Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het vervelend
Maar omdat een aantal arabische 'meesters' jonge kinderen stelselmatig verkrachten wil nog niet zeggen dat andere moslims niet mogen zeuren over de martelingen en wantoestanden in irakeze gevangenissen. Dat zou wel een beetje raar zijn natuurlijk.
Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 16:32. |
![]() |
|
Je probeert te zeggen dat de Arabische wereld hypocriet is in haar kritiek op het westen in de zaak rond Soedan?
Klopt, maar dat is iets dat we al tientallen jaren wisten.
||
Citaat:
||
Citaat:
Het westen heeft tenminste geen complex de botte werkelijkheid te ontkennen, en dat blijft zo, of de Europa en Amerika-bashers dit nu leuk vinden of niet.
||
Citaat:
Dat laatste is in mijn ogen vooral schrijnend, want tegenover de situatie in Afrikaanse landen is alles te relativeren; klaag maar over een tsunami, in een half jaar vallen in Congo meer doden. Klaag maar over armoede, in Ethiopië zijn al 10 miljoen hongersdoden gevallen. In de laatste 10 jaar zijn al meer oorlogsslachtoffers gevallen dan de hele Tweede Wereldoorlog bij elkaar. Maar ja.. Afrika wordt door de massa als hopeloos gezien, dus laat staan dat de media er aandacht aan besteed. Op die manier zal de politiek ook geen interesse hebben, en er niets gebeuren aan de situatie.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hmpf, maar dit gaat al vrij behoorlijk offtopic voor een eerste paar reacties..
||
Citaat:
Dat maakt niks uit. Discussies zijn áltijd goed, ookal is het compleet offtopic. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al die priesters en pastoors die misdienaartjes verkrachten zijn ook gristenen, maar daarmee is het christendom toch ook niet per definitie slecht????? Een beetje relativeren kan geen kwaad in het leven |
![]() |
|
Incident?
Hoe kan iets een incident zijn als de inrichting van de samenleving het toestaat? Sinds halverwege de vorige eeuw is op een enkele uitzondering na in de Arabische wereld de slavernij afgeschaft, maar er is nog steeds economische slavernij mogelijk daar. Mocht zoiets hier in Nederland gebeuren en ontdekt worden dan gaat dezelfde dag de deur nog plat voor het arrestatieteam, daar vormen dit soort mensen die sociale elite van de maatschappij. Me dunkt dat dit toch echt een cruciaal verschil oplevert voor de situatie.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 18:51. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Israel is een rechtstaat die haar systematisch mensenrechtenschennis pleegt en is hiermee dan ook niet te vergelijken. Citaat:
![]() Vergezochte scenario en ik zie niet in wat de moslim burgers in de westerse wereld met dergelijke misstanden te maken hebben. Aangezien homoseksueliteit zelfs verboden is zijn dit bar slechte moslims Citaat:
|
![]() |
|
Ieder land heeft boter op zn hoofd en erkent eigen misstanden niet. Het ene land ageert hier hypocrieter dan het andere.
Maar vast staat is dat het wel opmerkelijk is dat de Arabische wereld voornamelijk kritiek hebben op niet-Arabische landen (en dan m.n. VS en Israel) maar zich niet uit over wat hun Arabische broeders in Soedan uitvreten. Gelukkig is het Libanese cartoonisten dit feit niet ontgaan en heb ik regelmatig cartoons mogen bewonderen van Libanezen die dit prachtig verwoorden in beeld.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, de lui van de veiligheidsdienst van Soedan zijn ook maar individuen. Die verkrachten ook. Ach,.. individueel geval. Nee, t zit dieper hier. En waar de overheid imo een vuil rolletje in speelt (overigens ben ik ook niet te spreken over de rebellenbewegingen van het zuiden, maar die zijn minder erg imo). Daarnaast,..stel dat t individuen waren dan laakt de overheid haar beschermingsrol t.a.v. haar inwoners. En verder ontkent de Soedanese overheid overigens dat er sprake is van slavernij, dus zullen ze t sowieso afdoen als niet waar en onzin.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die lui van de veiligheidsdienst hebben dan vast toestemming van de moslimgemeenschap ![]() Hoe dan ook slaat die aanklacht tegen de moslim wereld nergens op |
![]() |
||
Citaat:
Het is ook grote onzin om dat te stellen. Aangezien ik absoluut niet uitsluit dat moslims ook slachtoffer zijn geworden van deze wandaden.
|||
Citaat:
Ah. Om heel eerlijk te zijn heb ik t hele artikel niet gelezen. Het ging me meer om de Arabische wereld en hoe die ageert ![]() Citaat:
Maar t verwijt dat de Arabische wereld (= niet hetzelfde als moslimwereld) hun mond niet opentrekken is imo terecht.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
\ zo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(Amnesty, Save the Children, HRW, UNHCR etc)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: