![]() |
EigenPlaten Label ??
Ik Ben Een Rapper Soufi-N.
Ik WIl Een Kleine Platenlabel Oprichten. Hoe Zou Ik Dat Kunne Doen ?? |
RESTECP (y)
|
je zou kunnen beginnen met normaal nederlands leren (het is een klein planetlabel, niet kleine...je zal voor zoiets ongetwijfeld geld nodig hebben en je kan niet bij de bank aan komen zetten met zulk "creatief" gebruik van grammatica :p )
maar even serieus: ik denk dat je eerst je middestandsdiploma moet halen, een platenlabel is tenslotte toch een bedrijf. je huurt mensen, betaald belastingen, hebt vast ook wel het één en ander aan vergunningen nodig en je moet eerst dat diploma halen voor je aan de slag mag (misschien kan het ook wel zonder, ik weet er niet veel van maar je leer ongetwijfeld nuttige dingen en dat heb je nodig met al die concurenten waar je mee te maken krijgt), en zangers, zangeressen, bands... je moet denk ik audities gaan houden (o.a. een website bouwen lijkt me een goed idee, staat proffesioneler dan alleen maar briefjes ophangen bij de appie ;) ) en zorgen dat je contacten krijgt met platenwinkels (bijbaantje bij een muziekwinkel nemen?), meer kan ik niet bedenken, succes! :) |
Citaat:
|
Citaat:
het is allleen grappig om te zien hoe sommige topicstarters reageren als je ze serieus neemt :o ;) |
Ik ken nog wel iemand die wel het 1 en ander weet en ook kan masteren, PM maar even.
|
Citaat:
en verder, zorg voor een zak met geld en een hoop kennis over opnemen...oh heb je dat niet? dan laatmaar |
Ik zou eerst maar 'ns wat bekendheid verwerven zodat mensen hun platen op jouw label willen uitbrengen. Een label op zich is niks, het gaat om de artiesten die je onder contract hebt. Maak eerst zelf maar 'ns een plaatje :)
|
Citaat:
Begin met fatsoenlijke spelling en lyrics :) |
Citaat:
|
Weet je wat jij zou moeten doen!
Even langs de kamer van koophandel! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18. |