Heyhey!
Ik heb vandaag mijn wiskunde praktische opdracht teruggekregen, waar ik gelukkig een 7,5 voor heb. Máár we kunnen hoger halen door iets te verbeteren. Die 7,5 kan dus daardoor ook een 8 worden, wat ik heel erg nodig heb.
Maar wat we nou juist moeten verbeteren snap ik niet echt.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de po heb gemaakt, maar volgens mijn leraar moet bij het desbetreffende onderdeel meer uitleg etc. worden gegeven. En dan is mijn vraag; Klopt dit (zie hieronder) en zo niet, wat moet ik er aan verbeteren/veranderen?
"Als je de streepjescodes goed bekijkt zie je dat er 3 verschillende lijndiktes zijn. De dunste lijn wordt hier aangeduid met lijndikte 1. De middelste lijn is twee keer zo dik als dunste lijn. Die heet lijndikte 2. De dikste lijn blijkt drie keer zo breed te zijn als de dunste lijn. Die wordt aangeduid met lijndikte 3. Zo kun je de code nu omzetten in getallen. Als je bijvoorbeeld de code 8 715000 030620 neemt, krijg je de volgende reeks:
Daaruit kun je opmerken:
Ook al draai je de volgorde om, de getallenreeks hoort maar bij 1 cijfer. De barcode scanner leest ook van links naar rechts en van rechts naar links. Door de gekregen getalreeksen met elkaar te vergelijken, krijg je de juiste streepjescodes:

"
Bedankt!
Groetjes, Danielle