Oud 06-03-2005, 13:47
barbiebitch
barbiebitch is offline
Ik ben er na heel veel brochures uit dat ik een opleiding wil gaan doen wat met hotelmanagement te maken heeft.
Maar ook daarin zijn weer verschillende opleidingen, zoals
Hoger Hotelmanagement
Hoger Hotelonderwijs en
Hotel- en Hospitality Management.
Weet iemand het verschil tussen deze opleidingen en wat daar de beste scholen voor zijn? Ik kan namelijk geen brochure meer zien..
Oud 06-03-2005, 14:27
Verwijderd
Ik zit zelf op de HTRO in Deventer, dat is een samenhangend onderdeel van het HBS (dat staat voor Hospitality Business School) in dat HBS, zitten de opleidingen HTRO (Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs), ook zit er FM (Facility Management) en de opleiding HHO (Hoger Hotel Onderwijs/Management).

Volgensmij zit er geen (of haast geen) verschil tussen Hoger Hotelonderwijs of Hoger Hotelmanagement. Facility Management is wel weer iets anders, dat houdt in dat je alles faciliteert (dat kan een hotel zijn maar een gebouw/instelling o.i.d.)

Dan heb je daar weer onderverdelingen in bijvoorbeeld Food&Beverage/Receptie etc. etc.). Zelf weet ik dat de mijn school (Saxion Hogescholen) goed aangeschreven staat. De opleiding HHO wordt gegeven in een nieuw gebouw in Apeldoorn (www.saxion.nl). Maar ook Breda moet erg goed zijn. (ik weet niet of er in Breda ook HHO wordt gegeven) Volgensmij heet het iets van NHTS ofzoiets. Ook in Utrecht zit er een erg goede school, wel is die vrij prijzig (TIO heet deze)

In ieder geval succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:55
MB
MB is offline
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had gisteren een selectiedag op hotelschool den haag. En ik heb daarvoor gekozen, omdat deze heel breed opleid en als beste HBOopleiding bekend staat in Nederland (vori jaar elseviertest geloof ik)

Volgens mij zijn de hotelscholen Den Haag, Amsterdam, Leeuwarden en Maastricht alle drie de opleidingen in één. je bent iig na afsluiting daarvan Bachelor in hotel en hospitality management, terwijl het officieel HBO Hotelmanagement is.

ofzo
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten