Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Regen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=994640)

Man of Chrome 27-10-2004 02:45

Regen

Daar dans ik in de schaduw van jouw tranen.
In jouw ogen strooi ik alsmaar brandend zout,
spring ik in de plassen met een rode paraplu
om jou te overtuigen dat ik van haar houd.

Kort, maar hopelijk krachtig

Mutant_oud 27-10-2004 10:59

Ik van haar houd...

iep...

Ik heb t kofschip pas al uitgelegd, laat me nu niet de hele vervoeging gaan uitleggen he ^^.

Vreemd. Hou je van de persoon waarvoor je danst of wil je die persoon overtuigen dat je van iemand anders houdt? Het komt nogal raar over die haar opeens.
Leuke beelden, dat zeker wel, maar de zinsconstructie en de opbouw loopt nogal stroef. De eerste zin mocht van mij gerust doorlopen, het geheel één zin.

Man of Chrome 27-10-2004 12:28

Sorry, t was al laat. Had er eerst een zin staan: dat je van me houdt.... Toen veranderd, maar niet naar de vervoeging gekeken. Tis geen excuus, maar misschien een verzachtende omstandigheidT ;)

Mutant_oud 27-10-2004 15:33

Stiekem zou ik dat je van me houdt leuker hebben gevonden ^^. Iemand overtuigen dat je van hem/haar houdt, is niet zo moeilijk, maar iemand overtuigen dat hij/zij van jou houdt, dat is bijna onmogelijk :D.

Nijn* 27-10-2004 15:54

Ik vind hem best mooi :)

xineof 27-10-2004 16:43

Ik vind het geweldig, echt geweldig. Precies zoals je zelf zegt; kort maar krachtig. Dat je het gedicht begint met 'daar' vind ik ijzersterk, het is echt origineel.

Dat je die paraplu enzo erbij haalt vind ik leuk; dat weergeeft de speelsheid van de paraplu goed. Bovendien beeld ik me dan een zwartwitplaatje met een rode paraplu in, wat precies past bij de liefde; rood is tenslottte dé kleur ;).

evanescence 27-10-2004 21:00

mja beetje hetzelfde wat Mutant zegt....die laatste zin:s.....ik vond de beeldspraak mooi...maar toen ik de laatste zin las, dacht ik ff :confused: ?! duszzz

Man of Chrome 28-10-2004 05:09

Citaat:

Mutant schreef op 27-10-2004 @ 08:33 :
Stiekem zou ik dat je van me houdt leuker hebben gevonden ^^. Iemand overtuigen dat je van hem/haar houdt, is niet zo moeilijk, maar iemand overtuigen dat hij/zij van jou houdt, dat is bijna onmogelijk :D.
Maar waarom zou ik dan zout, om haar te laten huilen en haar pijn te doen, in haar ogen strooien? Dat wil ik alle vuil uit haar ogen te zuiveren en haar zo'n pijn te doen, zodat ze ziet dat ik niet van HAAR hou, maar van iemand anders.....

Valt het gedicht een beetje plompverloren uit de lucht :)

Mutant_oud 28-10-2004 08:33

Dus het ging toch over iemand anders (zie mijn 1e post)?

Man of Chrome 28-10-2004 12:29

Ik hou van iemand anders. Ik wil de persoon in het gedicht pijn doen, zodat zij niet meer van mij houdt.

Dansen in haar tranen...

Mutant_oud 28-10-2004 16:16

ok. Is het dan niet een idee om haar te benadrukken? Háár? Dus niet van jou, maar van háár, begrijp t nou. :D.

rainfairy 29-10-2004 16:38

Citaat:

Man of Chrome schreef op 28-10-2004 @ 13:29 :
Ik hou van iemand anders. Ik wil de persoon in het gedicht pijn doen, zodat zij niet meer van mij houdt.

Dansen in haar tranen...

WOW :(

Halogeen 30-10-2004 11:07

sluit me volledig aan bij xineof. Dat "daar" in de eerste zin is magnifiek en die laatste zin, zoals hij er nu staat ook. Toch vind ik het gedicht in zijn geheel niet zo origineel en geweldig. Ik kan niet echt uitleggen wat er mis is. Misschien zijn het die tranen en dat houden van =)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.