Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   bibberen.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=996307)

QueenOfTheBongo 28-10-2004 16:25

bibberen....

omdat ik binnenkort het wil proberen om geneeskunde te gaan volgen (arts) zit ik eigenlijk met nog een groot vraagteken
ten eerste moet ik natuurlijk door mijn ingangsexamen geraken, maar ten tweede twijfel ik er aan omdat ik nogal veel bibber...
een vaste hand heb ik dus al niet...
wat denken jullie ervan? en hoe denk je dat ik mij een vaste hand kan gewoonmaken? ofzoiets

dank je
karen

REIE 28-10-2004 16:27

Doe een trui aan, zorg dat je ontspannen bent en anders heb je Parkinson.

Sarah 28-10-2004 16:30

ehm... nou en?

Je kunt dan misschien maar beter geen hersenchirurg worden... maar een bibberende huisarts/kinderarts/gyneacoloog/psychiater/whatever is geen probleem.

Cookie 28-10-2004 17:28

Citaat:

Sarah schreef op 28-10-2004 @ 17:30 :
ehm... nou en?

Je kunt dan misschien maar beter geen hersenchirurg worden... maar een bibberende huisarts/kinderarts/gyneacoloog/psychiater/whatever is geen probleem.

volgens mij ook niet....

jippus 28-10-2004 19:42

Oefeningen doen?
Ik weet niet precies wat voor oefeningen, maar bijvoorbeeld dingen doen, waar je een vaste hand voor zou moeten hebben. eerst dat een beetje slordig doen en dan steeds zorgvuldiger. gaat het dan weer wat slechter, dan weer rustig worden en overnieuw beginnen.
ik weet niet of het helpt, maar misschien kun je het proberen?!

Cookie 30-10-2004 13:29

volgens mij he: als het een probleem was haalde je die test ook niet.....kom je vanzelf achter dus of het een probleem is.

Raven 30-10-2004 13:39

Citaat:

QueenOfTheBongo schreef op 28-10-2004 @ 17:25 :
omdat ik binnenkort het wil proberen om geneeskunde te gaan volgen (arts) zit ik eigenlijk met nog een groot vraagteken
ten eerste moet ik natuurlijk door mijn ingangsexamen geraken, maar ten tweede twijfel ik er aan omdat ik nogal veel bibber...
een vaste hand heb ik dus al niet...
wat denken jullie ervan? en hoe denk je dat ik mij een vaste hand kan gewoonmaken? ofzoiets

dank je
karen

van tekenen krijg je iig een vaste hand :)

thatssarah 30-10-2004 18:18

als je bibbert omdat je het te koud hebt moet je een lekker warme trui aandoen (en als je dan gaat zweten en stinken een goeie deo gebruiken 's morgens) als je dat doet zonder dat je het koud hebt, dan moet je zorgen dat je ontspannen bent en als dat nog niet werkt moet je effe naar je huisarts gaan.

Andijvie 30-10-2004 18:30

Geneeskunde is niet alleen voor chirurgen, dus de opleiding volgen lijkt me geen probleem wanneer alleen het bibberen je tegenzit. Als je chirurg wil worden, heb je wel een probleem natuurlijk, tenzij het te verhelpen is. Ga naar je huisarts, dan weet je in ieder geval of het echt iets is om je zorgen over te maken.... Je kan altijd nog huisarts/kinderarts/etc worden.

Funky_Soprano_7 04-11-2004 13:44

:D weet je....?

Ik kijk heel vaak naar programma's als 'de huisarts' of andere medische programma's waarin men opereert. Wat mij opviel is dat zoveel chirugen geen vaste hand hebben en bibberen voor het leven. Kijk, het is niet handig, maar hoe vaker je oefent, hoe geruster je aan operaties begint en dus je gebibber onder de controle kan houden. Er zijn natuurlijk ook truukjes volgens mij om het bibberen te matigen hoor!!
Wat ik hieraan nog wil toevoegen is dat met de nieuwe technologie je steeds vaker operaties nietmeer zelf doet als arts, elektrische apparaten staan klaar om je taak als arts over te nemen, zoals....incisies! (Voor de leek: sneeen maken in de huid ;) )Dus maak je niet druk, wordt gewoon arts, want, zoals ik al zei, de beste chirurgen hebben ook trilhandjes, en nee, ze lijden niet aan Parkinson.. :)

Loontjuh 06-11-2004 21:39

zorgen voor voldoende slaap en ontspanning kan al veel helpen hoor (y)
vooral goed slapen :) :p

Roos 06-11-2004 22:45

Geloof me maar, oefening baart kunst.

Sommige mensen hebben van nature een hele vaste hand, maar de meeste mensen bibberen allemaal. De één meer dan de ander. En op het ene moment meer dan op het andere.

Je bent echt niet de enige die zal bibberen bij zo'n belangrijke test. Richt je liever op je positieve kwaliteiten, succes :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.