![]() |
soort van blaasontsteking?? :S
Ik zal even vanaf het begin vertellen..
In januari dit jaar kreeg ik voor het eerst last van blaasontsteking, ging vanzelf weg door veel drinken. Later kwam het weer terug, en ging ook snel weer weg. Pas geleden kreeg ik het ineens zo maar in de ochtend, ging paar keer naar de wc dronk 2 glazen water en het was weg :s. toen heeft het een dag overgeslagen en die ochtend erna kwam het weer, gewoon 2 glazen water en het was helemaal weg en zo kwam het steeds om de dag steeds terug :confused: Toen ik later op vakantie ging kreeg ik het weer, maar was dat veel naar de wc weg alleen dat branden/drukkend gevoel op het eind bleef, ging ook weg na een tijdje...Later kreeg ik het weer en ben ik naar de dokter geweest, urine afgegeven, maar daar kwam uit dat er niks in te zien was en er dus niks aan de hand was en ik het nog maar even moest aanzien. Sinds een paar dagen heb ik het weer, in de ochtend of nacht begint het altijd het ergst en daarna wat minder, maar dat brandend gevoel wordt gewoon steeds erger en nu heb ik vrijdag weer een afspraak, maar als er vorige x al niks te zien was en ik nu weer voor het zelfde probleem kom, dan zal die dan nu ook niks zien.. Heeft iemand die van jullie wel is gehad dat uit de uitslag niks kwam, en dat het ineens er was voor een half uur en het gelijk weer weg was? Ik vind het echt zo vervelend en als de dokter ook al niks vind en dus mij niks geeft ervoor, kan ik er dus blijkbaar ook niks aan doen :confused: iemand misschien hier ervaring mee??? |
't Klinkt niet echt als een blaasontsteking, eigenlijk. Drink je wel genoeg op een dag? En krijg je genoeg vitamines binnen?
Misschien kan de dokter je doorsturen naar een uroloog en kan je daar verder kijken, het klinkt naar namelijk... Een vriendin van me had vrij permanent last van zo'n blaasontsteking gevoel, toen bleek dat er iets verzakt was bij haar blaas (geen idee wat) dat telkens naar drukte en geirriteerd raakte... Mja, ik zou er toch achteraan gaan... |
Wat Andijvie zegt inderdaad, ik vind het zowiezo raar dat een blaasontsteking over kan gaan door alleen maar water te drinken, blaasontsteking wordt namelijk veroorzaakt door bacteriën dus je hebt een antibioticumkuur nodig om er vanaf te komen
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dat ik vrijdag meer weet, want ben het onderhand echt zat :( Iig bedankt voor de reactie :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, ik heb dat een keer gehad. Zo'n maand nadat ik een 'echte' blaasontsteking had gehad.
Bij die 2e keer duurde het maar 1 dag, en konden ze de volgende dag ook niets meer vinden. Ach, geen last meer van gehad iig. Hoop ook niet dat het nog eens terugkomt. |
Citaat:
Veel drinken, veel vitamine c en cranberrysap (BAH!) of cranberrycapsule, dat werkt het beste tegen blaasontsteking. @topicstarter, het lijkt me een goed idee om nog eens langs de dokter te gaan. Hij moet maar zorgen dat ie erachter komt wat je hebt ;) |
Mjah, je lichaam kan zelf wel die bacterien afmaken... maar daar heeft het wel even de tijd voor nodig, en een beetje hulp van jouw kant (door idd op je vitaminen, warmte en energie te letten en genoeg/veel te drinken). Een blaasontsteking gaat alsnog niet over door een paar glazen water.
|
Citaat:
|
Ik had vroeger echt altijd blaasontsteking. Op een gegeven moment ging dat over en heb ik er heel lang geen last meer van gehad. Wel had ik dan af en toe nog datzelfde gevoel. Brandend gevoel in je blaas, vaak kleine beetjes plassen. Ik had nog stapels pillen liggen omdat ik mijn kuren nooit afmaakte (slecht, ik weet het) en dan nam ik daar 1 van en dan was het ook weer over. Dat kan natuurlijk helemaal niet door die pil komen, maargoed, ik had toen dus ook heel kort weer even dat gevoel van blaasontsteking. Is vanzelf weggegaan, ik heb er nu echt geen last meer van.
|
Citaat:
|
Citaat:
@miekmuis: het lijkt mij dat je juist altijd blaasontsteking had omdat je die kuren nooit afmaakte (ik weet niet of je dat vanaf het begin af aan niet hebt gedaan), maar als je je kuur niet afmaakt kan het dus zijn dat je geen symptomen meer hebt maar nog wel bacteriën |
Citaat:
|
Citaat:
anywayz dank voor de reacties :) |
Nog even iets:
Is het dan ook beter om geen seks te hebben als je hier last van heb? of word het dan alleen maar erger? |
Citaat:
Tegen mijn zusje is wel eens gezegd dat het kan komen door de seks dat je die pijn bij het plassen hebt, omdat je urinebuis een beetje ''beurs'' is zeg maar. Ik bedoel als je seks hebt, is het logisch dat je urinebuis daar een beetje ''beurs'' van kan worden. Immers, je wordt daar wel ''gerampt''. In dat geval zou je het dus even rustig aan kunnen doen met seks. Morgen ga je naar de dokter toch, suc6. |
Ik heb een keerblaasontsteking gehad, het deed heel veel zeer en ik plaste bloed. Dat is na een paar dagen superveel drinken gelukkig vanzelf over gegaan. Bij mij kwam het zeker door te weinig drinken.
Mij lijkt het slim om niet alleen veel te drinken als je al pijn hebt, maar om gewoon altijd wat meer te drinken. Voorkomen is beter dan genezen. Anders blijft het maar terug komen... Groetjes Kirzja |
Citaat:
Maar wanneer je bloed plast, moet je altijd naar de huisarts gaan, dan is het echt een stevige ontsteking die gevaarlijk kan worden/ zijn. Zelf kreeg/krijg ik altijd last van een blaasontsteking na te wilde seks ( :o ), ik moet echt rustig seks hebben en na de seks altijd gaan plassen om alles door te spoelen, dat voorkomt het ook. |
zal ik je eens wat vertellen: ik heb precies hetzelfde, ben ook naar de dokter geweest met urine, maar ze vonden niks.
|
Citaat:
|
Het kan ook zo zijn dat je geen urineweginfectie hebt, maar een klein wondje aan de buitenkant, bijvoorbeeld door ruw toiletpapier of door sex. Of misschien door een soa. Als de urine hier langskomt, kan dat gemeen prikken :)
Dit is ook een verklaring voor de negatieve test op bacterien in je urine. |
Als je er maar niet te lang mee rond blijft lopen, laat het echt onderzoeken. Mijn moeder heeft een keer drie maanden gewacht met naar de dokter gaan, toen heeft ze 2 weken lang met 40 graden koorts op bed gelegen omdat ze nierbekken ontsteking had. Later heb ik zomaar ineens en blaas en nierbekken onsteking gehad, er zat bloed in mijn urine en ik had koorts. Geloof mij, een blaasontsteking op zich is al meer dan genoeg.
|
Citaat:
Iig allemaal bedankt voor de reacties :D |
kep t gister ook gekregen heb ik veel groene thee met honing gedronken na een paar uur was heel de pijn weg.. kon ook ewer naar de wc.. vandaag sex gehad en binnen een uur had ik t weer trug ga dus ook maar eens informeren voor die pilletjes na de sex.. wist niet dat dat bestond.. maar misschien een optie...
|
Nee ik heb ook nog nooit gehoord van pilletjes voor na de seks... terwijl ik toch heel wat weet over blaasontsteking (door seks)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01. |