Oud 02-12-2004, 16:05
C'est moi
C'est moi is offline
andere mensen!! ik weet het nml echt niet. ik heb mn pony nu op een manege gestalt maar ik weet niet hoe ik mezelf moet gedragen tegen over andere mensen. klinkt mischien raar maar ik bedoel hoe ik moet lopen hoe ik moet kijken enzv. het klinkt raar maar ik heb er echt moeite mee! wie helpt?
Oud 02-12-2004, 16:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Huh? Gewoon lopen/praten/doen zoals altijd?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, precies.. Doe gewoon zoals je ook doet als je alleen bent, probeer er niet op te letten, gewoon doen zoals je doet, niemand let op je want iedereen is voornamelijk met zichzelf bezig
Oud 02-12-2004, 16:30
Nijn*
Nijn* is offline
Ik snap het probleem niet..
Oud 02-12-2004, 16:44
Quiana
Quiana is offline
"Hoe om te gaan met andere mensen?" is wel een erg brede
vraag; wees eens wat specifieker (geef eens een voorbeeld
van een moeilijke situatie?
Oud 02-12-2004, 17:57
C'est moi
C'est moi is offline
meer in het oogpunt dat ik bang ben wat mensen van me vinden of denken. hoe ik moet reageren op bepaalde dingen. als ze wat zeggen word ik rood en klap ik dicht. ik wil nu gewoon met mensen normaal om kunnen gaan, maar dat lukt me niet. omdat ik bang ben van wat mensen van me denken. en is makkelijk gezegt ja daar moet je niks om geven want dat kan ik dus niet.

wie weet raad?
Oud 02-12-2004, 19:29
Shitonya
Shitonya is offline
onzekerheid. Gewoon niet denken aan de reactie's. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze terug praten

Niet eerst denken, gewoon doen. Eruit gooien wat je wilt. Ben ik ook aan het oefenen, gaat wel aardig

Al denk je maar "jezus, wat ben jij een sukkel!" gooi het er gewoon uit, anders leer je nooit praten
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:08
-Flip-
-Flip- is offline
uhmm... tja...

vraag je zelf eens af of andere mensen er uberhaupt wel op letten hoe jij loopt hoe je praat enz.
keur jij andere mensen af op hun manier van lopen??? nee toch?! zij jou ook niet..

zoals Shitonya zegt NIET DENKEN MAAR DOEN!
Oud 04-12-2004, 19:41
metallica
metallica is offline
Ja, dat probleem ken ik wel. Maar ik maak me steeds weer druk, terwijl het meestal vanzelf wel goed loopt
Oud 04-12-2004, 19:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Wat heeft je pony hiermee te maken
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:38
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Een beetje voorgeschiedenis? Want het lijkt nu namelijk alsof je voor het eerst andere mensen tegenkomt en tot nu toe alleen tegen pony's hebt gepraat.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 11:19
Kabouter
Kabouter is offline
Gewoon jezelf zijn. Ik heb het ook weleens, als ik van voor in de kroeg naar achter moet lopen, waar de wc'z zijn, heb ik ook het gevoel dat ik heel raar loop, misschien een bochel heb. Je weet t niet... Maar gewoon jezelf zijn dus.
Oud 08-12-2004, 11:21
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
C'est moi schreef op 02-12-2004 @ 18:57 :
meer in het oogpunt dat ik bang ben wat mensen van me vinden of denken. hoe ik moet reageren op bepaalde dingen. als ze wat zeggen word ik rood en klap ik dicht. ik wil nu gewoon met mensen normaal om kunnen gaan, maar dat lukt me niet. omdat ik bang ben van wat mensen van me denken. en is makkelijk gezegt ja daar moet je niks om geven want dat kan ik dus niet.

wie weet raad?
je wil van de een op de andere dag met tips van ons jouw houding veranderen etc. geloof me, dat gaat niet lukken, dat is gewoon een proces. Stel je open voor anderen, als je iets niet weet ga het dan vragen, maar je moet niet te geforceerd contact met anderen zoeken, het komt wel na een tijdje
Oud 08-12-2004, 11:31
Juliah
Juliah is offline
Iedereen kan wel reacties geven van "ja, duh" ed, maar daar schiet TS niks mee op. Voor sommige mensen zijn dergelijke dingen nou eenmaal niet zo simpel en vanzelfsprekend.

Je kunt niet alles in één keer veranderen, je kunt niet "in één keer normaal met mensen omgaan", dat is idd een proces. Probeer te doen zoals je ook doet wanneer je alleen bent, je hoeft idd niet per se meteen contact te zoeken met andere mensen of wat dan ook. Dat komt na verloop van tijd vaak vanzelf wel. Je kunt idd bv. wel anderen om hulp vragen als je iets niet weet. Probeer jezelf te zijn, met toneelspelen schiet je uiteindelijk niks op.
Oud 08-12-2004, 13:16
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 04-12-2004 @ 20:48 :
Wat heeft je pony hiermee te maken
ja, dat vroeg ik me ook af. ik zou zeggen gewoon jezelf zijn en je niet te druk maken om wat andere mensen van je denken.
Oud 08-12-2004, 16:32
Eazy E
Eazy E is offline
hm dat gevoel heb ik soms ook weleens.. want soms als je ergens heenloopt ofzo, dan kijken mensen je aan, en dan wil je niet lomp overkomen ofzo.. maarja ik denk dat je gewoon niet op moet letten hoe andere over je denken, is makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk.. maarja zou t ook niet weten anders
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:22
alpha
alpha is offline
Ik denk dat het misschien slim is om op sociale vaardigheidstrainig te gaan.

Op mijn opleiding heb ik ook een jongen die ook niet goed weet hoe hij met anderen om moet gaan. Hij was wel meegegaan met introductieweek (wat ik erg goed vind van hem!!), hij zat in mijn groepje en ik en een andere jongen probeerden toen telkens hem erbij te trekken. Maar als je hem iets vroeg, of iets tegen hem zei, dan keek hij je aan en lachte hij. Dat was alles.
Nu begon hij wel te praten als je heel specifiek over iets begon waarvan je wist dat hij dat leuk vond (hij drumde, ik ook dus dan praatte hij wel even). Op school ging dit ook door, terwijl ik en mijn groep voor mijn gevoel heel duidelijk lieten merken hem oke te vinden. Hij moet van zijn PPO-docent op sociale vaardigheidstrainig. Ik denk dat het wel goed is voor hem. Daar leert hij alles waar hij moeite mee heeft. Het is een jongen die alles heel goed in zich opneemt, maar niks zegt.
De laatste tijd veranderd hij wel, hij begint uit zichzelf tegen je te praten en lacht en maakt weleens grapjes. Maar als hij dan met anderen van zn klas waar hij minder mee omgaat iets moet doen, is hij weer helemaal de oude.

Ik denk echt dat het goed is voor jou. Ik ken je natuurlijk niet, maar als je aangeeft niet te weten wat je moet zeggen en je dichtklapt, dat je niet weet hoe je moet staan en lopen. Dan kan dit je wel erg helpen. Denk ik. Je kunt het op zn minst eens overwegen.

Overigens moet ik zeggen dat je bij toneellessen ook erg zelfverzekerder kan worden. Ik heb het om me heen zien gebeuren (en ook bij mezelf) maar dan moet ik toegeven dat dit mensen waren die niet zulke erge problemen hadden. Ze waren misschien niet zo zelfverzekerd en niet zo sociaal, en leerden hier dat alles goed was wat je deed en zegt.

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:42
Parrhasis
Parrhasis is offline
Aanvulling op alpha: danslessen hebben mij erg geholpen zelfverzekerder te zijn, omdat je steeds bezig bent met jezelf presenteren, jezelf een houding geven enzo. Ik ging dansen omdat het me gewoon leuk leek, maar heeft het dus een extra positieve werking gehad waar ik achteraf gezien heel blij mee ben.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:57
Waltz
Waltz is offline
Dat is een moeilijk probleem. Maar ik wil je wel graag een advies geven: Blijf jezelf. Dat klinkt heel cliché maar ik zal het uitleggen. Als je telkens bezig bent met hoe andere mensen zich gedragen en dat jij het 'verkeerd' doet, dan word je helemaal gek. Je kunt wel kleine dingetjes aan jezelf veranderen, maar belangrijker is het dat je een beetje weet wie je bent, en wat je wilt in het leven. En dat je ook weet dat je jezelf niet zomaar kunt veranderen. Andere mensen willen ook helemaal niet een kopie van hoe zij zijn: Ze willen jou, hoe je bent.

Ben je verlegen of zelfverzekerd? Open of gesloten? Denk hierover na en proberen te accepteren hoe en wie je bent.

En ook: Wat zijn je interesses? Wat irriteert je? Wat is je humor? Enz. Dit zijn al dingen waarover je met anderen kunt praten. En als je het niet weet, zoek dan dingen die je leuk vindt; waar je een passie voor hebt.

Contact met mensen zal pas gaan als je contact hebt met jezelf. Veel succes en liefs.

Laatst gewijzigd op 10-12-2004 om 17:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten