![]() |
omzet per werknemer
Gegeven:
Netto-omzet (x 1000) = 207.187 Aantal werknemers = 1.612 Aantal werknemers fulltime = 1.093 Op basis van deze gegevens wil ik de omzet per werknemer berekenen: 'Omzet per werknemer = Omzet boekjaar gedeeld door het gemiddeld aantal werknemers in dat boekjaar; is een indicatie voor de arbeidsproductiviteit --> dus: omzet/werknemers) Hoe neem i het GEMIDDELD aantal werknemers? Is dat 'gewoon' het aantal werknemers, en zo ja, fulltime, of gewoon ALLE werknemers? Alvast bedankt! |
Je hebt een aantal werknemers maar die werken niet allemaal fulltime. Het lijkt me dat je toch tenminste moet weten hoeveel uur die parttime werknemers dan draaien, anders kun je nooit het gemiddelde uitrekenen.
Overigens sowieso een achterlijke vraag, want tegenwoordig wordt helemaal niet meer gerekend in werknemers, maar in fte (waarbij 1,0 fte een volledig fulltime dienstverband is). Je zegt niet 'in dit team zitten 2 fulltimers en 4 parttimers' maar gewoon 'dit team telt 3,0 fte'. |
Achterlijke vraag had ik zelf geformuleerd, had er blijkbaar iets te makkelijk over gedacht :bloos:
Op basis van de gegevens op http://www.freerecordshop.com/shop/h...erslag/001.PDF moet ik een aantal ratio's berekenen die ikzelf het belangrijkst vind voor het bedrijf. Mij leek de omzet per werknemers wel goed te berekenen, valt dus een beetje tegen :( Maar in ieder geval bedankt, NM! |
Voor de FRS zou ik het interessant vinden om te kijken hoe de omloopsnelheid van de voorraad is.
Aangezien cd's meestal snel in waarde dalen. |
merci! Weet iemand trouwens nog een concurrent van Free record Shop Holding waarvan jaarverslagen online beschikbaar zijn? Mediamarkt heeft daarover bijna geen informatie.
|
Misschien de Music Store?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37. |