|
|
Bekijk resultaten poll: vegatarisch en ethiek | |||
hongersnood |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 33.33% |
geld besparen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 66.67% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En wat is dat voor een loze poll ![]()
||
Citaat:
sorry ik was onduidelijk vee consumeert zoveel graan, dat als we zoyuden stoppen met vleeseten de hele derde wereld van dat graan zou kunnen leven in verhouding produceert dat graan via de dieren maar heel weinig vlees |
![]() |
||
Citaat:
melk, boter, yoghurt, kaas etc etc |
![]() |
||
Citaat:
er is heel veel vlees-vee en maar een stukje minder melk-vee, volgens mij hoor. ik weet niet precies hoe dat zit, maar zolang je geen vlees-vee meer bijfokt, heb je over 5, 6 jaar geen overschot aan dieren meer denk ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vlees hebben we niet nodig voor speciale voedingstoffen. Ik ben vegetarier geworden vanwege de dieren in eerste instantie, maar toen leerde ik redenen kennen waarom nog meer geen vlees enzo: - milieu: bioindustrie/vleesindustrie draagt bij (40-60% voor de vervuiling/stoffen uitschot in de wereld => opwarming aarde) - mensen: 1 kilo vlees betekent iets van 7 kilo granen e.d. voor het dier + enorm veel water; kan beter de grond gebruikt worden voor betere verbouwing voor mensen. Momenteel is er genoeg te eten voor alle mensen op de aarde. 2x zoveel word er geproduceerd als nodig. Maar enorm veel gaat naar bijvoorbeeld vee of word gewoon verspild door de mensen. Dat is even kort, maar het is even duidelijk denk ik. Over de prijs... vegetarier zijn kan betekenen dat je enorm goedkoop kan eten en veel geld scheelt het. Echter als je de duurdere vleesalternatieven (het is iig geen vervanger) neemt als extraatje bij je eten, dan kan het duur worden, maar als je niet constant neemt maakt het niet zoveel uit. De duurdere vleesalternatieven zijn vaak ook biologisch.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En het nut van de poll snap ik niet. ![]() (Vegetarisch kan ook wel, alleen staat er dan denk ik niet meer precies wat ts bedoeld als het over de mensen gaat en niet alleen over het eten.) |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|