![]() |
''smaak'' in theepot
Ik drink allerlei soorten thee, uit 1 theepot. Nou zitten er in alle thee's die in drink een smaak, volgens mij een smaak die in mijn theepot is gaan zitten.
Ik heb een stenen theepot, dus het zou best kunnen dat al die geurtjes en smaakjes erin trekken. Nou vroeg ik me af wat je daar aan kan doen, hoe je die smaakjes uit de theepot kan krijgen? Het is namelijk best vies als je gewone thee naar strerrenmix, zoethout, en kersenthee smaakt, en je kersenthee naar de spice after diner smaak... :p |
kapot gooien en nieuwe kopen (Y)
|
ff goed reinigen, eerst met azijn (lost de kalk op) en dan zou ik een paar keer gewoon water koken (zonder theezakje) denk dat dat wel goed werkt :)
|
Mijn vader vindt kruiden- en smaakjesthee afschuwelijk, dus wij hebben gewoon meerdere theepotten.
Als je dan de ene voor kruidenthee, en de andere voor bijv zoete smaakjes gebruikt heb je nergens last van denk ik. |
Ik doe m'n theezakjes altijd in een kop kokend heet water. Dat gekut met zo'n theepot vind ik een beetje zinloos en schiet niet op.
|
mijn theezakjes mogen in de theekop... dus mijn thermoskan is gewoon smaakloos. Als je met hetzelfde zakje meerdere koppen wilt zetten, dan haal je het er gewoon redelijk gauw weer uit en dan bewaar je het op 't schoteltje.
|
nieuwe kopen.
dan gewoon de zakjes in het glas doen. |
Heb ik ook, ik doe er altijd azijn in, een nacht laten staan, dan goed uitspoelen en vervolgens 2 keer heet water erin laten staan. Duurt even misschien, maar als je dat zo af en toe doet, heb je veel plezier van je theepot.
Ook zorg ik er voor dat de thee in de pot er niet te lang in blijft, en ik hem naderhand meteen uitspoel en er wat water in laat staan. Ik vind het ook makkelijk om thee in de kan te zetten, en niet het zakje op een schoteltje te leggen. Zo'n zakje wordt bij mij altijd bitter wanneer hij op is gedroogd ( ook al is het een beetje), en dan is de thee dus ook al niet lekker meer. |
Citaat:
Dus ik ga maar met azijn aan de slag ;). |
gewoon een dag water in laten staan,evt met zeep, dan trekt alles in het water..
dat lukt iig ook bij flessen drinken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat staat er nou? dat trekt erin, en blijf je dus proeven (net zoals de smaakjes van de thee) |
ik was mijn theepot eens in de zoveel tijd grondig af met afwasmiddel, maar spoel hem daarna langdurig uit met water!
mijn ouders doen ook eens in de zoveel tijd de theepot in de afwasmachine. ook dat gaat heel goed. heb ondertussen nog nooit een zeepsmaak in mijn earl-grey, cactusvruchten, bosvruchten, nog meer smaakjes, etc...thee gehad!! enne, goed omspoelen na een gebruik. doe het nu al 2 of 3 jaar zo sinds ik op mezelf woon! ~SKIP~ |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15. |