![]() |
Help a.u.b ??????
Hallo allemaal !
Ik heb 2 vragen, maar snap ik het niet zo goed. kunnen jullie mij helpen? 1. Wordt het fragenment chronologisch verteld? 2. welke effect op het verhaal het wanneer de schrijven zo met de tijd ' werkt ' ? Ik heb gekregen van mijn leraar Ned. 2 vragen is in het begin van De Tweeling van Tessa de Loo. |
Vraag 1;
Wordt het fragment chronologisch verteld? Daar wordt mee bedoeld; begint het stuk bijvoorbeeld om 1 uur en beschrijft het vervolgens een heel uur, zonder iets anders? Of begint het stuk om 3 uur, en gaat het vervolgens over wat er om 1 uur gebeurde. Chronologisch betekent dat het in de juiste tijdsvolgorde verteld wordt. Vraag 2: Ik kan hem niet helemaal goed lezen, maar ik denk dat je bedoelt: Welk effect op het verhaal creeert de schrijven door met de tijd te 'werken'? Mja, hoe werkt dat in dit fragment? Zorgt het ervoor dat een verhaal spannend wordt? Interessant? Vraag lijkt me vrij duidelijk. Zelf de antwoorden voor bij het boek De Tweeling bedenken, lijkt me makkelijk :) |
niet-chronologisch tewerk gaan zorgt voor variatie, maar zo wordt het verhaal vaak wel een beetje ingewikkelder
voorbeelden van niet-chronologie: flashbacks en vooruitverwijzingen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |