![]() |
|
Hallo,
Het volgende probleem: Config.php PHP-code:
PHP-code:
Balk.php is hier niet relevant, deze is goed. Probleem is, dat berichten niet toegevoegd worden aan de database. Ik heb verder geen verstand van php, maar ik heb wel bedacht dat er in config.php 2 regels toegevoegd moeten worden: $naam = "waarde"; $bericht = "waarde"; Ik weet alleen niet, wat ik er in moet zetten. Als ik hem exact zoals hierboven neerzet, dan zou persoon waarde als bericht waarde hebben ingetyped. Wat moet er gebeuren: Die 2 regels moeten zo worden, dat deze hun info uit de database halen. Deze komt er alleen nog niet in, want config.php werkt niet goed, waarschijnlijk doordat config.php niet klopt. Dus wat moet ik voor "$naam = " v=invullen zodat naam en bericht goed opgeslagen worden en deze er door balk.php weer uitgehaald worden ?
|
![]() |
||
Citaat:
Dit regeltje: Code:
<form action="" method="post" name="berichtenbalk"> Kortom, action="toevoegen.php" of weet ik veel. Fade geeft opzich wel een aardige oplossing, maar volgens mij volstaat $_POST[""] gewoon, of ben ik ergens verouderd?
||
Citaat:
![]() ![]() edit: Maar volgens mij deed ie het al, wat misschien zou betekenen dat automatisch de action teruggekoppeld wordt aan het bestand waaruit het is aangroepen (dus als het a.php is, dan gaat die automatisch uit van action=a.php ofzo naja...wel netter als je het zelf controleert ![]() Laatst gewijzigd op 05-12-2004 om 19:20. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Code:
<?php include ("config.php"); if(isset($_POST['post'])) { $naam = $_POST['naam']; $bericht = $_POST['bericht']; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $insert = "INSERT INTO berichtenbalk (naam, bericht, ip) VALUES ('$naam','$bericht','$ip')"; mysql_query($insert) or die(mysql_error()); echo "Je bericht is toegevoegd!"; } else { ?>
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|