![]() |
Alternatieve Werelden...
Stelling: Bij elke gebeurtenis en elke beslissing word een Alternatief Universum gecreëerd.
Uitleg: Als je een beslissing neemt zoals ga ik stappen ja of nee worden er twee Universums gecreëerd. Eén waarin je wel gaat stappen en één waarin je niet gaat stappen met elke gevolgen van dien. Of In dit Universum is de The Battle of Britain gewonnen door de Geallieerden maar in een ander Universum door de AS-Mogendheden. Wederom met alle gevolgen van dien. Wat vind je van deze stelling? |
Soort van 'sliders' de serie :p
Maar ik snap je uitleg niet goed :o |
Ik denk wel dat er bepaalde dimensies zijn!
Dat moet haast wel, is het ook niet ergens bewezen ofzo, wat ik ooit gehoord heb? :) |
Citaat:
|
Maar het punt is: alles is min of meer een beslissing. Als ik nu even iets harder op een toets tik, is dat dan ook al een beslissing. Of is het allemaal min of meer 'analoog', in de zin dat er gevallen zijn die binnen dezelfde categorie vallen.
Dus iets harder op de D tikken :) is geen beslissing. Ipv. op de D op de E tikken wel? ??? |
bedenkelijk dan moeten er wel heel veel werelden naast elkaar bestaan! Doet denken aan die filosoof die dacht dat hij elke dag naast een andere vrouw wakker werd :D
|
Citaat:
|
Aangezien ''we'' al een oneindigde tijd achter de rug hebben en er een onbeperkt aantal beslissingen mogelijk is, zijn er al oneindigt veel demensies. En er komen dus niet meer demensies bij omdat het aantal al geen einde heeft.
Edit: een beetje onduidelijk. :( |
Ik vind het een elegante oplossing voor enkele natuurkundige problemen.
|
mwah, ik weet niet.... ik heb zelf een redelijke tijd geleden ook zoiets gedacht, maar ik vind het nogal arrogant eigenlijk....
dat wij zo belangrijk zouden zijn dat er hele nieuwe dimensies worden gecreeërd waarin al onze keuzes afgespiegeld worden.... ik geloof er niet zozeer meer in... (als dit nogal wazig/onduidelijk overkomt probeer ik morgen wel even wat duidelijker te posten, het is nu denk ik iets te laat om nog goed uit m'n woorden te komen :o ) |
Ik vind het onzin.
Ik heb er al eerder van gehoord maar ik heb er nog geen goede onderbouwing voor gezien. Post het maar als die wel bestaat, anders blijf ik het onzin vinden. :) |
Citaat:
Uuuh... Arrogant. De stelling is dat er een oneindig aantal werelden bestaat die elke seconde ook nog eens oneindig gekwadrateert worden. En jij spreekt over uniekheid van onze wereld en dus arrogantie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie zegt dat er echt bij iedere keuze een nieuwe dimensie moet ontstaan. Het leven van de meeste mensen heeft helemaal geen invloed op de toekomst van de wereld. ( Zou de wereld er nu anders uitzien als er rond 1900 een derdewereldkindje niet zou zijn geboren? En maakt het echt wat uit of je op een dag een broodje kaas of broodje gezond neemt? )
Kan het dan niet zo zijn dan alleen de belangrijke keuzes, gemaakt door belangrijke mensen een nieuwe wereld creeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |