Oud 03-01-2005, 22:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Het is een tijdje stil rond IQRA. Topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1054555

Gezien de link niet werkte, doe ik het toch maar (thank you very much) Hier is ie voor diegenen die zin hebben om alles door te lezen.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=444475

Samenvatting:

In de bijbel wordt verwezen naar een komende profeet. Door slecht denkwerk van christen zien ze de profeet als de heilige geest. Maar dat kan niet, omdat de heilige geest toen al bestond en uit de tekst kan uitmaken dat de profeet niet bestaat en dat JEzus voor hem bidt. Maar het geloof in de heilige geest is ook ontstaan door slecht vertaalwerk. In plaats van de profeet Prijzenswaardig wordt genoemd, wordt hij geest genoemd. In het Grieks/Latijns lijken deze worden erg op elkaar. Ahmed is 1 van de namen van Mohammed vzmh en betekent prijzenswaardig.

So, nu ben ik klaar. Dus IQRA en nu verder. Ik zie de topic hiervan niet in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 22:59
Gatara
Gatara is offline
IQRA?
Oud 03-01-2005, 23:30
T_ID
T_ID is offline
die stond niet bepaald bekent om z'n redelijke punten, eerdere topics van IGRA werden ook al (terecht trouwens) dicht gegooit.

dit gaat dus ook geen zinnige discussie opleveren denk ik zo.

Na de link gelezen te hebben concludeer ik met een speculatie over een interpretatie over een andere interpretatie van een onjuist uitgangspunt te maken te hebben.

of in minder respectvolle taal: BS.
Oud 04-01-2005, 00:13
Verwijderd
yadda
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 06:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind het best wel interessant eigenlijk. De bijbel die Muhammed aankondigt, en Christenen/Joden die dat dan weer niet geloven Beetje krom.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:54
cartman666
cartman666 is offline
jammer dat alweer de link naar het originele artiekel het niet doet. ditmaal omdat http://forums.marokko.nl plat ligt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-01-2005 @ 07:46 :
Ik vind het best wel interessant eigenlijk. De bijbel die Muhammed aankondigt, en Christenen/Joden die dat dan weer niet geloven Beetje krom.
In de Torah werd Jezus ook aangekondigd maar de Joden accepteren Jezus niet. En Mohammed werd daarin ook aangekondigd. Ze dachten dat het een jood zou zijn, maar het bleek een arabier te zijn en dus accepteren ze hem ook niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
In de bijbel wordt verwezen naar een komende profeet. Door slecht denkwerk van christen zien ze de profeet als de heilige geest. Maar dat kan niet, omdat de heilige geest toen al bestond
de Heilige Geest werd na Jezus uitgestrooid over degenen die in Jezus geloven. De Heilige Geest woont in hun harten. Dat is een verschil met vroeger.

De Heilige Geest wordt zeker niet verward met Mohammed. De Bijbel is heel duidelijk over de Heilige Geest.
Op pinksteren wordt de Heilige Geest uitgestrooid over de dicipelen. Ze beginnen te spreken en mensen van alle talen kunnen ze verstaan.
Dit is een letterlijke beschrijving in de Bijbel en die kun je niet verwarren met Mohammed als zou je het heel hard proberen.
Hoe vaak wordt er in de bijbel gezegd dat de Heilige Geest in de harten van mensen zal wonen die in Jezus Christus geloven? Vaak genoeg. Hoe verklaar je dat dan?

Sowieso is het dwaas om te denken dat er na Jezus nog iemand zou moeten komen.
Jezus heeft voor vergeving gezorgd voor mensen met Zijn eigen bloed. Hij heeft de dood overwonnen. Wat leert Mohammed voor extra's? Waarom zouden we Mohammed nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 04-01-2005 @ 13:49 :
In de Torah werd Jezus ook aangekondigd maar de Joden accepteren Jezus niet.
daar zijn redenen voor waaronder bv dat de messias immanuel zou heten itt jezus
Oud 04-01-2005, 21:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
rspct schreef op 04-01-2005 @ 20:33 :
de Heilige Geest werd na Jezus uitgestrooid over degenen die in Jezus geloven. De Heilige Geest woont in hun harten. Dat is een verschil met vroeger.

De Heilige Geest wordt zeker niet verward met Mohammed. De Bijbel is heel duidelijk over de Heilige Geest.
Op pinksteren wordt de Heilige Geest uitgestrooid over de dicipelen. Ze beginnen te spreken en mensen van alle talen kunnen ze verstaan.
Dit is een letterlijke beschrijving in de Bijbel en die kun je niet verwarren met Mohammed als zou je het heel hard proberen.
Hoe vaak wordt er in de bijbel gezegd dat de Heilige Geest in de harten van mensen zal wonen die in Jezus Christus geloven? Vaak genoeg. Hoe verklaar je dat dan?

Sowieso is het dwaas om te denken dat er na Jezus nog iemand zou moeten komen.
Jezus heeft voor vergeving gezorgd voor mensen met Zijn eigen bloed. Hij heeft de dood overwonnen. Wat leert Mohammed voor extra's? Waarom zouden we Mohammed nodig hebben?
HEt is zoiezo dwaas van je om de tekst niet te lezen. Het nieuwe testament staat niet bepaald bekend om haar betrouwbaarheid. Als je het stukje tekst goed leest, zie je dat door misvertalingen AHmed oftewel Mohammed veranderd is naar geest. En trouwens als je de tekst had gelezen stond dat JEzus dit had voorspeld. Dat betekent dus toen jezus nog leefde. Dus bestond de heilige geest volgens jullie nog. Dus gaat het hier niet om de heilige geest.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 22:41 :
Zie Topic: Mohammed voor mijn reply.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
appie2003 schreef op 04-01-2005 @ 22:55 :
n stond dat JEzus dit had voorspeld. Dat betekent dus toen jezus nog leefde. Dus bestond de heilige geest volgens jullie nog. Dus gaat het hier niet om de heilige geest.

okay laten we stellen dat het een vertaalfoutje was...
hoe ga je dat uitleggen met de context?

Lees in mijn eerdere reply dat de Heilige Geest uitgestrooid werd over de apostelen. De apostelen gingen hierdoor spreken over Jezus en mensen konden ze in hun eigen taal verstaan.

Hoe verklaar je dit met Mohammed?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 22:41 :
waar staat dat?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
rspct schreef op 05-01-2005 @ 21:06 :
waar staat dat?
Jesaja 7:14
Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUËL heten.

www.statenvertaling.net

in t Hebreeuws is het niet "maagd" maar jonge vrouw
Oud 06-01-2005, 16:48
Verwijderd
dit heb ik erop gevonden:
http://www.goedbericht.nl/OT/Jesaja/7-alma.html
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
rspct schreef op 06-01-2005 @ 17:48 :
dit heb ik erop gevonden:
http://www.goedbericht.nl/OT/Jesaja/7-alma.html
"In deze Griekse vertaling wordt in Jesaja 7:14 het Hebreeuwse woord voor 'jonge vrouw' (alma) weergegeven met 'maagd' (parthenos). Dat is niet correct. Maar als het om de uiteindelijke vervulling gaat, blijkt deze woordkeuze weer wél zeer 'to the point' te zijn! Want Maria was behalve een jonge vrouw ook nog een maagd. Als een máágd zwanger wordt dan is dat met recht een teken te noemen! "

wtf

eerst zeggen dat t niet correct is om haar maagd te noemen, omdat er jonge vrouw staan, maar wel puntje bij paaltje houden dat ze maagd was. Waaruit blijkt dat Maria maagd was? Dat zou dan in het nieuwe testament ergens moeten staan. Maar stel dat dat dan waar zou zijn (wat ik persoonlijk betwijfel, pardon me), dan doet dat er niet aan af dat het uiteindelijke gebeuren niet overeenstemt met de voorspelling in Jesaia.
Oud 07-01-2005, 22:29
Verwijderd
ik weet het eigenlijk niet. Die site is sowieso niet te vertrouwen nu ik hem een beetje verkend heb (niet helemaal ten minste).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:35
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 04-01-2005 @ 13:49 :
In de Torah werd Jezus ook aangekondigd maar de Joden accepteren Jezus niet. En Mohammed werd daarin ook aangekondigd. Ze dachten dat het een jood zou zijn, maar het bleek een arabier te zijn en dus accepteren ze hem ook niet.
Geef mij eens een bijbeltekst die dat beweert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten