Oud 05-01-2005, 21:29
just_me13
just_me13 is offline
heyhey..sinds ik in de 2de klas zit voel k me niej egt mezelf meer...een leraar heeft uns voor de grap tegen me gezegt dat ik veranderd was...en (toen wist ik niej dat ut voor de grap was) toen ben ik dat aan mensen gaan vragen of dat zo was...bijna iedereen zei van niej..een vriendin vond me veranderd ze vond me minder uitgelaten en wat stil..en dat is oowk wel zo...verder begin k steeds meer te twijfelen over mun vriendinnen ik krijg meer ruzie met ze en zo raak k zo oowk kwijt...ik voel me buitengesloten in de klas.. we hebben in November een inbraak gehad...daardoor kan k niej goed slapen..ben ik bang..ik durf niej meer naar huis te komen als ik weet dat ik alleen thuis ben..ik durf nergens meer naartoe...de enige plek waar ik me nog veilig voel is op school of in een bieb ofzow...verder zitten me nog meer dingen wel dwars...maar kleine dingetjes....wat moet ik doen???
Oud 05-01-2005, 21:33
Gothic
Gothic is offline
probeer het hjier eens over te hebben met je ouders of je vriendinnen...

Dan sta je er iig niet meer alleen voor. Ouders hebben sowieso vaak het beste met je voor, het is fijn als ze het weten en er met je over kunnen praten als je dat wil en dat ze je steunen enz.
Oud 05-01-2005, 21:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja wat moeten wij hiermee?
het is normaal dat je verandert op die leeftijd
Oud 05-01-2005, 23:44
Verwijderd
puuuuuuberteit
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 01:13
Verwijderd
Welcome into the world of Freakness(Pubers)

Kom je wel weer uit hur
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:29
Verwijderd
Ieder mens veranderd, daar ontkom je niet aan. En een hoop dingen (onzekerder zijn, over dingen nadenken en/of twijfelen bv.) horen idd vaak bij de puberteit. Maar dat lost het niet op. Probeer er met mensen over te praten, er zullen vriend(inn)en zijn die tegen dezelfde dingen als jij aanlopen en ouders willen vaak graag helpen, plus dat je dan niet meer hoeft te doen alsof alles goed gaat en ze kunnen je idd steunen op de momenten dat het nodig is. En/of probeer er met iemand op school over te praten, maar praat er iig met iemand over, ik denk dat dat erg op kan luchten en wie weet wel meer dan dat. Succes en sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 09:40
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Tuurlijk iedereen verandert door de puberteit. Maar hier zit dan ook nog die inbraak achter wat je natuurlijk een heel onveilig gevoel geeft. Ik zou zeggen praat daarover met je ouders of vriendinnen. Maar je ouders begrijpen denkik meer waar je het over hebt aangezien zij het ook meegemaakt. Want je zou je ook veilig moeten voelen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten