![]() |
Desalniettemin mooiste woord
Uit onderzoek is gebleken dat Nederlanders 'desalniettemin' het mooiste woord in de Nederlandse taal vinden. Ben je het er mee eens? Nee? Wat is dan jouw mooiste woord? Ja? Fijn voor je!
Ikzelf vind desalniettemin wel een lekker bekkende samenstelling van kleine woordjes. Hoewel ik 'kameel' een mooier woord vind. Dit omdat je eerst een korte 'ka' hebt, maar het weer wel afgerond wordt met het lange slepende 'meel'. |
Sloerie
Del Sujet zijn mooier. |
Desalniettemin is/was 1 van mijn favo woorden.
Sujet is ook :cool: maar is wel erg Frans geloof ik |
tis wel een leuk woord, moet ik zeggen :)
|
geniaal doet het bij mij erg goed :cool:
|
Dood
|
Citaat:
|
desalniettemin is inderdaad een erg mooi woord, ik ben zelf groot fan van het woord universum, waarom weet ik ook niet, denk dat het iets met de x factor te maken heeft
|
Citaat:
|
ik moet zeggen dat ik het met desalniettemin zonder meer eens ben, desalniettemin :) vind ik het woord dood ook wel wat hebben. je spreekt het woord kort en krachtig uit en geeft goed weer waar het om gaat. als je niet zou weten wat het betekent, zou je toch in de goede richting kunnen komen. tevens is het van beide leeskanten hetzelfde, ik weet niet meer hoe dat heet, en dat vind ik ook wel een groot pluspunt.
|
"Desalniettemin" vind ik een erg lelijk, inspiratieloos en quasi-intellectueel woord, dat in een ogenblik het niveau van een schrijver weggeeft.
----->Letteren |
Citaat:
omg :D edit:vooral serieus reageren hé? |
Citaat:
Ik noem het anders. Maar ik zit (nog steeds) niet op een stok.. :cool: auuww |
Citaat:
|
Desalniettemin? Dat is een woord dat ik eigenlijk nooit gebruik. In die situaties gebruik ik liever de uitdrukking 'dat staat er niet aan in de weg dat (...)' of 'dat laat onverlet dat (...)'.
:cool: |
Hoe hebben ze dat eigenlijk onderzocht? Aan iedereen gevraagt wat ze het mooiste woord vinden?
Citaat:
|
Houtzagerij en dolfinarium zijn mooier.
|
Lekkere keuze, dolfinarium.
|
Citaat:
|
Libelle. Dat woord vinden Duitse kinderen ook het mooiste woord.
|
Misschien meer iets voor Moderne Talen?
|
waar ze tegenwoordig allemaal al geen onderzoek naar doen :|
kristal vind ik een mooi woord (y) |
Pudding is ook een heel leuke. Het is precies de goede uitdrukking voor de beweging die een pudding maakt als je ertegenaan port.
|
Citaat:
Ook een palindroom, lekker kort en krachtig. En ik zou bg niet in de buurt komen als ik niet zou weten wat het betekent |
Citaat:
Ik prefereer echter de mooie ronde klank van de 'oo' in dood en de mooie afwisseling van de eerste d, die je uitspreekt als de d en de tweede die je meer als een t uitspreekt. |
Citaat:
|
"turk" misschien wel zijn mooiste werk.....
|
Citaat:
|
Citaat:
ok. |
er is maar één werkelijk woord: chaos.
|
is idd mooi woord ja.. [desalniettemin]
|
Hersenspinsel.
|
ik vind vla een mooier woord, maar dat is ook niet het mooiste woord
|
herinnering is ook een mooi woord, heel onnatuurlijk, jonge kinderen zeggen vaak herindering
ik ga hier helemaal in op :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |