![]() |
Kietelen...
Ik heb een groot probleem de laatste tijd...
Ik kan namelijk TOTAAL niet tegen kietelen. Nergens. Als mijn vriend me over mijn been aait, kietelt het. Hetzelfde geldt voor mijn armen en buik. Dan is t dus alleen maar aaien! Hij kan me nergens aaien/strelen of het kietelt. Hij kan ook niet normaal aan mijn borsten enzo zitten omdat het zo erg kietelt. Zelfs vingeren kietelt :( Als ie er echt op uit is om te kietelen wordt ik helemaal gek. Ik kan er zoo slecht tegen! Het is de laatste tijd zo erg dat mijn vriend me gewoon NERGENS meer kan aanraken omdat het kietelt... Het maakt niet uit of ik me helemaal inspan of helemaal ontspan.. Als ik het probeer tegen te houden kan ik dat na 2 seconden ook niet meer! Ik kan niks terug doen, omdat het zo kietelt.. Ik vind dit echt niet leuk meer want het is juist fijn om aangeraakt te worden, en op deze manier kan mijn vriend nog geeneens mijn handje vasthouden! Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand of ik er iets aan kan doen? Want ik kan hierom zolangzamerhand wel janken! :( |
Ik kan zelf ook heel slecht tegen kietelen tot groot genoegen van vrienden en familie (het schijnt grappig te zijn mij te kietelen tot ik op de grond lig :confused: ). Wat bij mij werkt is gewoon ergens anders op concentreren, dan kan ik er meestal wel beter tegen (hoewel het niet heel goed werkt, maar iig wel iets).
|
Dat werkt dus niet.. Mij kietelen ze ook tot ik huilend van het lachen op de grond lig.. En wil t gewoon niet. Ik kan alleen niet boos worden omdat ik gewoon geen woord uit kan brengen, me niet kan bewegen behalve wat vanzelf gaat...
|
zorg dat je eerst genoeg "grof" aangeraakt bent
dus met hele hand e.d. of met je hele arm van mijn part en dan pas lichte aanrakingen dat scheelt een stuk (bij mij) net zoals bijv.. een voetmasage eerst grof maseren en kneden, anders voel je al die kleine dingetjes en die kietelen dan zo erg... |
Kan je hun niet duidelijk maken dat je het niet fijn vind om gekieteld te worden?
|
Oefenen idd. Dus met de hele hand eerst of bijv een handdoek of kleren tussen jouw huid en zijn huid.
En misschien helpt het ook als je je er niet teveel druk om maakt. (dus bijv als hij je bijna gaat aaien dat je dan niet al schrikt omdat je bang bent dat het kietelt) |
ik kan absoluut niet tegen kietelen in mij zij, maar als mijn vriendin (tja, ze heeft ADHD) me weereens zit te kietelen dan concentreer ik me of: op een lichaamsdeel wat niet gekietelt wordt of op een heel ander iets.
|
Ik kan ook totaal niet tegen kietelen, maar niet zo erg als jij. Bij mij helpt het vaak bijvoorbeeld de spieren in m'n bovenbenen aan te spannen als iemand die aanraakt. (spieren aanspannen wil vaak wel wat helpen:)) En concentreren helpt ook wel een beetje.
Als iemand m'n buik aait is dat heel fijn, maar omdat ik niet tegen kietelen kan, is m'n buik heel gevoelig. Dat is een geweldig gevoel, vind ik.:bloos: |
ik kan er ook slecht tegen, mn ex al heel vaak in zn ballen geschopt omdat ik zo hard ga spartelen als ie alleen maar met zn vinger in mn nek zit of over mn been gaat, maar bij jou ist wel iets erger als je zelfs zn hand nog niet vast kunt houdenm.. zou je het niet kunnen trainen zeg maar, steeds iets langer en het zo opbouwen, is met kietelen naar mijn idee ook, en zoals vaker werdt gezegd ergens anders aandenken
nou veel suc6 ermee in ieder geval |
Citaat:
Ach.. T is sowieso een eikel :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
:confused: :s
|
Minder op focussen.
Ik ben ook best wel erg gevoelig voor aanrakingen ed, maar door me erop te concentreren, wordt dat alleen maar erger, en kan ik er idd helemaal niet meer tegen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als mijn vriendin me streelt over mijn buik, been, zij, arm of whatever, krijg ik ook altijd een spastische neiging :| het is niet zozeer kriebelen, als wel het gevoel dat je krijgt als iemand je onverwacht in je zij knijpt. Ik kan daar echt niet tegen, volgens mij ben ik zwaar overgevoelig ofzo :p mijn vriendin maakt er in elk geval dankbaar gebruik van om me te plagen en helemaal gek te maken :bloos:
|
Grappig.
Ik ben er ook heel erg gevoelig voor. Een normaal mens verdraagt een beetje geaai over zijn/haar been nog wel. Ik dus echt niet. Maar je kunt het ook leuk maken. :D |
Opzich kan ik prima tegen kietelen/strelen, maar als mijn vriendin over mijn huik aait streelt dan voelt dat geweldig ook al kietelt het wel. Maar het is denk ik ook gewoon het gevoel dat een geliefde het doet en geen "normaal" persoon.
|
ik kan tegen kietelen :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34. |