![]() |
Filmmarathon ideetjes?
Ik organiseer een filmmarathon bij mij op school samen met de leerlingenraad en ik moet de films uitzoeken.
Er zijn 4 catgorien: 16+, humor, actie/thriller en speelfilm (de laatste 3 mogen dus niet 16+ zijn) Hebben jullie nog tips voor leuke films? alvast bedankt!! (y) |
Bij de 24 uurs-filmmarathon die ik een tijdje terug heb gedaan, hadden we de volgende films:
The Steamroller and the Violin (1960, 45'): Kort Russisch drama over een vioolspelend jongetje dat bevriend raakt met een volwassen stoomwalsrijder. Shattered Glass (2003, 99'): Sterk, waargebeurd drama met Hayden Christensen als Stephen Glass, de journalist die enkele jaren terug talloze valse verhalen had geschreven voor The New Republic, maar uiteindelijk werd ontdekt. The Hobbit (1977, 77'): Naar het welbekende boek van Tolkien. Violent Cop (1989, 103'): Japanse gewelddadige politiefilm met Takeshi Kitano. Re-Animator (1985, 86'): Hilarische horrorfilm. Lion King 3 (2004, 77'): Disney. Rumble Fish (1983, 94'): Drama over een jongen wiens oudere broer ooit een legendarisch bendelid was. Edges of the Lord (2001, 95'): Redelijk indrukwekkend drama over een joods jongetje dat door zijn ouders naar een Pools gezin wordt gestuurd om daar ondergedoken te blijven voor de nazi's. Met Haley Joel Osment. Piglet's Big Movie (2003, 75'): Ongelooflijk suffe, mierzoete Disney-crap van de bovenste plank. Crime Spree (2003, 98'): Komische misdaadfilm over een groep tweederangs criminelen die tijdens een klus in de val worden gelokt. Fudoh (1996, 98'): Redelijk maffe actie van Japanse bodem Mulan (1998, 88'): Disney. BASEketball (1998, 103m): Ontzettend flauwe, met vlagen melige komedie over 2 sukkels die een nieuwe volkssport uitvinden dat een combi is van basketbal en honkbal. Sisters (1973, 92'): Deze Brian de Palma film is overduidelijk een hommage aan Hitchcock. Een vrouw is ooggetuige van een moord in een flat aan de overkant van de straat en verdenkt de vrouw des huizes. House Of Sand And Fog (2003, 126'): Mooi gefilmd drama met uitstekend acteerwerk van Ben Kingsley en Jennifer Connelly, die beiden 'vechten' om het bezit van een huis, wat desastreuze gevolgen heeft. Pick your choice. Het valt allemaal wel mooi in die 4 categorieen. Mijn favorieten waren Lion King 3, House of Sand and Fog en Shattered Glass. |
Kill Bill 1 en 2. :)
|
Citaat:
humor: BRAINDEAD! The Truman Show, American Pie thriller: Identity, Arlington Road, Memento Speelfilm: Being John Malkovich (das niet echt een standaard comedy lijkt me) |
Hoeveel films of hoeveel uur per marathon?
|
Shattered Glass lijkt mij ook heel leuk! Alvast bedankt allemaal :D
We draaien 16 films, 4 van elke genre |
Natuurlijk mag je Lost in Translation ook niet missen.
|
Malena (Y)
Pulp Fiction eh.. Jeepers Creepers doet het ook altijd goed natuurlijk |
16+,
Irréversible Ichi The Killer Fat Girl 21 Grams humor Dr. Strangelove Amelie His Girl Friday Arsenic And Old Lace actie/thriller The Pledge Vertigo The Third Man Double Indemnity speelfilm Before Sunrise Lost In Translation Jean De Florrette/Manon Des Sourses La Strada |
American History X
psychologische thriller / actie / drama :bloos: |
Alien 1,2 ,3,4 .
Of zijn die 16+ weet het niet meer lang geleden :P |
Volgens de kijkwijzer is alleen Alien Resurrection 16+. Maar het zal hier denk ik wel gaan om gecensureerde versies.
anyway, hier zijn wat willekeurige, goed door het grote publiek te verteren producties die toch kwalitatief hoogstaand zijn: 16+ Battle Royale Ran(Tja, in Nederland is hij 16+) The Sixth Sense Lord of the Rings: The fellowship of the Ring EE :p Humor: Groundhog Day It's a Wonderful life Happiness(tragi-comedy) Short cuts Thriller: Laura North by Northwest Tesis L'appartment Drama: The Shawshank Redemption The Graduate The Hill Casablanca |
heel erg bedankt :D
Ik zal het morgen meteen aan de rest laten zien (y) xxxxxxx |
Alsof 16+ een genre is :rolleyes:
|
Geen genre natuurlijk, maar desgewenst wel een categorie.
|
Godfather trilogie ben je wel een paar uur zoet mee.
Dan reservoir dogs, pulp fiction, jackie brown, kill bill 1 en als laatste kill bill 2... Maar ja of dat voor iedereen zo leuk is :rolleyes: ;) |
Citaat:
|
Laat ik het maar bij de grote (voornamelijk Hollywood-) films houden (filmhuisfilms is toch voor een ander publiek hč)
3 van elke soort: 16+: Trainspotting (dé brilliantste drugsfilm die gemaakt is met Schotse cast met onder andere Ewan McGregor) Killers (uit 1996 van mike mendez; bizarre film met gruwelijke dingen, maar daarom ook erg grappig) A Clockwork Orange (een klassieker van Stanley Kubrick (uit 1971 al weer!), als je deze nog niet hebt gezien, GA ZIEN! met Malcom McDowell als extreem zieke geest (niet voor mensen met zwakke maag;)) humor: Groundhog Day (brilliante, irritante, komedie, met bill murray) Amelie (supergoede Franse romantische komedie zeer luchtig en verrassend) Fear and Loathing in Las Vegas (bizarre komedie over drugs drugs en nog eens drugs; met Johnny Depp, Benicio Del Toro, spiderman-pikkie-Tobey-Maguire, Cameron Diaz, Christina Ricci) actie/thriller: Dark City (zeer interessante science fiction-thriller. Over een andere wereld waarin een groep wezens door middel van 'tuning' de wereld en de levens van de mensen erin van dag op dag veranderen. Zeer indrukwekkend!) The Usual Suspects (actiefilm die je telkens op het verkeerde been zet! Met Kevin Spacey in een erg sterke hoofdrol) Reservoir Dogs of Pulp Fiction (iets van Quentin Tarantino staat altijd garant voor mooie vlotte 'lines' strak camerawerk en veel kijkplezier; z'n sterke neus voor plagiaat doet daar niets aan af) speelfilm: Lost in Translation (hele mooie romantische dramafilm met Scarlett Johansson en Bill Murray Sleepers (dramafilm over 4 mannen, vroeger mishandeld in internaat, waarvan er 2 terechtstaan voor de moord op een voormalige mishandelaar; met Brad Pitt, Kevin Bacon, Robert De Niro, Dustin Hoffman) Der Krieger und die Kaiserin (zeer indrukwekkende Duitstalige, romantische, filosofisch deterministische film met Franka Potente (Lola Rennt, Blow) in de hoofdrol) |
Citaat:
|
Het is altijd leuk om 's ochtends om half 6 films met Leslie Nielsen ofzo te gaan kijken. En: kijk aan het einde van de nacht geen ingewikkelde films meer, het is dan heel moeilijk om je aandacht erbij te houden en je snapt dan de helft niet (eigen ervaring)
|
Citaat:
|
Het is een school een geen filmkenners nacht, dus geen geen al te moeilijke films en geen al te bizarre dingen.
16+: City Of God humor: Snatch, Monthy Python, actie/thriller: Fight Club, Se7en (?!:D), The Game, The Ring, Memento speelfilm: Lost In Translation, Amélie, |
om de marathon wat te verlengen.
in de cat speelfilms: titanic, gone with the wind, dr. zhivago! Die zijn fijn meer dan 3 uur per stuk dus dan zit je al rond de 10uur :) en alle LOTR extended versies! |
Secret Window
Chocolat |
Citaat:
|
16+
(horor neem ik aan?) what lies beneath scream serie humor american highschool films zoals: bring it on, she's all that, lizzy mc quir etc. actie/thriller lotr reeks! |
16+
trainspotting (kweet niet zeker of dat 16+ is of niet maar goed) memento the ring humor amelie pirates of the carribean of als je voor de platte onderbroeklol gaat; van wilder, party animal actie/thriller pulp fiction fight club the gladiator speelfilm american beauty being john malcovich life of david gale |
Citaat:
|
homo:rolleyes:
|
speelfilm/humor
almost famous (speelt rond 1975 als ik me niet heel erg vergis, ge-wel-di-ge film over jongen die rockjournalist wil worden en mee gaat op een tour van rockband, zeer goede muziek (y) ) rock star (ook een film met veel rock zoals de naam al zegt, erg goed en vermakelijk verhaal, met jennifer aniston voor de verandering in een niet tenenkrommend irritant rol...) actie the matrix (altijd goed!) en tja, er zijn nog zó veel goede films! ga gewoon eens naar de videotheek en kijk eens rond, zo kom je op goede ideeën! succes |
wie gaat nou in zn right mind nog the matrix draaien.
|
Citaat:
ik vind deel 1 best een leuke film. (hoewel ik 2 en 3 niet eens gezien heb dus daar kan ik niet echt iets over zeggen) |
Ik wacht tot alle starwars-en uit zijn en dan een marathon :evil:
|
ik zou juist geen lotr of titanic ofzo doen...
verras die mensen een keer met een film die ze niet al minstens 3 keer gezien hebben :rolleyes: |
Citaat:
|
nog een paar films met de categorie: t is half 6 smorgens maar we moeten blijven kijken:
-Shrek 2!!! heel erg leuk, de hele film is een grote (maar hele leuke) grap -Shrek 1, maar 2 is leuker, alleen voor tijdopvulling is t goed plan. -School of Rock is ook leuk. -Zelfde verhaallijn, maar even leuk Sister Act 2. -Als je dan toch bezig bent kan Sister Act 1 ook nog wel.. is wel net nog op tv geweest, maar toch... -Finding Nemo is ook leuk, maar heeft waarschijnlijk hele school al gezien. Zo, beetje laag niveau films.. maar dat mag ook wel op de vroege ochtend. Of gewoon paar flessen drank meenemen, en dan is alles leuk... :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21. |