:
Live with it. Of je besteedt er geld aan en je hebt dan ook iets, of je laat het beter en koopt een fles goldstrike voor hetzelfde geld en wat mij betreft dan interessantere inhoud. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja ok, maar op kosten van... dan kun je nog schrikken :D.
|
Citaat:
|
als de prijs niet uitmaakt... Mijn favos:
#1 Lochnagar! Heeeeerlijk zoete whiskey, heeft iets weg van sherry... Echt de top wmb :D #2 Glenmorangie, lekker licht, smaakvol, ruikt goed, maar slaat niet hard op je keel en derg. #3 Macallan smaakt vol, omdat'ie blijkbaar rijpt in sherryvaten, heeft ook iets zoets, maar brand bij mij altijd op een manier die ik niet helemaal fijn vind. Ik vind'm lekkerder dan de Glanmorangie, maar door dat 'branderige' staat'ie op 3 ipv op 2. |
ik heb laatst een fles wiskey gezien, zo grooot, als ik em nog nooit heb gezien :eek: :eek: :eek: maar klust het toch nie
en ohja Type, als FB hoor jij toch alle formummers wel te kennen tsss... IK BEN MIRTHE JUNG!!!!!!!!!! |
Offtopic: ok, hoi. je bent sexy. daten?
|
en DAT offto[pic!
|
eigelijk is alle whiskey wel lekker
die ik tot nu toe heb gehad iig wel |
ik heb geen favoriet, dronken wordt je toch wel
|
tsss, degene met wie ik ga drinken wilde per se southern comfort omdat ie t anders niet lust...nouja voor mezelf mooi maar een fles Glennfiddich gekocht, anders was t topic ook zo voor nix ;)
|
(y)
|
Citaat:
|
hihi :D Ik zei het toch :P.
Mijn vader dronk vroeger altijd whisky, maar kan het niet meer verdragen. Daarentegen weet nooit iemand wat te kopen voor verjaardagen enzo voor hem, dus in het verleden heeft ie nogal wat goeie whiskys bij elkaar kunnen sparen. En die zijn nu dus telkens voor mij ^^. Op mijn verjaardag heb ik altijd zwaar dure whisky staan :D. |
M'n schoonvader èn m'n stief-schoonvader zijn allebei kenners die het leuk vinden om op te scheppen over welke lekkere wiskeys ze in huis hebben. (y)
|
standaard en altijd lekker zijn Glen Fiddich en Johnny Walker Red Label (iets minder).
Je kunt natuurlijk ook iets duurdere whiskey's kopen zoals Johnny Walker Black Label of anders single malt scotch (welke dan ook) (Y) |
Ik steel altijd de flessen van mijn vader maar het kan me werkelijk niet schelen welk merk ik drink omdat er toch altijd wat cola doorheen gaat. Ik geloof dat het meestal Famous Groove is ofzoiets.
|
alsof de smaak er nog toe doet na een kwartier ;)
Ik heb nog nooit echt slechte whiskey gedronken, maar Ballentines vind ik best goed smaken. |
Citaat:
@_Moby_ Red label is in geen enkel opzicht te vergelijken met Glenfiddich. Het zou in de drankkast niet eens naast elkaar mogen staan. Als je zat wilt worden of een whiskey-cola wilt maken, tot daar aan toe, maar voor de rest... :| |
Citaat:
|
Citaat:
...maar die tip van jou is echt geweldig, k wist niet dat whisky zo goed kon smaken |
Citaat:
|
Citaat:
|
whiskey is vies! bah me pa drinkt meestal balantines....
|
whiskey kopen om dronken te worden ?
erg oneervol naar de whiskey toe vind ik dat the prettiest girl i ever saw, was sipping bourbon trough a straw ;-) |
soutern comfort zou ik nemen als ik jou was. Maar ik ben geen whiskey fan. Om lam te worden kan je ook vieux of bacardi gebruiken waarom whiskey?
|
De beste goedkope Whisky is van de Lidl. Daar heb ik nog nachtmerries van :P.
Verder drink ik het bijna nooit, als ik het wel drink is het Jameson, van me pa en ook samen met me pa. Vind ik goed te doen. |
Citaat:
|
't was geloof ik dat 't in engeland whiskey was en in schotland whisky, of andersom... maar dat weet ik dus niet meer precies. :D
maar eh... beetje laat denk ik, maar mjoah... qua single malts: Glen Deveron, Glenfiddich, Glenlivet en Aberlour zijn wel aanraders. verder chivas regal idd, lekkere blend, en ook Famous Grouse Islay cask finish is erg lekker. (y) bourbon ben ik niet zo'n fan van. :) maar als ik weinig te besteden heb, wat erg vaak voorkomt, dan voldoet Glen Talloch of Scotchman Whisky ook wel. :D |
Citaat:
|
Glen Talloch (y):cool:
|
Citaat:
Het is trouwens Schotse Whisky, Ierse Whiskey, Amerikaanse Whiskey en Canadezen wisselen af maar gebruiken vooral Whisky. |
Citaat:
|
ik haal altijd duitse aldi whisky, erg goed te drinken voor 6 euri per fles :)
|
Macallan 18 yo
Highland Park 18 yo Bushmills 16 yo Ik heb mezelf al beloofd dat ik in 2006 met mijn verjaardag een fles Macallan 30 yo mag kopen :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |