Oud 17-11-2004, 22:34
PV
PV is offline
Welk museum waar jij bent geweest, vond je de moeite waard? Ik ben wel eens met school / voor school naar musea geweest, maar ik vond ze altijd oersaai Uren rondlopen en kijken naar niet-interessante dingen. Bestaan er ook leuke musea?

Tips zijn ook altijd handig voor mensen met ckv/kcv
Advertentie
Oud 17-11-2004, 23:09
Balance
Balance is offline
Het Van Gogh museum is wel even leuk als je die beroemde schilderijen ook in het echt ziet. Daarna houdt het wel snel op wat mij betreft.
Het Boerhaave museum in Leiden vond ik wel leuk. Je vindt er allerlei dingen die men vroeger heeft uitgevonden voor geneeskunde. Van rare enge klemmen tot grote machines. Ook staan er dieren en zelfs een foetus opgezet. Het heeft echt super veel, dus als je in het één niet geïnteresseerd bent kun je naar het ander gaan kijken.
Oud 18-11-2004, 16:32
Verwijderd
scheepvaert museum in a'dam vond ik nog wel de moeite eigenlijk
Oud 18-11-2004, 18:07
PV
PV is offline
Citaat:
per piacere schreef op 18-11-2004 @ 17:32 :
Waarom? Dat is wel handig voor anderen om te bepalen of zij het de moeite waard kunnen gaan vinden

@ Balance, dat museum in Leiden klinkt wel gaaf.
Oud 18-11-2004, 18:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 18-11-2004 @ 19:07 :
wij kregen overigens wel een rondleiding, dus dan hoor je ook 'het verhaal erachter'. Maar dat zal ongetwijfeld ook wel op de bordjes staan.

Ze hebben er overigens ook nog zo'n soort arena waar men vroeger lijkschouwingen uitvoerden. Erboven hangen allerlei geraamtes waar men vroeger naar kon verwijzen. Het is maar een klein dingetje hoor, maar wel apart om te beseffen dat men daar vroeger mensen op open sneden
Oud 18-11-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 18-11-2004 @ 19:07 :
Waarom? Dat is wel handig voor anderen om te bepalen of zij het de moeite waard kunnen gaan vinden

ik ben eerlijk gezegd altijd al geinteresseerd geweest in de VOC etc, dus vond het interessant om natuurlijk in dat schip te komen (wat bij het scheepvaert museum ligt) en gewoon, de schilderijen, documenten, tekeningen over hoe de slaven in de schepen 'lagen'
je moet niet verwachten daar dat je interactief mee kan gaan doen iig
Oud 18-11-2004, 21:39
Verwijderd
Ik vond het omroep museum in Hilversum altijd erg leuk. De hele geschiedenis van de radio en tv werd daar uitgelegd. Ik kan me herrineren dat er ontzettend veel oude series te zien waren maar dat je bijvoorbeeld ook zelf als radio omroeper aan de slag kon. Ik vond vooral het gedeelte met tv's waar veel oude fragmenten te zien waren erg leuk.
Goede herinneringen aan dat museum
Oud 19-11-2004, 11:07
indigo
indigo is offline
Vroeger vond ik musea vooral leuk als er iets te doen was, nu vind ik ook musea met kunst (=veel kijken) ook leuk. Het Openlucht Museum in Arnhem, de Ontdekhoek (niet echt museum) in Rotterdam en het Archeon in Alphen a/d Rijn vond ik echt geweldig! Je kon alles helemaal meebeleven zoals het was. Ook het Museum voor Volkenkunde in Leiden vond ik erg leuk. Er was veel te doen en je (tenminste de kinderen) konden naast alles bekijken ook met een rondleiding mee waar ze alles konden aanraken, meedoen, ruiken, voelen enzovoort
Ik heb de laatste tijd echt alleen nog maar héél weinig tijd om naar een museum te gaan.
Oud 19-11-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 18-11-2004 @ 17:32 :
ja die vond ik ook leuk veel te zien over al die schepen. En dat grote nagebouwde schip erg mooi. Daar voerden ze zo'n show op van hoe het er aan toe ging op een schip
De rest van het museum met al die boten vond ik ook erg boeiend, zoveel geschiedenis
Oud 19-11-2004, 20:31
Verwijderd
Het "art déco en art nouveau" Museum
In Salamanca, Spanje
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten