![]() |
[Videokaart] Radeon vs Gforce
De HCC-dagen komen eraan, en ik ben nog opzoek naar een vervangende videokaart voor mijn Gforce Ti4200, deze kaart zal weer in een iets oudere computer komen die ook hier in huis staat :)
Maargoed, gewapend met ongeveer 100 á 150 euro ga ik opzoek naar een nieuwe kaart. Zelf kwam ik uit bij iets van een 'Radeon 9800 SE 128Mb' Dus stel je voor, je hebt 150 euro en je staat in de jaarbeurs. Je moet natuurlijk met een uitstekende kaart weer naar huis toe. Welke wordt het, en waarom natuurlijk? De prijsklasse kan natuurlijk wat verschillen, maar ik ben vooral benieuwd naar de reden waarom er uitgerekend voor een bepaalde kaart wordt gekozen. |
6800LE 200 euries, mooi med range kaartje, grote kans om te modden.
Als ik op de HCC een X800Pro vivo of X800XT PE vindt koop ik die, of een 6800 Ultra.. Eerste keuze ati vanwege Half Life 2, die 2 weken erna uitkomt :D |
Citaat:
|
ow btw, ik zou geen Radeon 9800SE halen ..
Er zijn nieuwe versies uitgekomen met een 8x1 piplines en maar 128 bit. Dus niet te modden naar 256 bits. Modbare hebben 4x 1 en 256 bits bus. |
Citaat:
|
Gewoon geen SE-versie halen, die zijn altijd kut. Gewoon even vier of vijf tientjes meer sparen (kom op, dat is een dagje werk!) en een Geforce 6800 LE kopen.
|
Ik kwam toevallige deze kaart tegen:
GeForce FX 5900XT En die schijnt een iets hogere gpu-snelheid te hebben dan de Radeon 9800 pro, maar de geheugensnelheid is hetzelfde. Is deze kaart nu btr dan de Radeon? |
ik zou gewoon voor radeon gaan, als ik de keuze had
|
Citaat:
ARGUMENTEN GRAAG! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |