Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Metropolitan (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=997806)

TheRedArrow 29-10-2004 21:36

Metopolitrain
 
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Metropolitan (Köln - Hamburg) en de IC(E)'s die daar rijden? Zit er nog verschil in prijs, comofort?

Als deze topic hier niet hoort, dan moet het maar verplaats worden...

Miracle 29-10-2004 21:48

Het is Metropolitan en de rest ben ik nog aan het opzoeken. :)

Miracle 29-10-2004 21:54

http://www.met.de/index_flash.html en http://www.bahn.de/pv/view/service/f...opolitan.shtml

Het is dus een apart soort trein. Als je kijkt naar de planner zie je dat hij duurder en sneller is dan de ICE.
De site zegt dat het comfort etc. hoger is en daar betaal je dus voor. In de metropolitan zijn ook verschillende afdelingen.

Ik heb een aantal keer gereist met de ICE en dat is me prima bevallen.

TheRedArrow 29-10-2004 22:45

Citaat:

dreen schreef op 29-10-2004 @ 22:48 :
Het is Metropolitan en de rest ben ik nog aan het opzoeken. :)
Dat dacht ik eerst, maar toen zag ik het ergens ander zo staan en toen kwam ik in verwarring :bloos:

Zou een FB de topictitel willen aanpassen?

Miracle 30-10-2004 08:59

Done. :)

Heb je wat aan de info?

TheRedArrow 30-10-2004 13:13

Citaat:

dreen schreef op 30-10-2004 @ 09:59 :
Done. :)

Heb je wat aan de info?

Ja, bedankt.
Dan blijf ik het toch vreemd vinden dat ze de ICE niet sneller laten rijden en er een paar eerste klas rijtuigen (voor het comfort) bij doen. Een ICE is tenslotte een hogesnelheidstrein...

Miracle 30-10-2004 14:43

Citaat:

Köln Hbf 30.11.04 ab 11:18 1 Metropolitan
Düsseldorf Hbf ab 11:39
Duisburg Hbf
Essen Hbf ab 12:03
Hasbergen
Hamburg Hbf 30.11.04 an 14:45 14a/b

Dauer: 3:27; fährt Mo - Sa

Köln Hbf 30.11.04 ab 12:10 5 InterCityExpress
Wuppertal Hbf ab 12:43
Hagen Hbf ab 13:01
Dortmund Hbf ab 13:24
Münster(Westf)Hbf ab 13:56
Osnabrück Hbf ab 14:22
Bremen Hbf ab 15:13
Hamburg-Harburg ab 16:02
Hamburg Hbf 30.11.04 an 16:12 11a/b
Dauer: 4:02; fährt täglich
Ik denk dat hij sneller is, omdat hij minder vaak stopt. :)

TheRedArrow 30-10-2004 20:19

Citaat:

dreen schreef op 30-10-2004 @ 15:43 :
Ik denk dat hij sneller is, omdat hij minder vaak stopt. :)
Dat had ik al gezien :o

Maar laat dan die InterCityExpress minder vaak stoppen en zet wat meer IC's in. Een ICE is tenslotte een hogesnelheidstrein en een Metropolitan niet.
Al rijdt die ook zo'n 200 km/h :o

Miracle 31-10-2004 09:00

Citaat:

TheRedArrow schreef op 30-10-2004 @ 21:19 :
Dat had ik al gezien :o

Maar laat dan die InterCityExpress minder vaak stoppen en zet wat meer IC's in. Een ICE is tenslotte een hogesnelheidstrein en een Metropolitan niet.
Al rijdt die ook zo'n 200 km/h :o

Vraag het bij de DB? :p

TheRedArrow 31-10-2004 22:15

Citaat:

dreen schreef op 31-10-2004 @ 10:00 :
Vraag het bij de DB? :p
Aber mein Deutsch ist nicht sehr gut :(

Miracle 01-11-2004 08:46

Citaat:

TheRedArrow schreef op 31-10-2004 @ 23:15 :
Aber mein Deutsch ist nicht sehr gut :(
Waarom wil je het precies weten dan?

TheRedArrow 01-11-2004 12:13

Citaat:

dreen schreef op 01-11-2004 @ 09:46 :
Waarom wil je het precies weten dan?
Ik dacht, waarom is dat eigenlijk zo, en nu wil ik het precies weten :o

Rabbi Daniel 17-11-2004 09:40

Er is op dat traject geen hogesnelheidstraject.

Een ICE gaat maximaal 330 km/h, maar tussen Köln en Hamburg is de maximumsnelheid gewoon 200 km/h, zoals bijna overal.
En een ICE, Metropolitan, of InterCity rijdt daar dus 200...

(Een trein die 200 km/h rijdt is geen hogesnelheidstrein, dat is in Duitsland een normale snelheid voor InterCitys.)

Verschil is dat de MET minder stopt dan de andere treinen, meer kost, en luxer is.

Dan het slechte nieuws: de Metropolitan word opgedoekt per 12 december 2004.
Dus als je daar mee wil reizen mag je wel snel zijn. Hij word vervangen door een gewone ICE-Sprinter (ICE-Sprinter is een speciale spits-ICE die niet vaak stopt en meestal met verplicht reserveren, heb je o.a. tussen Berlin en Frankfurt en Frankfurt en München ook).

TheRedArrow 17-11-2004 14:12

Citaat:

Rabbi Daniel schreef op 17-11-2004 @ 10:40 :
Er is op dat traject geen hogesnelheidstraject.

Een ICE gaat maximaal 330 km/h, maar tussen Köln en Hamburg is de maximumsnelheid gewoon 200 km/h, zoals bijna overal.
En een ICE, Metropolitan, of InterCity rijdt daar dus 200...

(Een trein die 200 km/h rijdt is geen hogesnelheidstrein, dat is in Duitsland een normale snelheid voor InterCitys.)

Verschil is dat de MET minder stopt dan de andere treinen, meer kost, en luxer is.

Dan het slechte nieuws: de Metropolitan word opgedoekt per 12 december 2004.
Dus als je daar mee wil reizen mag je wel snel zijn. Hij word vervangen door een gewone ICE-Sprinter (ICE-Sprinter is een speciale spits-ICE die niet vaak stopt en meestal met verplicht reserveren, heb je o.a. tussen Berlin en Frankfurt en Frankfurt en München ook).

Ok, bedankt.

:mad: Nu vind ik het helemaal kut dat mn rolletje vol was toen ik die trein zag in Köln op "de brug".

TheRedArrow 17-11-2004 14:24

Dan weet je vast ook wel het verschil tussen een IC (zuge) en IC (reisezugwagen). En wat is een "zuggarnituren"?

Nee, mijn Duits is inderdaad niet zo goed.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.