![]() |
Utrecht!
Haai
Ik wil volgend jaar graag studeren in Utrecht! Doe nu 6vwo en wil taal en cultuur studies gaan doen, maar.... Aangezien ik in Friesland woon :s en weinig kunde heb in deze (geweldige) stad, vraag ik me wel af... hoe kom ik het beste aan een kamer? Ben er redelijk vroeg mee :cool: maar je moet er wat voor over hebben Heb me al wel ingeschreven bij sshu, maar dat schiet ook niet echt op ;) Misschien tips of mensen die de stad goed kennen die contact willen opnemen? Mail me maar: femkuh@hotmail.com |
Als je perse snel een kamer wil kun je je het beste inschrijven bij de SSHU voor Zeist (kortste wachttijd), maar ik weet niet waar je je hebt ingeschreven.
Verder zijn de tips voor elke stad hetzelfde: zeg tegen zoveel mogelijk mensen dat je een kamer zoekt, zet advertenties in de plaatselijke krant, hang briefjes op (als je toevallig naar een open dag gaat ofzo) enz |
MieX:
Citaat:
Je kan je ook nog inschrijven bij de SJHU en verder zie de post van MieX |
Je kunt je ook inschrijven voor de korste wachttijd en daarna doorverhuizen naar een andere SSH flat. Dat moet je dan wel even doorgeven als je voor Zeist (bijv.) aan de beurt bent.
Je kunst een ukje plaatsen in het U-blad als het jaar wat verder gevorderd is, en je kunt internet afzoeken. |
Je wilt volgend jaar in Utrecht gaan studeren, je hebt je nu ingeschreven en je vindt dat je vroeg bent.
Sorry maar.. whahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahhahahahaahahahhaha hahahahaha ok nu gaat het wel weer |
als je je 2 jaar geleden in had geschreven, had je volgend jaar wel een kamer gehad... dat bedoelde de poster boven me ;)
|
Citaat:
Anders zou ik me ff laten aanmelden bij kamernet .. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet wat woon in dichtbij dorpen/steden daar kan makkelijk appertementen krijgen (nieuwegein, ijsselstein) je kan met de tram of de bus naar utrecht gaan (ijsselstein 40 minuten) nieuwegein (15 minuten)(bus is nog sneller) in nieuwegein zijn een aantal goedkope appermenten te huur....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat resulteert in een 33m2 kamer met eigen keuken en douche :p :cool: :D |
w00t!
waar dan? 33m2.. *kwijl* eigen douche en keuken.. *zucht* ik deel et met 9 anderen *huil* |
Citaat:
owjaa idd! Had ik nog niet echt bij stil gestaan, thnx! :rolleyes: En over dat inschrijven, kan toch alleen maar als je zeventien bent, niet jonger igg |
Citaat:
|
Lid worden bij het corps. :o
|
Citaat:
|
en hun voetbal team is slechtt :)
|
Citaat:
|
ik heb me intussen ook al in geschreven
maar gister hoorde ik dat je ook een kamer kan kopen leek me wel wat, al kost het in 1x wel veel geld maar dan heb je ook wel wat |
Citaat:
Wat is zou doen als ik jou was -- ga naar www.introductiedagen.nl/, dan ben je sowieso verzekerd van een slaapplek tijdens de introductietijd. Als je daarna besluit om bij een studentenverenging te gaan, heb je ook in no time een kamertje, meestal kun je zelfs uit veel mogelijkheden kiezen. Als je niet bij een studentenvereniging gaat kun je vast en zeker wel een tijdje blijven wonen waar je tijdens intro geslapen hebt, maar in die tijd moet je heel erg actief een kamer gaan zoeken. En - de mooiste kamers gaan sowieso via-via, dus heel veel mensen kennen kan in dit geval geen kwaad. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |