![]() |
duits lezen
k eb duits 2 en moet dus lezen dit jaar heeft iemand tips voor t lezen van teksten en de vragen daaarna maken?
alvast bedankt |
ik mag toch hopen dat je leraar/lerares je daarmee kan helpen.
|
die zegt dat ik t makkelijk kan, maar echte tips heeft ie niet..
alleen extra oefenen en daar ben ik al mee bezig |
misschien is het handig als je in je hoofd de belangrijkste dingen al vertaald zodat je een "nederlands" verhaal krijgt...dan kan je de vragen daarna vrij snel beantwoorden
|
Het is wel handig als je ook veel woordjes gaat leren. Hoe meer woorden je kent, hoe makkelijker een tekst wordt namelijk. Ook is het handig om de vragen te lezen, voordat je begint met lezen. Hierdoor weet je waar je op moet letten.
|
eerst de vragen lezen en dan de tekst.
Je moet de vraag snappen en daarna kan je heel snel door een tekst heen, er staat vaak een alineanummer achter of zelfs regelnummer. Bij alinea eerst grof doorlezen en daarna het stukje wat je nodig hebt duidelijker en bij regel de zin(nen) eromheen en anders heel grof de hele alinea eromheen. Dus echt grof lezen en dan grondiger (soms is dat al helemaal niet meer nodig) Duits heb ik nooit gekunt maar teksten kon ik wel! :cool: |
Simpel: woordjes leren, leren, stampen. Je moet een groot vocabulaire hebben, dan pas kun je met vrucht teksten lezen, want dan pas kan je associatieve vermogen zich voluit ontplooien.
|
...en Duitse televisie kijken!
Dat helpt goed bij het luisteren, maar ook bij het lezen, doordat je snel veel woorden opsteekt. |
Stamp Duitse woordjes en oefen bekijk eens wat examenteksten op internet. Vergeet ook niet Duitse tv te kijken.
|
Hm eerst de tekst lezen (helemaal), en dan (bij meerkeuzevragen dan) eerst de vraag lezen, weer het bijbehorende tekstdeel lezen en dan pas de antwoorden lezen en de vraag beantwoorden.
En tja woordjes leren, veel oefenen en goed leren hoofd- en bijzaken te onderscheiden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |