Oud 01-01-2005, 15:53
lollol
lollol is offline
Ik SMS nogal veel, en ook als ik gewoon achter de pc zit.
Ik vraag me nu af of het mogelijk is om gratis SMS'jes te versturen met een programma.
Ik ken namelijk wel die sites als hotsms.com en dergelijke; je zit daar altijd aan een maximum aantal sms'jes per dag verbonden.
Nu heb ik geprobeer om via Google naar zo'n programma te zoeken, en ik kom dan op deze site terecht: http://www.wilbers.tmfweb.nl/nokia_software.htm

Ik heb dus alleen de beschikking over internet, en niet meer (dus geen kabel e.d.). Het zou dus mogelijk moeten zijn om met SmartSMS een SMS'je te versturen.
Maar helaas wil dit niet lukken. Er staat ook duidelijk op de site dat deze niet meer geupdate wordt, dus ik denk dat het wel daaraan zal kunnen liggen (Er staat copyright 2000, dus ik denk dat deze site al 4 jaar niet geupdate is).

Nu heb ik zoveel gezocht, maar toch niet zo'n programma kunnen vinden.

Dus nu wil ik daarom vragen of er hier iemand is die over het bestaan van zo'n programma iets afweet. Dus van een programma waarmee je ALLEEN met een internetverbinding gratis SMS kan versturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2005, 16:27
Verwijderd
Helemaal gratis zullen ze nooit worden, tenzij het programma echt zou inbreken op een SMS-server van HotSMS of iets dergelijks. Als ik dat stukje van SmartSMS lees dan zie ik al waar de winst vandaan komt, namelijk het inbellen op een duur nummer. Ik weet niet van het bestaan van zo'n programma af en het lijkt me ook hoogst onwaarschijnlijk dát het bestaat.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 16:28
flamez
flamez is offline
icq had eerst een smsfunctie erin zitten, weet niet ofdat het nu nog steeds erin zit.
Oud 01-01-2005, 20:49
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
flamez schreef op 01-01-2005 @ 17:28 :
icq had eerst een smsfunctie erin zitten, weet niet ofdat het nu nog steeds erin zit.
volgens mij is die er jaren geleden uitgehaald omdat 99% van alle providers die nummers van ICQ blokkeerde....omdat ze daar nix aan verdiende..
Oud 01-01-2005, 22:49
flamez
flamez is offline
Citaat:
D@mien schreef op 01-01-2005 @ 21:49 :
volgens mij is die er jaren geleden uitgehaald omdat 99% van alle providers die nummers van ICQ blokkeerde....omdat ze daar nix aan verdiende..
op zich wel logisch, maar als je wilt sms'en waarom betaal je dan niet gewoon? of koop een hi-prepay simkaartje... voor 7 eurocent kun je dan sms'en..

Offtopic: waarom moet toch altijd alles gratis?, gratis host met php en mysql, gratis sms 'en, gratis email, het liefst nog gratis eten...
Oud 02-01-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: waarom moet toch altijd alles gratis?, gratis host met php en mysql, gratis sms 'en, gratis email, het liefst nog gratis eten... [/B]
Dan kost het geen geld.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 02-01-2005 @ 13:09 :
Dan kost het geen geld.
Werken schijnt idd teveel gevraagd te zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:13
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
D@mien schreef op 01-01-2005 @ 21:49 :
Jaren geleden zal overdreven zijn, hoor; ik geloof dat het er nog wel inzit, maar echt niet alle operatoren. In België weet ik zo vanbuiten dat het enkel Base (Orange) was en dat is nog steeds zo, denk ik. Echt veel heb je er dus niet aan, tenzij iedereen die je kent van een bepaalde operator gebruik maakt. Overigens is het misschien even handig om gewoon een e-mail ofzo te sturen, die zijn toch zo goed als gratis. Diensten die gratis sms aanbieden, vertrouw ik voor geen meter, blijft dus af van www.sms.ac en dergelijke. Bij sommige operatoren krijg je op hun site wel enkele gratis sms'en (Base was indertijd 3 per dag, maar dat is nog uit het Orange-tijdperk; Proximus geeft er elke dag eentje weg). Echt veel maakt het niet uit, maar het is toch al iets; sms'en is een goede manier om je geld te leren beheren, maar ja, veel mensen doen daar precies niet meer aan
Oud 03-01-2005, 10:21
apekop123
apekop123 is offline
veel van die tools waarmee je kunt smsen werken via je mobiel, je betaald dan alsnog. (je kunt wel sneller smsjes tikken via een gewoon toetsenbord)

Tja echt gratis heb je hotsms.com maar die is bijna altijd in de middag door z'n smsjes heen. Verder heb je mobiler.nl die vind ik wel oke (ook maar 1 gratis sms). Je kon vroeger ook smsen via HI ofzo? (gratis). Kijk anders ff op sms.pagina.nl
Oud 03-01-2005, 11:23
flamez
flamez is offline
Citaat:
********** schreef op 02-01-2005 @ 14:14 :
Werken schijnt idd teveel gevraagd te zijn...
jij begrijpt 't
Oud 03-01-2005, 13:22
Marcus
Marcus is offline
Kan je zelf geen server draaien die sms-jes verstuurt? Hoe doen sites als hotsms e.d. dat eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:28
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Marcus schreef op 03-01-2005 @ 14:22 :
Kan je zelf geen server draaien die sms-jes verstuurt? Hoe doen sites als hotsms e.d. dat eigenlijk?
zij versturen hun SMSjes niet gratis, maar het kost altijd zo'n 2 cent ofzo.
hoe ze het doen? da's een vraag die ik niet kan beantwoorden, maar ik denk dat het voor een particulier duurder is zo'n systeem op te zetten, dan te SMSen via de provider
Oud 03-01-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 03-01-2005 @ 14:28 :
hoe ze het doen? da's een vraag die ik niet kan beantwoorden, maar ik denk dat het voor een particulier duurder is zo'n systeem op te zetten, dan te SMSen via de provider
Die posten de berichten naar een broker.

Een bekende is bijvoorbeeld de KPN CallFactory. Deze heeft directe aansluitingen met de SMS centrales van de telefoonoperators. Een website als HotSMS sluit een contract af met de KPN CallFactory voor bijvoorbeeld HTTP MT.

HotSMS kan dan een simpele HTTP request doen naar een webserver van de KPN CallFactory, welke dan vervolgens het echte smsje verstuurt

En oh ja, zo'n deal kost heel wat geld. Het wordt pas rendabel als je duizenden smsjes verstuurt.

In het geval van HotSMS is het de reclame op de site die het geld binnen brengt en zal het MT verkeer gebulked worden (alle smsjes via 1 goedkoop kanaal).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten