![]() |
naar crematorium of niet?
ongeveer 1,5 jaar geleden is me oma overleden aan kanker...ze was als een moeder voor me..ze betekende echt heel veel voor mij..toen ze dood ging was dat echt een hele klap voor me vooral om dr opgebaard te zien liggen (heel eng) ik had toen nog iets met me ex en die wou nooit met me praten hierover..we kregen zelfs ruzie op t crematorium toen me oma uitgestrooid werd (hij vond dta ik maar moest ophouden met huilen)verder al die tijd dat ik nog iets met hem had heb ik dr niet over gepraat ik d8 ook eigenlijk dat het wel goed ging..en dta ik er gewoon mee om kon gaan..nu heb ik sinds 7weken een nieuwe vriend en daar kan ik dus wel mee praten ook hierover...en nu moet ik echt de hele tijd janken als k t erover heb...kan dr dus toch niet zo goed mee overweg als ged8...en ik ben al die tijd nog niet naar het crematorium geweest sinds ze dood is...ik geloof wel dat ik dit wil maar ik weet niet of ik dat aankan...iemand ervaring hiermee????
|
geen ervaing ermee...
maar als je erheen wilt, moet je erheen gaan. Je hebt et duidelijk nog niet verwerk, en misschien helt het dan om de dood van je oma te verwerken door naar het crematorium te gaan. En ala je bang bent dat je het niet aankan, vraag dan of je vriend meegaat... Die kan je dan ook steunen succes! en een dikke knuffel |
Ik denk dat je er het best toch naartoe gaat! Ermee geconfronteerd worden zal die pijn verzachten want dood is iets dat je pal in de ogen moet kijken, echt waar, ik heb het ook meegemaakt. De dood is onvermijdelijk en je moet ermee leren omgaan door de realiteit recht in de ogen te zien. Misschien is het zelfs een troost voor je om er naartoe te gaan. Sterkte!
|
geen ervaring.
Maar als jij met je nieuwe vriend wel erover kan praten, dan kan je hem toch meevragen? |
Zoals de meesten al zeiden, dan vraag je toch of je vriend mee gaat? Hij vindt het niet erg als je huilt, nah, als je dan moet huilen daar dan is het niet erg en dan is hij er om je op te vangen. En je kunt weg gaan op het moment dat jij wilt, dus als het teveel wordt dan ga je weg. Je oma is dood, dat kun je niet ontkennen, 't zal daar wel iets dichter bij staan dan thuis, maar misschien is dat wel goed.
|
ikke ga met je mee moppie, net zoals jij zou doen!
geef maar een gil als je dat wil doen want kga je nie pushen xxxies |
Citaat:
|
ik vind dood eigenlijk niks ergs iedereen verwacht het me oma is nu ene half jaar dood en ja ik mis haar een beetje maar nou om te zeggen dat ik er moet van huilen nee want ik verwachtte al dat ze op een gegeven moment gewoon zou sterven net zoals me ouders ooit een keer gaan doen. Je stopt de natuur niet.....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar om te antwoorden op je vraag, kheb het zelf meegemaakt. Ik heb mijn opa ook verloren op 6 weken tijd. Een enorme klap omdat hij ook nooit ziek was geweest en hij was zo actief en ... :( nja je begrijpt het wel. Hij is ook gecremeerd. Ik heb verschrikkelijk afgezien op dat moment. Gelukkig was mijn vriend daar, maar ik vond, ondanks ik het 'gezelliger' vind dan een kerk, het idee verschrikkelijk. Je begroet die kist voor een laatste keer en je weet dat die tijdens de koffietafel verbrand wordt. Ik vond die gedachte verschrikkelijk. Mijn opa werd verbrand... Ik ben niet van plan ooit (denk ik) naar zijn gedenk plaatje te gaan. Ik kan dat niet aan. Ik weet dat. Ik heb gezien hoe ze hem uitstrooide en ik wil daar nooit meer naar toe. Ik wil mijn opa blijven herinneren zoals hij was. Als ik naar dat crematorium ga, zou ik telkens opnieuw geconfronteerd worden met mijn verlies, en dat wil ik niet. Mijn opa is nu 3 maanden weg, kheb het nog steeds niet deftig verwerkt. Soms denk ik dat hij hier wel nog es een klusje zal komen opknappen ofzo. Ik mis hem zo :( X-je die nu wel ff traantjes heeft |
Citaat:
|
Citaat:
kwil dus wel een keer drnaartoe gaan (crematorium) mar dat heeft gewoon met het feit dat me vriend me snapt te maken bij me ex heb ik daar niet eens over naged8...maar ja..kzal t wel moeilijk vinden maar misschien dat het toch helpt zoals sommigen zeggen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |