ik heb afgelopen jaar een rondreis gemaakt door schotland, met de trein. Als je vraagjes hebt of tips wilt hebben, moet je me maar ff toevoegen op msn.
Mijn route: Glasgow, Fort William (Ben Nevis beklommen), Malaig, Skye: o.a. Portree (echte aanrader) en Uig (veel gefietst), Inverness (Great Glen Cycle Route gefietst en boottocht op Loch Ness gemaakt), Stirling (mag je ECHT niet missen!!), Edinburgh, Glasgow.
we zijn toen met opzet niet naar het noorden of Dundee/Aberdeen geweest. Voor m'n gevoel heb ik het grootste deel van Schotland wel gezien. Youth Hostels zijn over het algemeen heel goed verzorgd en schoon, daar heb ik ook nog bakken met informatie over. Vooral het Youth Hostel in Stirling is subliem. Als je rijk bent ga je natuurlijk naar B&B's

. Dat heb ik in Fort William gedaan. Nooit zal ik vergeten met hoeveel warmte ik bij dat lieve oude vrouwtje thuis werd ontvangen. Schotten zijn voor mij de meest gezelligste en aardigste mensen die er zijn. Ga in de grotere steden trouwens 'ns een pub in en vraag de dronkaards wat ze van Engeland vinden, je zult niet meer bijkomen van het lachen. Schotse humor is geweldig. Nadeel van Schotland: het weer. Het is een schitterend land, maar het is nog veeel mooier als de zon schijnt.