Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Beetje hitech: Casio ClassPad 300, leuk toestel om mee te werken en ook extreem krachtig alleen denk ik niet dat je daarvoor veel programma's zult vinden... Ik weet niet wat stoomtabellen zijn, maar volgens mij kun je die wel in Excel-formaat ofzo vinden en die zal je waarschijnlijk wel op een of andere manier op het toestel krijgen.
www.classpad.org Normaal kost hij maximaal 200 euro, maar mits goed zoeken (of als je een leerkracht wiskunde kent,die krijgen altijd aanbiedingen daarvoor (ze kunnen dan slechts 1 toestel per soort kopen)) kan je hem voor 150 euro krijgen. (Op de site staat hij $149 Met HP toestellen heb ik nog niet gewerkt, maar naar het schijnt zijn die ook niet schitterend van werking. Casio is toppie (mijn gewoon rekenmachien toch Casio College FX 92, geloofk), TI is van gewone rekenmachines soms zwaar prut (heb hier een TI30Xa, onvoorstelbaar prut) en een TI84 Plus SE, dat werkt al veel beter, maar daar krijg je ook niets op het scherm (17x8 tekens) op een Casio ClassPad heb je de opmaak goed te zien, heel handig met die stylus (wel zien dat je die goed kalibreert, dat is de eerste vereiste, natuurlijk, maar dat duurt 15 seconden; maar het bespaart je veel gesakker). Het voordeel is dat hij makkelijk met verschillende prgramma's tegelijk kan werken. Op onderstaande links staan wat voorbeeldjes ![]() Alles is daar mooi geïntegreerd, copy-paste, alles is mogelijk; geen moeilijke tekens die je vanbuiten moet kenne, op het scherm komt een toetsenbord staan, mooi onderverdeeld. Als je met MathType kan werken (heel simpel, als je het niet kent), dan kan je hiermee ook wel overweg ![]() http://www.classpad.org/explorations/cubic/cubic.html
|
Mijn vriendin moet voor haar werk zo nu en dan naar de USA. Daar wordt hij voor ongeveer 160 $ verkocht :-). Ik heb op een net een site gevonden met een groot aantal downloadbare programma's voor de HP 49+, met specifiek scheikundige programma's: berekenen van destillaties, stoomtabellen, ...
groeten |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|