![]() |
Wim Helsen
Waarom is er in hemelsnaam nog geen topic over deze geniale Belg? Regelmatig te zien als Generaal Maurice bij Vara Laat, en nu door Nederland en België tourend met zijn debuut 'Heden Soup'.
Ik kom er net vandaan en vraag me nog steeds af hoe ik dit na ga vertellen. Ben er nog steeds niet achter. Het is een absurde show waarin Helsen een enigzins schizofrene man speelt die elke dag met zijn thermoskannetje soep bij het bushokje gaat zitten. In zijn soep zitten gehaktletters, en de vrouw die deze letters op de juiste manier achter elkaar zet zal altijd van hem blijven houden. Het is net zo absurd als het klinkt, maar zó ontzettend grappig. Fragmentje Speellijst |
het enige wat ik van hem weet is dat youp van't hek hem helemaal de hemel in prees. en ik heb een keer een interview met hem in kunststof gehoord, en dat klonk wel interessant. dat interview is te beluisteren op de site van kunststof
|
Ik ben er 2 weken terug heengeweest, na 2 jaar eerder al de cabarestafette gezien te hebben van hem :o
Zeker een topper in spé |
Ik heb eigenlijk nog nooit van hem gehoord :confused:
|
Heb er nog nooit iets van gezien of gehoord.
Vanmorgen wel gelezen dat hij de Neerlands Hoop-prijs of iets heeft gewonnen :) (y) Dus ik ben wel benieuwd.. |
Vandaag, bijna een jaar later, was zijn programma "Heden Soup" op tv, ben ik fan en heb ik een kaartje voor "Bij mij zijt ge veilig"
|
Heden Soup op TV gezien, geweldig. Vooral het stuk over romantisch wandelen (meeuw meeuw meeuw) had me dubbel.
Maar sowieso is hij een voorbeeld voor menig ander 'jong talent'. Ben erg benieuwd naar 'Bij mij zijt ge veilig'. |
Trouwens, http://variatee.vara.nl/variatee/pla...er&nodeID=1071 voor fragmenten van een eerdere opname van 'Soup', met ook het stukje 'Oertijd', dat niet in de tv-registratie is beland.
|
Om eerlijk te zijn vond ik het niet leuk, (n)
en ik hou van heel veel cabaret. Complete lulverhalen ophangen die leuk zijn is niets nieuws, en het ging mij zelfs vervelen toen het te lang doorging. Het werd wel afgewisseld maar door oude grappen. Zijn gezweet in de slechte kleding was ook storend. Die belgische taal kan ik wel mee leven, maar onverstaanbaar praten is niet goed, zowel in ABN als in Belgisch dialect. Ik vind het dus niks |
Ik vind 'm fantastisch.
Heb twee shows van hem gezien in 't theater. Genieten op de eerste rij. Ik denk dat zijn shows veel leuker zijn in het theater dan op tv.. maar heb z'n show niet gezien op tv. Hoorde dat er heel veel in geknipt was, zonde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |