Oud 02-01-2005, 22:27
Verwijderd
Een januari 2005, vijf over één. Het jaar is nog vers. Ik sta met veel te veel mooie mensen in een veel te rokerige kroeg. Ik ben op slag verliefd op iedereen, en iedereen is op slag verliefd op mij. Toch voel ik me niet op mijn gemak, wat als gevolg heeft dat ik de nodige glazen alcohol veel te snel achter over sla. Na een tijdje lijkt het alsof iedereen ruimte maakt voor mij en ik flirt er op los. Leuke krullerige jongens met kuiltjes in hun kin en met mooie blauwe ogen, en mooie jongens met donker haar. Iemand is onwijs dronken en drukt me de meest veelbelovende dingen op mijn hart en probeert me te zoenen. Ik weiger er op in te gaan want hij stinkt naar alcohol en dat staat me niet aan. Opeens pakt iemand mijn hand vast. Een beetje narrig omdat mijn verwachting mij zegt dat het de dronken jongen is kijk ik om en zie dat het iemand anders is. Blond, pretoogjes en kuiltjes in zijn wangen. Mijn hart slaat over. Ik heb hem al eens eerder gezien, maar nooit verwacht dat hij míj net zo leuk vindt als ik hém. Mijn beste vriendin knipoogt naar me. Dat zit wel goed dus.

De blonde ridder op het witte paard en ik flirten alsof ons leven er van af hangt. Een koude rilling loopt over mijn rug als hij me kusjes in mijn hals geeft. Ik voel een hand op mijn billen, en hoewel ik daar meestal niet van houd, zorgt het er nu voor dat ik me op mijn gemak voel. Mijn ridder wil graag naar buiten, het wordt een spel van toegeven en terugtrekken. En uiteindelijk, zal ik mijn ogen neerslaan en toegeven aan de macht der mannen. Buiten slaat de koude winterlucht mij in mijn gezicht, maar mijn liefje zorgt ervoor dat ik het lekker warm krijg. We lopen een stukje en komen aan op het mooiste plekje van ons pitoreske stadje. Hij zegt mij dat hij er al een hele tijd niet meer is geweest, waarop ik antwoord dat het een hele eer is dat ik dan weer de eerste mag zijn die het hem laat zien.

Voor ik het weet zoenen we en weet ik niet meer waar ik aan moet denken. De meest vreemde gedachtes schieten door mijn hoofd heen. Ik denk aan mijn vrienden, aan sex and the city, aan hoe ontzettend lekker dit is en aan dat ik vreselijk nodig moet plassen. We lopen een stukje verder en gaan zitten op een bankje. We kijken samen naar de prachtige zwarte lucht waar honderden fonkelende sterren op hun beurt weer op ons neer kijken. Samen roken we een sigaretje en lachen omdat het zo lekker cliché is. Ik kan wel uren zo blijven zitten, maar de kille winterkou en de druk op mijn blaas zeggen me dat het beter is terug te gaan naar de rokerige kroeg waar een wc is, mijn vrienden zijn, en waar een tropische temperatuur heerst.

Aangekomen in mijn vertrouwde plek drink ik rosé met hele lieve mensen, zittend op een trap. Mijn hart klopt in mijn keel en ik heb het warm. Gelukkig nieuwjaar mompel ik, en proost met mijn vrienden op 2005.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2005, 22:30
Verwijderd
Mooi!

Grim - vertwijfeld op zoek naar onregelmatigheden
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:30
Sartre
Sartre is offline
nou... gefeliciteerd. En nog een goed 2005. Wat moet ik hier verder over zeggen.?
Oud 02-01-2005, 22:44
niam
niam is offline
liefje, ik vind het prachtelbaar. Fris en fruitig geschreven, en met subtiele spelingen der spraak er in

Ironisch dat ik die jongen bijna van de trap had gegooid, dat wel, maar ik vind het wel leuk en lieflijk voor je.

Kus!
Oud 02-01-2005, 23:02
Roosje
Roosje is offline
.

Het klinkt zo echt, mja, dat is het ook, of niet?
Oud 03-01-2005, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 03-01-2005 @ 00:02 :
.

Het klinkt zo echt, mja, dat is het ook, of niet?
Jep, .

@ Niam, hihi ja dat is eigenlijk best grappig inderdaad. Kusje.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Na even nadenken over het verhaal en het nog eens door te lezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het een lievig verhaal vind. Leuk geschreven, ik heb er wel een beeld van. Dat is een leuk begin van 2005.

Echt gebeurd trouwens?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:00
Verwijderd
Howdy,

Ik moet echt eens ophouden met dat 'Howdy', volgens mij kan dat echt niet meer. Enfin. Ik vind het nog steeds jammer, maar ook dit verhaal verdeel ik onder in inhoud en vorm. De inhoud vind ik namelijk best schattig, maar verder niet veel om het lijf hebbend. Het is ye olde boy meets girl enz. Feit dat het mogelijk waargebeurd is en tijdens oud en nieuw plaatsvond maakt dan weinig uit. Wel leuk, maar niet bijzonder interessant. Maar ik ben dan ook niet iemand die gek is op dit soort tedere verhaaltjes als ik ze niet zelf schrijf.

Over de vorm heb ik niets op te merken en dit brengt mij tot de volgende opmerking; je hebt een lekkere stijl hier. Kennenlijk kwam ik geen enkele vreemde woordspeling, kromme zinsbouw of irritant ander dingetjes tegen dat me hinderde bij het lezen. Ik geloof me alleen te herinneren dat ik in de eerste paar zinnen erg vaak het woord 'veel' tegenkwam, maar nu ik teruglees, valt dat mee. Je bent bezig met een spelletje van 'veel te veel' dit en 'veel te veel' dat en het probleem is dat het veel te snel/veel drinken van de rest van het 'veel te veel' gescheiden is door wat andere zinnen. Daardoor loopt het grapje minder goed. Verder vond ik het lekker lezen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:53
Raakvlak
Raakvlak is offline
Howdy!

Ik vind van dit verhaaltje vrij weinig. Het is leuk voor een dagboek en het is op zich vloeiend geschreven, maar het heeft niks om het lijf. Het is niet eens 'rond', wat toch wel de bedoeling is als je mensen wilt boeien, tenzij je iets geweldigs mee hebt gemaakt en dat is niet het geval. Wel voor jou, niet voor anderen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:32
Verwijderd
Zo'n avond is bijna te mooi om waar te zijn
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:40
Anneee
Anneee is offline
Ik vind het leuk om te lezen, maar ik mis een soort hoogtepunt. Ik bedoel: je schrijft ergens naar toe, ontmoeting met een blonde ridder, ik-persoon gaat met hem naar buiten, ze zoenen en ik-persoon gaat weer naar binnen. Waarnaar er verder niks meer gebeurt, het verhaal eindigt. Jammer!

Ik sluit me dus aan bij Raakvlak, zie ik net...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, het is op zich wel een leuk verhaaltje en het is ook wel goed geschreven vind ik (het leest in ieder geval wel prettig), maar ben het met Anne en Raakvlak eens dat er niet echt een "probleem/ hoogtepunt" in zit...
Oud 03-01-2005, 13:46
Anne
Anne is offline
O shit, ik reageer weer onder 'Anneee'. Weer een goed voornemen verpest... (ik ben dus dezelfde )
Oud 03-01-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Raakvlak schreef op 03-01-2005 @ 13:53 :
Howdy!
Eikel.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 18:48
A Narrator
A Narrator is offline
Gezond 2005!
Leuk verhaaltje en makkelijk om te lezen.
Oud 03-01-2005, 18:56
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind hem lief!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:33
Redhair
Redhair is offline
Lekker lui wegleesverhaal. Geen diepte, geen hoogte, just boy meets girl. Leuk om eens te lezen, luchtige schrijfstijl, luchtig verhaaltje. Een zin vond ik een beetje verwarrend, zal wel aan mij liggen.
Citaat:
Voor ik het weet zoenen we en weet ik niet meer waar ik aan moet denken.
Twee keer 'weet', waar ik even over moest nadenken.
Oud 04-01-2005, 17:41
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
goed geschreven! mooi ! Als je in deze stijl een langer verhaal zou kunnen schrijven, lees ik het zo.
Oud 04-01-2005, 23:13
Changshan
Changshan is offline
Lief, tja, mooie stijl. Wat maakt het eigenlijk uit dat het niet zoveel om het lijf heeft. Het feit dat het waargebeurd is maakt alles goed .

- Chan
Oud 05-01-2005, 13:10
hotrid
hotrid is offline
Als je het achterstevoren terugleest wordt het al begrijpelijker.
Oud 05-01-2005, 13:25
Doodle!
Doodle! is offline
wat een schattig verhaal
Oud 05-01-2005, 20:31
Astuanax
Astuanax is offline
Waw willemijne, wat een prachtstukje!
Het allerbeste dat ik al van jou heb gelezen (mooie vocabulaire en zinnen), ook nog omdat het waargebeurd is, ik ben oprecht blij voor je
Oud 05-01-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 05-01-2005 @ 21:31 :
Waw willemijne, wat een prachtstukje!
Het allerbeste dat ik al van jou heb gelezen (mooie vocabulaire en zinnen), ook nog omdat het waargebeurd is, ik ben oprecht blij voor je
Wiehj! Thnx Faantje!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:10
Kabouter
Kabouter is offline
Wow! Leest heerlijk weg, en is bijna exact als mijn oud en nieuw vorig jaar!
Oud 08-01-2005, 14:14
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Stukje van een cake om te lezen, leuk voor tussendoor maar verder niets. Gewoon. Leuk.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten