![]() |
Scandanavische films?
Weet iemand nog Scandanavische films (voornamelijk om de taal) die een beetje aan te raden zijn? Na Fucking Amal en wat vage series op tv (Adam & Eva oa :D) wil ik nog wel wat titels weten, dusss iemand?
|
Begin maar met alles van Ingmar Bergman te kijken.
Vooral deze.... The Seventh Seal Wild Strawberries The Virgin String Through A Glass Darkly Winter Light Persona Cries And Whisperer Scenes From A Marriage Fanny and Alexander |
Kops. (y):D
En natuurlijk Jalla!Jalla! |
Citaat:
En Festen mag er ook zijn, samen met Idioterne en Mifune's Sidste Sang. (y) |
Citaat:
Ik weet zeker dat ík 'm voor het eind van het jaar zal hebben. Criterion is gewoon geweldig. |
Citaat:
|
Oh, en Tilsammans. En Lilya 4-ever.
Lukas Moodysson <3 |
Citaat:
|
Festen.
En Adam en Eva <3 extreem cool :D |
Citaat:
eigenlijk :| |
Citaat:
Ah ja, Elsker Dig For Evigt, uit 2002. Hij kan niet aan voorgaande titels tippen, maar is wel vermakelijk :) [edit] Internationale titel van Elsker Dig For Evigt is Open Hearts.[/edit] |
Citaat:
|
Sebastian, erg mooi film.
|
Noï Albinoï
Wel doorbijten. |
Hmm bedankt, daar ben ik wel even zoet mee :cool: (y)
|
Alles van DOGME'95, zoek maar op
Lars von Trier z'n eigen films zijn ook zeker goed... Beste Dogme'95 vind ik trouwens En Kaerlighedhistorien (oid) Engelse titeL> Kira's reason (a love story) zeer dramatisch, en erg sterk en naturel! (di's overigens allemaal Deens) |
Citaat:
|
festen
hij lijkt me zo geniaal alleen is hij altijd op ondoenlijke tijdstippen op tv toch maar eens de plaatselijke videotheek afstropen binnenkort |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nils Holgersson
|
Citaat:
|
Aaltra, uit Finland.
Was van de zomer bij de pleinbios in R'dam, erg grappige, leuke ,goede film... |
Citaat:
verhaal --> erg standaard en slaapverwekkend ik vond dat hele dogma gewoon niets, en deze film zeker ook niet. |
standaard verhaal? wat voor films kijk jij dan?
|
ik kijk films op tv... maar hij ging toch zo: zus misbruikt door vader, zelfmoord gepleegd daarom, ruzie in familie tijdens familiefeest.. gewoon geen leuk verhaal echt zo'n familiecrisis die mij te voorspelbaar is.
|
ja, echt heel voorspelbaar dat de zoon het in zijn speech op zijn vaders verjaardag gaat hebben over incest :s
|
dat weet ik al niet eens meer :p maar ik weet dat ik hem op school gezien heb tijdens ckv en hem erg saai en voorspelbaar vond..
|
ok :s
|
laten we het er op houden dat we verschillende meningen hebben ;)
|
gelukkig wel
|
ok:) anders zou het ook niet goed zijn nee...
|
Citaat:
|
Ik heb Festen ook gezien met CKV, drie jaar (of vier, geen idee meer) geleden gingen we hem kijken in een filmhuis. Mijn klas vond hem verschrikkelijk :| Iedereen zat er door heen te kletsen, echt stom... Dus mocht ik een uur later nóg eens gaan kijken met een andere klas, zodat ik hem wel fatsoenlijk kon zien. Die klas vond hem vreselijk góed :)
Maar ik kan Festen niet vergelijken met een andere film, zelfs niet met een andere dogma film. Hij staat vreselijk op zich zelf, en dat maakt hem zo fijn/goed/mooi/indrukwekkend. (Niet alleen dat, ook de manier van filmen en acteren natuurlijk.) Maar goed, er zijn mensen die meer van technische hoogstanden houden, duidelijk acterende mensen... dat kan ook mooi zijn, maar Festen... is gewoon goed :P (Ik hou al op :P ) |
Before the storm
Reconstruction Buddy etc etc etc. |
Ik heb eigenlijk alleen Festen gezien .
Die was wel oke . |
Hm ik ken inderdaad alleen Fucking Amal (briljante film! het stadje amal is inderdaad enigzins ehm.. 'ingeslapen' ben er twee jaar geleden geweest, niet echt onder de indruk...) verder alles van naam, moet ze nog steeds eens gaan kijken! (y)
ken wel veel skandinavische kinderfilms, altijd gaaf! Ronja de Roversdochter!! (y) (y) kijk op zondagochtend eens naar zappelin! :) |
Citaat:
Citaat:
Hoé kut is dat, films kijken met grote, ongeinteresseerde groepen mensen. Laatst het Noorse Svidd Neger gezien (n.a.v. de gelijknamige soundtrack van Ulver). Vermakelijke film, heel aparte sfeer. |
Festen : http://www.imdb.com/title/tt0154420/
Italian For Beginners : http://www.imdb.com/title/tt0243862/ |
Citaat:
Wij kijken ook Fucking Amal met CKV, ik was éen van de weinigen die het een goeie film vond :/ Iedereen ergerde zich aan die taal ofzo, ik vind het juist geweldig (y) |
zweeds = geil
|
NATTEVAGTEN, INSOMNIA en RIGET.
|
Citaat:
1. je vindt de films niet goed vanwege de regels van Dogme'95 2. je vindt Dogme'95 gewoon niets 3. je vindt deze film van Dogme'95 ook zeker niets 1. ik wel 2. ik wel 3. ik wel Snap je überhaupt wel het DOEL van de dogme-groep??? |
Together. <3
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |