Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   vreemd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=997223)

o0luna0o 29-10-2004 13:21

vreemd

hey,
een hele poos geleden (al een jaar ofzo) heb ik een keer een droom gehad waarin ik een ongeluk veroorzaakte waarna iedereen me achterna kwam, iedereen was boos op me enzo ik was echt heel erg bang, toen schrikte ik opeens wakker de droom was weg enzo maar het gevoel niet ik voelde zo'n ongelooflijke angst! ik ben toen naar beneden gegaan daar was me vader tv aan het kijken, er was nieuws op en de nieuwslezer begon in eens heeel snel te prate met zo'n hoog stemmetje en toen heel langzaam met een lage stem( voor mijn gevoel dan) ik heb ook allemaal rare dingen tegen mijn vader gezegd dat ik dood wou enzo en heb mijn armen onder koud water gehouden ik wou echt wakker worden dat werkte niet. mijn vader liet mij toen rustig zitten met een glaasje water en toen zakte het wel af. nou heb ik dit best vaak eerst werd ik steeds nog zo bang maar nu heb ik zeg maar een beetje geleerd hoe ik het moet aanpakken, zo gauw ''het'' gevoeletje weer begint op te borrelen doe ik snel het licht aan en denk heel sterk aan iets leuks dit werkt meestal wel. Maar nu had ik laatst dat ik het ineens overdag kreeg wel wat minder angst maar toch, ik vind dit ehel vreemd weet iemand misschien wat dit is? ik wil er toch wel heel graag van af.

goetjes

ValliantWarrior 29-10-2004 14:25

Ehm... een dagmerrie? :rolleyes:

Nee, sorry geen flauw idee

Bloedpropje 29-10-2004 15:35

kan je dit niet beter bij psychologie plaatsen?

LMP 29-10-2004 16:08

Citaat:

o0luna0o schreef op 29-10-2004 @ 14:21 :
hey,
een hele poos geleden (al een jaar ofzo) heb ik een keer een droom gehad waarin ik een ongeluk veroorzaakte waarna iedereen me achterna kwam, iedereen was boos op me enzo ik was echt heel erg bang, toen schrikte ik opeens wakker de droom was weg enzo maar het gevoel niet ik voelde zo'n ongelooflijke angst! ik ben toen naar beneden gegaan daar was me vader tv aan het kijken, er was nieuws op en de nieuwslezer begon in eens heeel snel te prate met zo'n hoog stemmetje en toen heel langzaam met een lage stem( voor mijn gevoel dan) ik heb ook allemaal rare dingen tegen mijn vader gezegd dat ik dood wou enzo en heb mijn armen onder koud wat gehouden ik wou echt wakker worden dat werkte niet. mijn vader liet mij toen rustig zitten met een glaasje water en toen zakte het wel af. nou heb ik dit best vaak eerst werd ik steeds nog zo bang maar nu heb ik zeg maar een beetje geleerd hoe ik het moet aanpakken, zo gauw ''het'' gevoeletje weer begint op te borrelen doe ik snel het licht aan en denk heel sterk aan iets leuks dit werkt meestal wel. Maar nu had ik laatst dat ik het ineens overdag kreeg wel wat minder angst maar toch, ik vind dit ehel vreemd weet iemand misschien wat dit is? ik wil er toch wel heel graag van af.

goetjes

Schitzofrenia

(en das verder geen flauwe grap ofzo, ik zou maar gouw een zieleknijper opzoeken)

Lucky Luciano 29-10-2004 17:14

Citaat:

Gespleten Geest schreef op 29-10-2004 @ 16:35 :
kan je dit niet beter bij psychologie plaatsen?

JCG 30-10-2004 01:34

ik zou een psychiater op zoeken, niet lullig bedoelt. Klinkt zeer klote wat je beschrijft.

Dromelooz 30-10-2004 07:31

Soms lijken dromen iets naar boven te brengen dat ik ergens ver in een uithoekje heb geduwd, alsof ze me ergens bewust van willen maken, misschien is dat bij jou ook zo. Niet letterlijk in de zin van dat je ooit een ongeluk veroorzaakt hebt of dat gaat doen, maar misschien bijvoorbeeld dat je heel erg bang bent om alleen te komen staan.
Misschien komt het overdag terug,omdat je niet goed met dat bepaalde gevoel kunt omgaan?

o0luna0o 30-10-2004 17:02

Citaat:

JCG schreef op 30-10-2004 @ 02:34 :
ik zou een psychiater op zoeken, niet lullig bedoelt. Klinkt zeer klote wat je beschrijft.
hm, ja het is zeker niet leuk, maar een psychiater lijkt me een beetje overdreven..

Bloedpropje 30-10-2004 21:43

Citaat:

o0luna0o schreef op 30-10-2004 @ 18:02 :
hm, ja het is zeker niet leuk, maar een psychiater lijkt me een beetje overdreven..
oke, psycholoog it is

Mo6 01-11-2004 11:53

klinkt als een bepaalde angststoornis. ik zou in elk geval naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een ggz-instelling.

~*~ 03-11-2004 16:29

Citaat:

Luka schreef op 29-10-2004 @ 17:08 :
Schitzofrenia

(en das verder geen flauwe grap ofzo, ik zou maar gouw een zieleknijper opzoeken)

dat heeft toch niks met schizofreen zijn te maken???, schizofreen heeft toch een dubbele persoonlijkheid of niet??..... :rolleyes:

t is heel vreemd maar je hoeft echt niet persé meteen naar de psychiater, misschien is t wel heel nuttig, een soort gave waarvan je nog moet uitvinden hoe je t moet gebruiken :confused: (klinkt misschien heel raar maarjah...)

maar t zou ook kunnen zijn dat je ziek bent ofzo, niet gemeen bedoeld maar misschien moet je eerst je bloed laten onderzoeken :|

light fighter 03-11-2004 17:05

Citaat:

~*~ schreef op 03-11-2004 @ 17:29 :
dat heeft toch niks met schizofreen zijn te maken???, schizofreen heeft toch een dubbele persoonlijkheid of niet??..... :rolleyes:

t is heel vreemd maar je hoeft echt niet persé meteen naar de psychiater, misschien is t wel heel nuttig, een soort gave waarvan je nog moet uitvinden hoe je t moet gebruiken :confused: (klinkt misschien heel raar maarjah...)

maar t zou ook kunnen zijn dat je ziek bent ofzo, niet gemeen bedoeld maar misschien moet je eerst je bloed laten onderzoeken :|

schizofreen heeft NIKS te maken met dubbele persoonlijkheid dat is namelijk dis/mps

Jadis 03-11-2004 20:31

Citaat:

~*~ schreef op 03-11-2004 @ 17:29 :

Wat jij bedoelt is MPS, zoals Lightfighter al zei. Schizofrenie heeft te maken met het feit dat de gevoelswereld en de realiteitszin totaal verstoord zijn. De persoon in kwestie kan niet meer goed reageren op situaties en vooral emoties. Dit gaat gepaard met hallucinaties en psychoses. Ypsilon= liev

Ts: ik zou eens naar de huisarts gaan en dit bespreken.

Mo6 04-11-2004 12:56

schizofrenie is veel ernstiger, dit lijkt me meer een uit de hand gelopen angststoornis, maar zeker geen schizofrenie. je hebt geen waanbeelden of hallucinaties verder toch? in elk geval naar de dokter gaan!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.