![]() |
|
Hallo,
Thuis heb ik internet via een server. Dit is een k6-2 533 mHz met 56 mb geheugen. Hier stond eerst wind2k sp4 op, maar omdat die niet stabiel genoeg was, probeerde ik win XP sp1. Deze leek nog instabbieler (elke dag rebooten omdat het vast liep). Ik heb toen Fedora Core 2 geprobeerd. Echter had ik iets fout gedaan (Lilo niet op MBR ![]() Waarschijnlijk dus een hardware-matig probleem. Ik heb al aan de volgende dingen gedacht: * Andere monitor ![]() * Andere plek voor de server (stond eerst in een hokje) * Schijf geformatteerd, is inmiddels ongeveer 5x gebeurd * Andere partities, is ook al aantal keer gebeurd * Lief tegen 'm praten * Memtest ( http://www.memtest86.com/ ), geeft geen errors. Wie heeft een id waar het nog meer aan zou kunnen liggen? Zou het aan de HD kunnen liggen? Bvd
|
![]() |
||
Citaat:
Het was dus de HDD! Ik heb een programmaatje gedraaid genaamd GW-SCAN. De harddisk ging later alsnog weg simpelweg omdat we er nog garantie op hadden maar in feite werkte het weer dankzij deze util. Een andere kanshebber is je CPU temp heb je al gekeken hoe heet dat ding wordt? Of dat-ie is overgeklockt oid? Of gewoon op een verkeerde FSB draait? |
![]() |
||
Citaat:
Als je RAM oke is, kan het eigenlijk alleen maar aan je voeding of aan de koeling liggen. Een slechte harde schijf laat een bak niet continue vastlopen lijkt me, daar zijn wel foutcontroles voor. Een te warme CPU of slechte voeding zou wel kunnen, al zou dat eerder in een herstart dan in een echte vastloper resulteren, zou ik denken. Al eens gecheckt hoe warm die CPU wordt, of de fan nog draait en of je voeding wel voldoende vermogen levert? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Om de voeding te testen kan je ook proberen zoveel mogelijk onnodige dingen uit de pc te halen, zoals optische drives, onnodige harde schijven, onnodige uitbreidingskaarten enzovoort. Het kan zijn dat de voeding het kan wel volhoudt, dan is de voeding gewoon niet 'sterk' genoeg voor het systeem of word de voeding te warm.
Om te testen of je processor te warom word kan je hier cpu-burn downloaden, ook voor linux. Als tijdens de test al snel de pc uitvalt of vastloopt word de processor te warm. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, hij loopt nu al 48 uur steady, zonder ook maar 1 keer vast te lopen. Dus voorlopig ben ik tevreden met de configuratie, en dat terwijl ik er alleen maar een extra geheugenstripje in heb geraust ![]()
||
Citaat:
Voor een server kan je zowie zo beter linux gebruiken.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|