Oud 30-01-2005, 16:19
Phanoxyl
Phanoxyl is offline
Citaat:
Minderjarige slaven-jongetjes in het zuiden van Soedan vertellen dat ze stelselmatig verkracht worden door hun Arabische "meesters"

Dit meldt het blad Freedom Now.

In een interview met de verslaggeefster en sociologe Maria Sliwa, die net is teruggekeerd uit dit land, werd dit wijdverspreide misbruik van Soedanese slaven door moslim-eigenaren aan de kaak gesteld.

Sliwa interviewde Denka-stamhoofden, Arabieren en voormalige slaven tijdens een recente "fact-finding" reis in de slavengebieden van Zuid-Soedan.

"Het meest opvallende was het toegeven van verkrachting, door jonge jongetjes". Losgekochte slaaf Deng Ayuel vertelde Sliwa via een Denka-tolk dat hij moest toekijken hoe zijn twee zusjes werden verkracht. Ook was hij getuige van de verkrachting van veel slavenjongetjes.

Vaak namen de moslims een meisje of jongen en deden met hen wat ze maar wilden. Ook hijzelf werd meerdere malen verkracht door zijn "meester" en zijn arabische vrienden.
Er waren al eerdere rapporten over misbruik van meisjes-slaven maar Sliwa ontdekte dat ook veel jongetjes slachtoffer werden van groepsverkrachting.

"Dit soort sex is erg vreemd voor ons", vertelt Deng Deng, een andere bevrijde slaaf. "Vaak schreeuwden de jongens zo hard dat de moslims lappen in hun mond stopten opdat ze niet gehoord werden. Als ze weigerden, werden ze soms doodgeschoten".
Deng Deng vertelde ook dat hij vaak was geslagen omdat hij, als Christen, weigerde zich te "bekeren" tot de islam.

De jongens vertelden dat hun "meesters" hen naar een "speciale plaats" brachten om hen te verkrachten. Diegenen die op weg daarheen probeerden te ontsnappen werden gejaagd als dieren.

Rebellen in het zuiden van Soedan, dat grotendeels christelijk is, vechten voor autonomie tegen het radicale Nationaal Islamitisch Front. Het doel van dit laatste is het opleggen van de islamitische wetgeving aan heel Soedan.Sinds 1983 zijn in deze strijd al 2 miljoen mensen omgekomen.
Terwijl onze Arabische Nederlanders schreeuwen en huilen om het leed wat hun 'broeders' in Irak wordt aangedaan, zijn sommige 'broeders' met hele andere zaken bezig die blijkbaar wel hun zegening hebben. Geen enkel moslim of Arabisch land maakt zich druk om dit soort mistanden, wat het afschuiven van alle problemen op Israel wegens hun beleid natuurlijk ook tot een lachertje van jewelste maakt.

Ik vind voordat de moslimwereld weer vol van kritiek is over het handelen van andere landen en volkeren ze eerst maar iets aan hun eigen misstanden mogen gaan doen! Het probleem is dat de Arabische landen dit afdoen als een interne aangelegenheid, de Afrikaanse landen geen mandaat zullen krijgen omdat ze door de Arabieren van Sudan niet vertrouwd zullen worden, en de westerse landen niks zullen doen omdat de Chinezen er al zitten.
Maw: we kunnen wachten tot de zwarte bevolking uitgeroeid, tot slaaf gemaakt en verkracht is en dan kunnen we over 10 jaar zeiken hoe dit toch had kunnen gebeuren, als er geen Dinka's, Nuer en Shilluk meer zijn en het olierijke zuiden in Arabische handen is. Want daar gaat het hier om: geld en macht. Religie is hier slechts een instrument.

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 16:29
MB
MB is offline
Ik vind het vervelend

Maar omdat een aantal arabische 'meesters' jonge kinderen stelselmatig verkrachten wil nog niet zeggen dat andere moslims niet mogen zeuren over de martelingen en wantoestanden in irakeze gevangenissen. Dat zou wel een beetje raar zijn natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:33
T_ID
T_ID is offline
Je probeert te zeggen dat de Arabische wereld hypocriet is in haar kritiek op het westen in de zaak rond Soedan?

Klopt, maar dat is iets dat we al tientallen jaren wisten.
Oud 30-01-2005, 16:34
Verwijderd
Ik vind voordat het westen weer vol van kritiek is over het handelen van andere landen en volkeren ze eerst maar iets aan hun eigen misstanden mogen gaan doen!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:35
MB
MB is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-01-2005 @ 17:34 :
Ik vind voordat het westen weer vol van kritiek is over het handelen van andere landen en volkeren ze eerst maar iets aan hun eigen misstanden mogen gaan doen!
Welke misstanden dan?
Oud 30-01-2005, 16:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En de Arabische wereld moet hun bek houden vanwege dit soort misstanden.

Het westen heeft tenminste geen complex de botte werkelijkheid te ontkennen, en dat blijft zo, of de Europa en Amerika-bashers dit nu leuk vinden of niet.
Oud 30-01-2005, 16:40
Verwijderd
Ben je weereens op je westerse teentjes getrapt
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:41
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2005 @ 17:33 :
Je probeert te zeggen dat de Arabische wereld hypocriet is in haar kritiek op het westen in de zaak rond Soedan?

Klopt, maar dat is iets dat we al tientallen jaren wisten.
Dat niet alleen.. de TS stelt verder een tekort aan zelfreflectie van de moslimgemeenschap aan de kaak, en het feit dat het de trend lijkt te zijn om Afrika compleet te negeren (overigens door iedereen gedaan).

Dat laatste is in mijn ogen vooral schrijnend, want tegenover de situatie in Afrikaanse landen is alles te relativeren; klaag maar over een tsunami, in een half jaar vallen in Congo meer doden. Klaag maar over armoede, in Ethiopië zijn al 10 miljoen hongersdoden gevallen. In de laatste 10 jaar zijn al meer oorlogsslachtoffers gevallen dan de hele Tweede Wereldoorlog bij elkaar.

Maar ja.. Afrika wordt door de massa als hopeloos gezien, dus laat staan dat de media er aandacht aan besteed. Op die manier zal de politiek ook geen interesse hebben, en er niets gebeuren aan de situatie.
Phanoxyl
Phanoxyl is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2005 @ 17:39 :
Het westen heeft tenminste geen complex de botte werkelijkheid te ontkennen, en dat blijft zo, of de Europa en Amerika-bashers dit nu leuk vinden of niet.
Inderdaad. Het is een schande dat Turkije genocide blijft ontkennen en dat terwijl er toch bewijzen voor zijn.
Met citaat reageren
Verwijderd
Sommige Arabieren verkrachten jongetjes --> kritiek op Israël is verboden.

Riiight...
Met citaat reageren
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-01-2005 @ 17:40 :
Ben je weereens op je westerse teentjes getrapt
Welkom bij de club, aangezien jij geen kritiek op iets niet-westers kunt hebben zonder direct allerlei zaken erbij te halen die er eigenlijk niet toe doen.

hmpf, maar dit gaat al vrij behoorlijk offtopic voor een eerste paar reacties..
Oud 30-01-2005, 16:43
Phanoxyl
Phanoxyl is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2005 @ 17:41 :

Dat maakt niks uit. Discussies zijn áltijd goed, ookal is het compleet offtopic.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2005 @ 17:41 :
Welkom bij de club, aangezien jij geen kritiek op iets niet-westers kunt hebben zonder direct allerlei zaken erbij te halen die er eigenlijk niet toe doen.

Ik wil wat cijfertjes, dan kunnen we dat tegenover pedofilie en kindermisbruik in het westen leggen. Die mensen daar zijn net zo gestoord als hier. Maar dit gaat weer de ach zo gemene moslim schurken toer op.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:50
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-01-2005 @ 17:48 :
Ik wil wat cijfertjes, dan kunnen we dat tegenover pedofilie en kindermisbruik in het westen leggen. Die mensen daar zijn net zo gestoord als hier. Maar dit gaat weer de ach zo gemene moslim schurken toer op.
Praat je het nu goed?
Oud 30-01-2005, 16:50
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
En nog beweren mensen dat de islam zo vreedzaam is .
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 30-01-2005 @ 17:50 :
Praat je het nu goed?
Nee. Maar het komt hier net zo voor als daar. De mensheid is gewoon gestoord
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:58
PierdeRegenworm
Citaat:
Gauloises schreef op 30-01-2005 @ 17:54 :
Nee. Maar het komt hier net zo voor als daar. De mensheid is gewoon gestoord
Het gaat niet alleen om die verkrachtigen. Het gaat om die hele burgeroorlog daar.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:59
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-01-2005 @ 17:54 :
Nee. Maar het komt hier net zo voor als daar.
'Hier' hebben we het nu niet over.
Oud 30-01-2005, 17:06
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 30-01-2005 @ 17:50 :
Wat voor opmerking is dit nou weer.. het gaat om de mensen die het uitvoeren, en niet om het geloof dat de mensen hebben. Hiermee implicieer jij dus dat elke islamiet een verkrachter is?
Oud 30-01-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 30-01-2005 @ 17:50 :
Omdat er een paar idoiten rondlopen?? Kerel, je moest eens weten hoeveel 'westerse idioten er rondlopen.....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:11
PierdeRegenworm
Citaat:
dingokoning schreef op 30-01-2005 @ 18:06 :
Wat voor opmerking is dit nou weer.. het gaat om de mensen die het uitvoeren, en niet om het geloof dat de mensen hebben. Hiermee implicieer jij dus dat elke islamiet een verkrachter is?
Jij leest ook wat je wilt lezen: ik heb dus niet gezegd dat verkrachting iets met de islam heeft te maken . Het lijkt mij duidelijk dat de zwarte christelijke Soedanezen nou niet bepaald vreedzaam worden behandeld door de Arabische islamitische Soedanezen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:12
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-01-2005 @ 18:09 :
Omdat er een paar idoiten rondlopen?? Kerel, je moest eens weten hoeveel 'westerse idioten er rondlopen.....
ziet ie niet, hij heeft nl. zn wilders bril op, waarbij alle moslims eruit gefilterd worden en in een schurkenjasje gezet worden en er telkens een tekstje boven hun hoofd komt te staan van "oprotten naar eigen land", dat is pas integratie, een bril en een moslimfilter in 1
Oud 30-01-2005, 17:12
PierdeRegenworm
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-01-2005 @ 18:09 :
Tuurlijk het is maar een incident .
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:13
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 30-01-2005 @ 18:11 :
Jij leest ook wat je wilt lezen: ik heb dus niet gezegd dat verkrachting iets met de islam heeft te maken . Het lijkt mij duidelijk dat de zwarte christelijke Soedanezen nou niet bepaald vreedzaam worden behandeld door de Arabische islamitische Soedanezen.
Dus omdat de arabische islamitische soedanezen niet bepaald vreedzaam zijn tegen over de christelijke, is voor jou de islam meteen niet meer zo "vreedzaam".
Oud 30-01-2005, 17:13
PierdeRegenworm
Citaat:
dingokoning schreef op 30-01-2005 @ 18:12 :
ziet ie niet, hij heeft nl. zn wilders bril op, waarbij alle moslims eruit gefilterd worden en in een schurkenjasje gezet worden en er telkens een tekstje boven hun hoofd komt te staan van "oprotten naar eigen land", dat is pas integratie, een bril en een moslimfilter in 1
Beter een Wilders-bril dan geen bril
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 30-01-2005 @ 18:12 :
Tuurlijk het is maar een incident .
en al die westerse ellende is ook maar een incident, doe toch niet zo schijnheilig man, en haal eerst de balk uit je eigen oog, voor je begint over de splinter van een ander.....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:16
PierdeRegenworm
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-01-2005 @ 18:15 :
en al die westerse ellende is ook maar een incident, doe toch niet zo schijnheilig man, en haal eerst de balk uit je eigen oog, voor je begint over de splinter van een ander.....
geldt voor jou ook
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 30-01-2005 @ 18:16 :
geldt voor jou ook
uitleg, die ergens op gebaseert is, anders:
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-01-2005 @ 18:15 :
Ach, hij heeft liever een Amerikaans model van hypocrisie. Dat er keiharde feiten zijn die aangeven dat zo'n model de welvaart enorm doet dalen brengt hem verder niet op andere gedachten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-01-2005 @ 18:17 :
Ach, hij heeft liever een Amerikaans model van hypocrisie. Dat er keiharde feiten zijn die aangeven dat zo'n model de welvaart enorm doet dalen brengt hem verder niet op andere gedachten.
hmm dat is zijn keuze, en als hij die goed kan beargumenteren, hulde, maar ongenuanceerd, en ongefundeert gebazel is nu eenmaal iets waar je een discussie niet veel goed mee doet
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:21
PierdeRegenworm
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-01-2005 @ 18:17 :
uitleg, die ergens op gebaseert is, anders:
Die van jou is ook nergens opgebaseerd. Ik heb alleen kritiek op de islam en jij zegt meteen al dat ik schijnheilig ben. Ik beweer helemaal niet dat we hier in het westen beter zijn dan mensen uit de islamlanden. Ik zeg alleen dat de islam niet vreedzaam is.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 30-01-2005 @ 18:21 :
Die van jou is ook nergens opgebaseerd. Ik heb alleen kritiek op de islam en jij zegt meteen al dat ik schijnheilig ben. Ik beweer helemaal niet dat we hier in het westen beter zijn dan mensen uit de islamlanden. Ik zeg alleen dat de islam niet vreedzaam is.
En ik zeg dat de islam even zo vreedzaam is als welke willekeurige kut kerk dan ook. Het feit dat het moslims zijn maakt de islam niet per definitie wreed.......

Al die priesters en pastoors die misdienaartjes verkrachten zijn ook gristenen, maar daarmee is het christendom toch ook niet per definitie slecht?????

Een beetje relativeren kan geen kwaad in het leven
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:47
T_ID
T_ID is offline
Incident?

Hoe kan iets een incident zijn als de inrichting van de samenleving het toestaat?

Sinds halverwege de vorige eeuw is op een enkele uitzondering na in de Arabische wereld de slavernij afgeschaft, maar er is nog steeds economische slavernij mogelijk daar.

Mocht zoiets hier in Nederland gebeuren en ontdekt worden dan gaat dezelfde dag de deur nog plat voor het arrestatieteam, daar vormen dit soort mensen die sociale elite van de maatschappij.

Me dunkt dat dit toch echt een cruciaal verschil oplevert voor de situatie.
Oud 30-01-2005, 18:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dat het hier niet bepaald perfect gaat betekent natuurlijk niet dat we gebieden waar het nog veel slechter gaat meteen maar moeten negeren.

Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Phanoxyl schreef op 30-01-2005 @ 17:19 :
Terwijl onze Arabische Nederlanders schreeuwen en huilen om het leed wat hun 'broeders' in Irak wordt aangedaan, zijn sommige 'broeders' met hele andere zaken bezig die blijkbaar wel hun zegening hebben. Geen enkel moslim of Arabisch land maakt zich druk om dit soort mistanden, wat het afschuiven van alle problemen op Israel wegens hun beleid natuurlijk ook tot een lachertje van jewelste maakt.
Zijn ze soms hun broeders hoeders?

Israel is een rechtstaat die haar systematisch mensenrechtenschennis pleegt en is hiermee dan ook niet te vergelijken.

Citaat:
Ik vind voordat de moslimwereld weer vol van kritiek is over het handelen van andere landen en volkeren ze eerst maar iets aan hun eigen misstanden mogen gaan doen! Het probleem is dat de Arabische landen dit afdoen als een interne aangelegenheid, de Afrikaanse landen geen mandaat zullen krijgen omdat ze door de Arabieren van Sudan niet vertrouwd zullen worden, en de westerse landen niks zullen doen omdat de Chinezen er al zitten.
Maw: we kunnen wachten tot de zwarte bevolking uitgeroeid, tot slaaf gemaakt en verkracht is en dan kunnen we over 10 jaar zeiken hoe dit toch had kunnen gebeuren, als er geen Dinka's, Nuer en Shilluk meer zijn en het olierijke zuiden in Arabische handen is. Want daar gaat het hier om: geld en macht. Religie is hier slechts een instrument.

Vergezochte scenario en ik zie niet in wat de moslim burgers in de westerse wereld met dergelijke misstanden te maken hebben.

Aangezien homoseksueliteit zelfs verboden is zijn dit bar slechte moslims

Citaat:
Wat vinden jullie hiervan?
Triest
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:47
Gatara
Gatara is offline
Ieder land heeft boter op zn hoofd en erkent eigen misstanden niet. Het ene land ageert hier hypocrieter dan het andere.

Maar vast staat is dat het wel opmerkelijk is dat de Arabische wereld voornamelijk kritiek hebben op niet-Arabische landen (en dan m.n. VS en Israel) maar zich niet uit over wat hun Arabische broeders in Soedan uitvreten.

Gelukkig is het Libanese cartoonisten dit feit niet ontgaan en heb ik regelmatig cartoons mogen bewonderen van Libanezen die dit prachtig verwoorden in beeld.
Oud 30-01-2005, 18:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-01-2005 @ 19:44 :
Israel is een rechtstaat die haar systematisch mensenrechtenschennis pleegt en is hiermee dan ook niet te vergelijken.
Soedan is geen rechtsstaat, maar...?
Oud 30-01-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 30-01-2005 @ 19:47 :
Soedan is geen rechtsstaat, maar...?
We hebben het hier toch over zieke individuen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-01-2005 @ 19:48 :
We hebben het hier toch over zieke individuen
individuen, haaa?

Ja, de lui van de veiligheidsdienst van Soedan zijn ook maar individuen. Die verkrachten ook. Ach,.. individueel geval.

Nee, t zit dieper hier. En waar de overheid imo een vuil rolletje in speelt (overigens ben ik ook niet te spreken over de rebellenbewegingen van het zuiden, maar die zijn minder erg imo).

Daarnaast,..stel dat t individuen waren dan laakt de overheid haar beschermingsrol t.a.v. haar inwoners.

En verder ontkent de Soedanese overheid overigens dat er sprake is van slavernij, dus zullen ze t sowieso afdoen als niet waar en onzin.
Oud 30-01-2005, 18:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Waarom wordt er in het verhaal de nadruk gelegd op Moslim? Is dat relevant? Is dat de reden dat dit allemaal gebeurt?
En waarom zouden Moslims dan opeens niet meer mogen zeiken? Mag na dutroux en al die andere pedo's het Westen niet meer zeiken ofzo?

@ TS
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 30-01-2005 @ 19:52 :
individuen, haaa?

Ja, de lui van de veiligheidsdienst van Soedan zijn ook maar individuen. Die verkrachten ook. Ach,.. individueel geval.

Nee, t zit dieper hier. En waar de overheid imo een vuil rolletje in speelt (overigens ben ik ook niet te spreken over de rebellenbewegingen van het zuiden, maar die zijn minder erg imo).

Daarnaast,..stel dat t individuen waren dan laakt de overheid haar beschermingsrol t.a.v. haar inwoners.

En verder ontkent de Soedanese overheid overigens dat er sprake is van slavernij, dus zullen ze t sowieso afdoen als niet waar en onzin.
Dat viel dus niet op de tekst uit te merken en sowieso weet ik weinig van de binnenlandse situatie aldaar toelichting zou dus niet onwelkom zijn. En volgens mij ben ik daar niet de enige in, veel mensen zijn er gewoonweg niet van op de hoogte.

Die lui van de veiligheidsdienst hebben dan vast toestemming van de moslimgemeenschap

Hoe dan ook slaat die aanklacht tegen de moslim wereld nergens op
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-01-2005 @ 19:54 :
Waarom wordt er in het verhaal de nadruk gelegd op Moslim? Is dat relevant? Is dat de reden dat dit allemaal gebeurt?
Nee.

Het is ook grote onzin om dat te stellen. Aangezien ik absoluut niet uitsluit dat moslims ook slachtoffer zijn geworden van deze wandaden.
Oud 30-01-2005, 18:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-01-2005 @ 19:56 :
Dat viel dus niet op de tekst uit te merken en sowieso weet ik weinig van de binnenlandse situatie aldaar toelichting zou dus niet onwelkom zijn. En volgens mij ben ik daar niet de enige in, veel mensen zijn er gewoonweg niet van op de hoogte.

Ah. Om heel eerlijk te zijn heb ik t hele artikel niet gelezen. Het ging me meer om de Arabische wereld en hoe die ageert

Citaat:

Die lui van de veiligheidsdienst hebben dan vast toestemming van de moslimgemeenschap

Hoe dan ook slaat die aanklacht tegen de moslim wereld nergens op
natuurlijk niet.

Maar t verwijt dat de Arabische wereld (= niet hetzelfde als moslimwereld) hun mond niet opentrekken is imo terecht.
Oud 30-01-2005, 19:16
Phanoxyl
Phanoxyl is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-01-2005 @ 19:54 :
En waarom zouden Moslims dan opeens niet meer mogen zeiken? Mag na dutroux en al die andere pedo's het Westen niet meer zeiken ofzo?

@ TS
De Janjaweed zijn Arabieren/Moslim, misschien toch een taak voor de Arabische wereld om hier orde op zaken te stellen, maar er is geen enkel bewijs, ook niet van non gouvernementele organisaties en van instellingen als Amnesty dat in dit soort landen vrouwen en kinderen als seksslaven worden gebruikt en systematisch verkracht worden waarbij hun ledematen gebroken worden om te voorkomen dat de slachtoffers weglopen. Zelfs Marc Dutroux was een beter mens. Die sloot zijn slachtoffers alleen maar op om te voorkomen dat ze wegliepen.

Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Phanoxyl schreef op 30-01-2005 @ 20:16 :
Zelfs Marc Dutroux was een beter mens. Die sloot zijn slachtoffers alleen maar op om te voorkomen dat ze wegliepen.

WHAHAHHAHAHhahahaahhaahahahaHAHHHHHAHAHAHAHAHAHAHhahahahahahhahahaahaW HAHHHAHAHHHAHAHAHHHAHHHHAHA
\

zo
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Phanoxyl schreef op 30-01-2005 @ 20:16 :
De Janjaweed zijn Arabieren/Moslim, misschien toch een taak voor de Arabische wereld om hier orde op zaken te stellen, maar er is geen enkel bewijs, ook niet van non gouvernementele organisaties en van instellingen als Amnesty dat in dit soort landen vrouwen en kinderen als seksslaven worden gebruikt en systematisch verkracht worden waarbij hun ledematen gebroken worden om te voorkomen dat de slachtoffers weglopen.
Het is ook lastig te bewijzen dat iets systematisch gebeurt. De meldingen en rapporten zijn er echter wel.

(Amnesty, Save the Children, HRW, UNHCR etc)
Oud 30-01-2005, 19:26
Phanoxyl
Phanoxyl is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-01-2005 @ 20:19 :
WHAHAHHAHAHhahahaahhaahahahaHAHHHHHAHAHAHAHAHAHAHhahahahahahhahahaahaW HAHHHAHAHHHAHAHAHHHAHHHHAHA
\

zo
Je gebruikt geen argumenten? Doei dan.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Phanoxyl schreef op 30-01-2005 @ 20:26 :
Gelukkig is 'slechter zijn dan Mark Dutroux' wel een argument.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:28
Phanoxyl
Phanoxyl is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-01-2005 @ 20:27 :
Gelukkig is 'slechter zijn dan Mark Dutroux' wel een argument.
Oh wacht. Jij vind dat 't "beter" mensen benen e.d afhakken, dan iemand opsluiten in een ruimte? Haha.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:28
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Phanoxyl schreef op 30-01-2005 @ 20:26 :
Jongen, je stukje is het niet waard om serieus op in te gaan. En sowieso, ik stelde eerst een aantal vragen, maar kreeg op de reply die je daarop gaf geen enkele antwoord. Geef jij daar maar eens eerst antwoord op, dan geef ik antwoord op al jou vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten