![]() |
Ik stop
Welnee, neem dan de de mensheid
Wat had zij gedacht? Dat zij alles maar zou nemen Stilletjes zoals verwacht Welnee, neem dan uzelf Wat had uzelf gedacht? Spelend met de wereld Haar dromen in uw macht Welnee, neem dan mezelf Wat had ik wel niet gedacht Diep zuchtend zonder zorgen Draai ik nog eenmaal om vannacht Welnee, niet in de morgen Niet eens een jaar of acht Jullie kunnen me verdommen "Ik stop", fluisterde ik zacht Ik stop met alles zien Ik stop met alles horen En zo te horen zie ik alles Met jullie eigen ik... --------- Zo! Wat vinden jullie er van? Oh ja....zal ik een abonnement op HUMO nemen? Maar eerst zeggen wat je ervan vindt ( van het gedicht zeikerds, niet van humo) :p Tataa! |
Goed! (over het gedicht dus :p).
De herhaling van 'Welnee' vind ik heel leuk en ook leuk dat je een zelfde strofe drie maal herhaalt, maar dan in de vorm van de mensheid, uzelf en mezelf. Leuk rijmschema, en ook de laatste strofe vind ik goed. (y) |
Het gedicht op zich spreekt me ten zeerste aan. De herhaling, ik sta nooit te springen om herhalingen. Ze zijn niet uitermate storend en zelfs best wel goed (in mijn ogen), maar weer brengen ze me tot verveling.
Wat betreft de humo, Neem een abonnement, een abonnement zeg ik u! :D (*fan van Jos het ei is* |
Ik vind het prachtig! De herhaling vind ik niet storend, en de tweede strofe en de derde vind ik het mooiste :) Goed werk!
|
Ooooeh.. ik vind t mooi!!
Wil je ook een gedichtje voor mij maken? |
Hier!
Deze is voor jou :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27. |