![]() |
Schaduwkant
Schaduwkant
Stil verstop je je in het donker dat je grijpt en je verslindt maar je ook troost biedt en verbindt met de tranen en de gave om te weten wie er wint. Je kruipt weg in Niemandsland waar niemand is en niemands hand wordt uitgereikt of aangepakt alle contact is afgezwakt Waar niemand vraagt en niemand weet waar iedereen je naam vergeet waar je omkomt van de pijn en waar je liever niet wilt zijn maar waar de rust je angst verdrijft en somberheid je pijn beschrijft Waar tranen stromen in de nacht en als je doet alsof je lacht een stemmetje je blik verbreedt en fluistert dat je zelf wel weet dat je mag schreeuwen in de nacht en dat er iemand op je wacht om je te troosten en zo meer Maar als je dan ooit eens een keer niet weet waar je naartoe moet gaan en eenzaam in de kou blijf staan Als het een leugen blijkt te zijn dat iemand luistert naar jouw pijn en dat er iemand op je wacht dat iemand jouw verdriet verzacht Als er niemand blijkt te zijn en je ziek wordt van je pijn Als je dan opstaat van je plek en wegrent als een stille gek Als je verslagen en verdoofd niet meer in de hoop gelooft Pas als je daar bent aangeland Dan toont je geest zijn schaduwkant. Sanne 2002 |
Sorry heb hem niet eens uitgelezen..
al die korte stukkies lezen niet prettig en de inhoud komt ook heel rommelig over waardoor ik eigenlijk gewoon niet de moeite ga doen om de rest ook te lezen. Sorry SounD...heeft beetje hoofpijn en prikkende oogjes van het door een microscoopje staren... |
Is leuk, anders dan de 'main stream' (jaja, zelfs hier, nerds ondermekaar...), zitten goede stukken in. Titel doet me een beetje anglicistisch aan, maar (goh, wat ben ik taaltechnisch fout vandaag :D) het is een leuk gedicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53. |