Oud 21-01-2005, 16:00
Auntie M
Auntie M is offline
Door een zware kou en halve keelontsteking ben ik al de hele week mijn stem kwijt, niet hees maar hij is dus echt foetsie. Ik kan echt alleen nog maar fluisteren (sommigen vinden dat ongelovelijk sexy ik vind het alleen maar superirritant).
Heeft iemand nog tips om hem weer snel terug te krijgen. Dropjes komen m'n neusgaten al uit en eigenlijk hou ik niet zo van ranzige hoestdrankjes.
Wat doet iemand die zingt bijvoorbeeld om zijn of haar stem in conditie te houden?
Oud 21-01-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 21-01-2005 @ 17:00 :

Wat doet iemand die zingt bijvoorbeeld om zijn of haar stem in conditie te houden?
Zorgen dat ie hem niet kwijt raakt...?

Ipv dropjes kun je ook andere zuigsnoepjes nemen. En niet te veel fluisteren, daar wordt het alleen maar erger door en duurt het alleen maar langer. Zo min mogelijk praten (en nog minder fluisteren) en wachten tot het over gaat werkt vaak het snelst.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:47
Qamra
Qamra is offline
Wachten tot je beter wordt? Denk niet dat je veel meer kunt doen dan dat. Ja zo min mogelijk 'praten' en zoveel mogelijk drinken.
Oud 21-01-2005, 17:24
gurl19
gurl19 is offline
veel mmmmmmmmmmmmm doen.. of neurien
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:45
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 21-01-2005 @ 18:24 :
veel mmmmmmmmmmmmm doen..
Een vreemde die dat hoort denkt dan ook dat je een josti bent.

Waarom helpt dat eigenlijk? Iemand een acceptabele verklaring?
Oud 21-01-2005, 18:46
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 21-01-2005 @ 18:24 :
veel mmmmmmmmmmmmm doen.. of neurien
Dat soort geluiden maken lukt dus niet. Dat moet ik er bij wijze van spreken uitpersen, kan me dan ook niet voorstellen dat dat goed is.

Nou ja, denk dus dat het gewoon moet 'slijten'. Dus ik blijf wel aan de dropjes, zuigsnoepjes en liters drinken.
Argh dit is een ware straf voor een kleptante
Oud 21-01-2005, 19:13
gurl19
gurl19 is offline
ik heb wel een verklaring voor ja.. op een of andere manier is dit een massage voor je stembanden (dat verzin ik niet zelf, dat zegt de logopedist)

@TS ik zou het toch een beetje proberen, ik weet natuulk nie hoe erg het is! en verder nie teveel fluisteren. Dit moet echt heel slecht zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:47
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 21-01-2005 @ 20:13 :
ik heb wel een verklaring voor ja.. op een of andere manier is dit een massage voor je stembanden (dat verzin ik niet zelf, dat zegt de logopedist)

@TS ik zou het toch een beetje proberen, ik weet natuulk nie hoe erg het is! en verder nie teveel fluisteren. Dit moet echt heel slecht zijn!
Ik denk dat het misschien goed is als je gewoon bij stem bent, maar nu voelt het echt aan als forceren. Ik weet niet precies hoe stembanden precies werken, maar het lijkt net of ze opgezwollen zijn en dus bijna niet meer kunnen bewegen of trillen.
Nou ja tis voor mij nu gewoon ff 'niet lullen maar poetsen'.
Oud 21-01-2005, 21:38
Anaïs
Anaïs is offline
misschien honing of zo? Dat verzacht alleszinds de keel bij mij als ik een keelontsteking heb. Citroensap wil ook nog wel eens werken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 20:25
Joris
Joris is offline
Fluisteren is niet zo goed als je al je stem kwijt bent, dus als je in z'n algeheel niet praat, of weinig zou dat moeten helpen.
Oud 23-01-2005, 00:10
Balance
Balance is offline
thee met honing en heel veel (koud/koel) drinken.
verder niet praten: ook niet fluisteren dus.
als je iets duidelijk wil maken kun je iemand laten liplezen of het opschrijven.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten