Oud 09-02-2005, 11:22
Verwijderd
Microsoft heeft kort geleden GAINT gekocht, is is een softwarebdrijf dat anti-SpyWare software maakt.
Nu heeft MS het bedrijf Sybari opgekocht, een bedrijf dat antivirus software maakt.

Kort gezegd houd het eigenlijk in, hoe slechter ze Windows maken, hoe noodzakelijker Antivirus en Antispyware producten worden.
Indien dit aparte producten worden gaat het een leuke omzet verhoging worden.
Als het dus in Windows geintegreerd wordt (zonder kosten verhoging!) zijn ze wel goed/klantvriendelijk bezig.

Wie heeft een andere visie?

(PS. ik heb dit bij S&M geplaatst omdat dit het meest geschikt is voor dit onderwerp..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 12:09
D@mien
D@mien is offline
ik zit eerlijk gezegt niet te wachten op "Windows World Domination"
ze moeten gewoon zorgen dat Windows een stabiel OS wordt en niet de gatenkaas die het nu is...
van de rechter moesten ze Media Player er ook al uitslopen...dus dat zal met die anti spyware en virusscanner niets anders worden...in ieder geval moeten ze dan een versie uitbrengen zonder al die zooi...
Oud 09-02-2005, 12:42
Verwijderd
Dat spyware ding schijnt ook niet helemaal fantastisch te zijn. En volgens mij stond vandaag nog in de metro dat hij startpagina.nl blokkeert ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:03
T_om
T_om is offline
yeah, dat was in een beta test versie zo geloof ik. Was een foutje, is nu gefixed.

Maar ik hoef niet MS antivirus en antispyware shit.... Daar zorg ik zelf wel voor, ook dat ik het niet binnen krijg.
Oud 09-02-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 09-02-2005 @ 13:42 :
Dat spyware ding schijnt ook niet helemaal fantastisch te zijn. En volgens mij stond vandaag nog in de metro dat hij startpagina.nl blokkeert ofzo.
Klopt, maar zoals al gezegd..
Het is nog steeds een beta
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:09
Verwijderd
Microsoft heeft ooit een boete gekregen omdat het 'gratis' meeleveren van Mediaspeler en IE met Windows een vorm van oneerlijke concurrentie is. Je kunt op je klompen aanvoelen dat hier ook heel veel rechtszaken over gaan gevoerd worden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:13
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 09-02-2005 @ 14:09 :
Klopt, maar zoals al gezegd..
Het is nog steeds een beta
Zelfs voor een beta is dit een grote bug, dit zegt wel wat over de kwaliteit van Microsoft.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:40
Verwijderd
Ik heb liever een eigen keus in software, dan ingebakken spul. Net als die Windows Firewall, WMP, Windows Messenger, IE etc
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:07
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 09-02-2005 @ 15:40 :
Ik heb liever een eigen keus in software, dan ingebakken spul. Net als die Windows Firewall, WMP, Windows Messenger, IE etc
Het is natuurlijk een beetje onzinnig om te zeggen dat ingebakken spul je eigen keus beperkt.
Oud 09-02-2005, 22:04
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 09-02-2005 @ 19:07 :
Het is natuurlijk een beetje onzinnig om te zeggen dat ingebakken spul je eigen keus beperkt.
het vervelende van dat ingebakken spul is dat windows zelf daar een voorkeur aan geeft...hoevaak ik de windows firewall niet heb moeten uitzetten voordat ik de hele service maar gekilled heb...hij blééf zichzelf maar aanzetten...en dat op meerdere computers...

Het idiote van Windows messenger vind ik wel dat hij nooit geupdate wordt...hij staat dus bij iedereen ongebruikt op de schijf...en volges mij kan je hem nieteens verwijderen op een normale manier...
Oud 10-02-2005, 08:56
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-02-2005 @ 23:04 :
Het idiote van Windows messenger vind ik wel dat hij nooit geupdate wordt...hij staat dus bij iedereen ongebruikt op de schijf...en volges mij kan je hem nieteens verwijderen op een normale manier...
Kan wel, maar makkelijk is het niet. Moet je een of andere .ini of .inf (ik dacht sysoc.) bestand vinden, alle "hide"s weghalen, en dan verschijnt ie in de Windows Setup componenten.
Oud 10-02-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Microsofts suggestie vervelend dat ingebakken spul het alternatief is voor software die naar eigen onderzoek geinstalleerd is. Sterker nog, het wordt geprezen als zijnde overbodig om uberhaupt nog onderzoek te doen naar alternatieven, want ja, 'het zit toch al ingebakken, waarom moeilijk doen?'

Op die manier beperk je gebruikers wel degelijk. Ik zie het erg naar de situatie neigen waarin Windows niet alleen maar een O.S. betekent, maar een hapklare brok. Niet alleen jammer voor diegene waarvoor de drempel hoger ligt om te zoeken naar (vaak betere) alternatieven, maar ook voor de 1st time gebruikers die het idee voorgeschoteld krijgen dat Microsoft met de beste intenties het vakmanschap van derde software-bedrijven overbodig maakt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Denk hier nou nog eens goed over na.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:08
Verwijderd
Boeiend als je 't niet wil zet je 't uit. Simpel. Of gebruik je geen windows. Zeurpieten altijd .
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 10-02-2005 @ 13:08 :
Boeiend als je 't niet wil zet je 't uit. Simpel. Of gebruik je geen windows. Zeurpieten altijd .
Lees eerst eens waar het over gaat

(Of reageer je allene op D@mien?)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 10-02-2005 @ 13:08 :
Als ik het niet op de cd wil maak ik krassen op de plekjes die ik verdenk van het schuilhouden van dat stukje windows?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:41
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2005 @ 13:07 :
Denk hier nou nog eens goed over na.
Ik onderken niet dat er een probleem is, maar hij heeft het in ieder geval niet erg zorgvuldig geformuleerd. Het probleem is niet dat het ingebakken spul de keus beperkt - dat is feitelijk onwaar. Er is pas een probleem als het ingebakken spul niet uit te zetten is, of gebruik van alternatieven niet toelaat. Er is ook een probleem als die software iets belooft dat het niet kan waarmaken.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten