Ik heb een SATA-schijf (Maxtor, 120GB) in m'n pc zitten.
Deze is echter een tijdje geleden goed kapot gegaan. Ik weet niet hoe, maar hij is het wel.
Als ik de pc opstart met die schijf erin, herkent de BIOS 'm goed, maar zodra Windows opstart krijg ik het logo van Windows XP te zien, daarna wordt m'n scherm zwart en start de pc opnieuw op. Zonder die harde schijf erin draait windows XP vlekkeloos.
Ik heb Powermax gedraaid, die gaf een error aan, errorcode opgeschreven en in de RMA-papierwinkel van Maxtor gaan duiken. Ondertussen heb ik hier een nieuwe 120 GB schijf liggen en is mij verzocht binnen 3 weken de oude, kapotte schijf, op te sturen naar hen.
Dat ga ik ook zeker doen, maar ik wil toch nog een laatste poging wagen mijn data te redden.
Mijn vraag is alleen.. hoe?
Ik heb wat gezocht op Google, meeste programma's draaien onder Windows. Daar heb ik dus niks aan, aangezien Windows crasht op die schijf.
Dan hebben we nog een Partition Magic Rescue Disk, maar die crasht (fijne rescue..) zodra ik de kapotte schijf selecteer.
Wie heeft er nog een idee wat ik zou kunnen doen?? Knoppix (Linux) wil 'm trouwens ook al niet mounten, zal ook wel wat met NTFS te maken hebben. (Het is één NTFS-logische-partitie)
Wie helpt mij uit de brand om deze data te redden?
|