Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 15:12
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Afgelopen donderdagavond lag ik in bed lekker tv te kijken, zie ik in mijn ooghoek iets over de muur kruipen. Er zat een hele dikke zwarte (of heel donkerbruine) spin!
Nu was die netjes opgeruimd door mn vader, dus terugkeren kon hij niet.
Nu gisteravond, lag ik weer lekker in mn bed tv te kijken, zie ik weer gewoon précies dezelfde zwarte (of d.bruine) soort spin op mn muur!

Wie weet er veel van spinnen en kan mij zeggen dat ze nu Niet ergens een nest hebben gebouwd ofzo, en waar ze vandaan komen, en hóe ze op mn muur beland zijn (afgezien van dat ze er naar toe gekropen zijn en er gingen stilzitten tot ik ze zag).
Ik zit nu op een kale plek in mn kamer zodat ik iig kan zien of er iets aangekropen komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 15:16
M@niac
M@niac is offline
Was dat echt een hele grote, dus geen hooiwagen ?!?
Maar zo een die wel iets weg heeft van een vogelspin, alleen dan stukken kleiner
Ik ben niet bang voor die beesten, maar een aantal jaren geleden kroop er bij ons ook zo'n ding over de muren, toen had ik bijna een hartstilstand. Gelukkig heeft men de pantoffel uitgevonden !
Oud 29-03-2005, 15:18
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ja, hooiwagens die blaas ik zelf wel weg, maar dit was echt zo een dikke vette grote ranzige, met haar op den benen enzo

En ook zo'n vet achterlijf, dus wel zo'n soort vogelspin maar dan wel wat kleiner.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:44
mar87
mar87 is offline
dat zijn toch gewoon huisspinnen.

(via google genoeg informatie)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:54
AngelLena
AngelLena is offline
Bosspin/huisspin, beestje moet toch een naampje hebben he? Maar idd, die beesten komen vrij vaak voor. Als het kouder wordt komen ze te voorschijn want dan zoeken ze een warm plekje in huis, als het warmer wordt komen ze tevoorschijn want dan willen ze naar buiten. Zijn 2 periodes in het jaar waarop je ze dus vrij vaak tegen kunt komen. Is daar iets tegen te doen? Nee. Gaan ze nesten in huis? Zeer onwaarschijnlijk, dit gebeurt meestal in de zomer en dus buiten.
Bestrijdingsmiddel? Mwa, je hebt optie doodslaan, buiten zetten, en als je ze niet aan durft te raken: echt een gouden tip: pak een fohn! Die beesten lopen weg voor wind, met een fohn kan je ze alle kanten op laten lopen
Oud 29-03-2005, 16:05
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
De föhn had ik nog niet van gehoord, maar that's too late now. *sorry spinnen*

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik er nu meer tegen ga komen? Of wel?
En klopt het ook dat ze meestal met zn tweeën leven? Dat verkleint de kans dan toch ook dat er nog meer zitten?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 16:29
M@niac
M@niac is offline
Hou ramen en deuren zoveel mogelijk gesloten

Maaruh, sla ze maar gewoon kapot hoor, ik heb het ook niet op die grote dingen, alhoewel ik normaal gesproken niet bang uitgevallen ben. Hoe minder van die beesten op deze aarde, hoe minder ik me de tering hoef te schrikken op sommige momenten.
Oud 29-03-2005, 16:57
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mandarijntje schreef op 29-03-2005 @ 17:05 :
De föhn had ik nog niet van gehoord, maar that's too late now. *sorry spinnen*

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik er nu meer tegen ga komen? Of wel?
En klopt het ook dat ze meestal met zn tweeën leven? Dat verkleint de kans dan toch ook dat er nog meer zitten?
Waar 1 zit, zitten er meer. Hoe veel precies kan ik je niet vertellen, ligt er maar niet aan hoe erg jullie huis in trek is bij de spinnenfamilie Maar ik zou niet raar op staan kijken als je er nog 2 of 3 tegenkomt.
Oud 29-03-2005, 17:18
M@niac
M@niac is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-03-2005 @ 17:57 :
Waar 1 zit, zitten er meer. Hoe veel precies kan ik je niet vertellen, ligt er maar niet aan hoe erg jullie huis in trek is bij de spinnenfamilie Maar ik zou niet raar op staan kijken als je er nog 2 of 3 tegenkomt.
Jij bezorgt dat arme meisje wel een goede nachtrust zeg !
Oud 29-03-2005, 17:54
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik mijd mijn kamer nu.

Nog zo'n beestje tegenkomen kan ik niet meer verdragen, elke kriebel die ik voel maakt me al paranoïde!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:58
M@niac
M@niac is offline
Bij mij is het veilig
Oud 29-03-2005, 19:08
yavanna
yavanna is offline
kom op er is niets engs aan die spinnen, ze zijn groot en harig en zwart, en daarom vind iedereen ze eng. Jemig als ik voor ieder spinnetje dat ik tegenkom in huis een euro krijg, was ik nu rijk.

Doodslaan vind ik een beetje zonde, want die spinnen ruimen mooi wel alle muggen/vliegen op. Je kan toch gewoon een beker nemen, zorgen dat ze daarin komen en ze dan naar buiten gooien?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 29-03-2005 @ 20:08 :
kom op er is niets engs aan die spinnen, ze zijn groot en harig en zwart, en daarom vind iedereen ze eng. Jemig als ik voor ieder spinnetje dat ik tegenkom in huis een euro krijg, was ik nu rijk.

Doodslaan vind ik een beetje zonde, want die spinnen ruimen mooi wel alle muggen/vliegen op. Je kan toch gewoon een beker nemen, zorgen dat ze daarin komen en ze dan naar buiten gooien?
Nounou, spinnetje. Ik vind het anders wel een Godzilla.
Ik denk dat het hier om de huisspin gaat, deze beestjes kunnen toch aardig groot worden. Doodslaan doe ik niet, maar deze spinnen vind ik wel te groot om even op te pakken.

Bekijk even deze pagina voor een spinvriendelijke spinnenvanger.
Een soort omgekeerde trechter op een stok.
http://www.bugaway.nl/
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:43
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 29-03-2005 @ 20:14 :
Nounou, spinnetje. Ik vind het anders wel een Godzilla.
Ik denk dat het hier om de huisspin gaat, deze beestjes kunnen toch aardig groot worden. Doodslaan doe ik niet, maar deze spinnen vind ik wel te groot om even op te pakken.

Bekijk even deze pagina voor een spinvriendelijke spinnenvanger.
Een soort omgekeerde trechter op een stok.
http://www.bugaway.nl/
geinig ding, al zal m'n zusje niet eens in de buurt van zo'n spin durven te komen, zelfs niet met zo'n ding.

Ookal zijn de spinnen groot voor een spin, je bent alsnog meer dan honderd keer zo groot, dus je hoeft er alsnog niet bang voor te zijn.
Ok ik vind het ook niet leuk om ze op te pakken met m'n handen (kriebelt...) maar je kan ook gewoon een krant pakken en hem daarop laten lopen en hem dan snel naar buiten gooien. Maar dat mensen gelijk gaan gillen ofzow....
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:45
Saarah
Saarah is offline
*Slikt*
Ik had dit topic beter niet gelezen , enkele dagen geleden ben ik me namelijk bijna dood geschrokken omdat er op m'n muur achter m'n bureau één zat. Heb ze dan maar snel laten dooddoen (en nee, dat durf ik zelf NIET , zelfs niet bij een gewone hooiwagen!)
Ik ben echt panisch voor spinnen, brrrrr...

Citaat:
Oh nee... *Kijkt onder bureau* help!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:14
Kim18
Kim18 is offline
Brr....spinnen... ...Wat ben ik blij om te lezen dat ik nie de enige ben die bang (das nogal zacht uitgedrukt trouwens) is voor deze beestjes, helaas heb ik er deze week ook al eentje gespot op de gang, zo'n grote zwarte...
Help...
Iemand een ideetje wat ik tegen mijn angst kan doen??
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:24
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
yavanna schreef op 29-03-2005 @ 20:43 :
geinig ding, al zal m'n zusje niet eens in de buurt van zo'n spin durven te komen, zelfs niet met zo'n ding.

Ookal zijn de spinnen groot voor een spin, je bent alsnog meer dan honderd keer zo groot, dus je hoeft er alsnog niet bang voor te zijn.
Ok ik vind het ook niet leuk om ze op te pakken met m'n handen (kriebelt...) maar je kan ook gewoon een krant pakken en hem daarop laten lopen en hem dan snel naar buiten gooien. Maar dat mensen gelijk gaan gillen ofzow....
ik vind het echt heel erg fijn voor je dat jij niet bang bent voor die beesten, maar sommige mensen zijn echt heel erg bang voor die beesten. Daar hoef je echt geen goede reden voor te hebben.
Ik schijt ook 10 kleuren als ik zo'n beest tegenkom, en daar kan ik niks aan doen.
En dat heeft niks met aanstellen te maken.
Oud 30-03-2005, 20:32
Raven
Raven is offline
ik zet ze altijd netjes buiten

beesten doen nix
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:39
Kim18
Kim18 is offline
Maar wat kunnen we er nu tegen doen?

Bestaat er geen middeltje om die beesten uit je slaapkamer te houden?? ???
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 08:18
yavanna
yavanna is offline
nee, misschien zorgen dat er geen kieren en hoeken zijn waarin ze kunnen zitten. Of je moet iedere dag gaan stofzuigen....
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 12:15
Verwijderd
Zorg iig dat je je mond afdekt 's nachts! Voor je het weet kruipen ze in je mond! ( ze zoeken graag een warm plekje )!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:50
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Raven schreef op 30-03-2005 @ 21:32 :
ik zet ze altijd netjes buiten

beesten doen nix
Beesten doen niks? Al eens een onder onsje gehad met een poema?

trouwens, ik ben ook als de dood voor spinnen, en MetalliCat, de kans is erg klein dat ze je mond inlopen
Oud 31-03-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 31-03-2005 @ 14:50 :
Beesten doen niks? Al eens een onder onsje gehad met een poema?

trouwens, ik ben ook als de dood voor spinnen, en MetalliCat, de kans is erg klein dat ze je mond inlopen
sssssst
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:07
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 31-03-2005 @ 13:15 :
Zorg iig dat je je mond afdekt 's nachts! Voor je het weet kruipen ze in je mond! ( ze zoeken graag een warm plekje )!
jemig ga al die mensen lekker bang maken....
spinnen kruipen niet in je mond want die houden meer van droge plekken... lijkt me niet leuk al dat spuug
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 31-03-2005 @ 19:07 :
jemig ga al die mensen lekker bang maken....
spinnen kruipen niet in je mond want die houden meer van droge plekken... lijkt me niet leuk al dat spuug
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 18:13
Kim18
Kim18 is offline
Ik heb er ook al es van gehoord dat spinnen in je mond kruipen.. (Ik hoop nie dat dat echt zo is)

Maar ik weet wel dat ze altijd met z'n 2en zijn..
Als je er eentje hebt gezien, dan komt er de volgende dag nog eentje voorbij...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Kim18 schreef op 31-03-2005 @ 19:13 :
Ik heb er ook al es van gehoord dat spinnen in je mond kruipen.. (Ik hoop nie dat dat echt zo is)

Maar ik weet wel dat ze altijd met z'n 2en zijn..
Als je er eentje hebt gezien, dan komt er de volgende dag nog eentje voorbij...
Het bekende verhaal is dat er gedurende je leven een stuk of 5 spinnen door je ingeslikt worden. Overigens schijnt dit verhaal ook waar te zijn.
Sterker nog, ik heb het proefondervindelijk bewezen gezien, toen er een spinnetje in mijn keel lande 's nachts, terwijl ik wakker was .

N.B. Het gaat hier dus wel om kleine spinnetjes
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:55
yavanna
yavanna is offline
en je gaat er heus niet dood van...
misschien is het wel heel voedzaam.... krijg je zo essentiële eiwitten binnen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:58
Kim18
Kim18 is offline
Citaat:
yavanna schreef op 31-03-2005 @ 19:55 :
en je gaat er heus niet dood van...
misschien is het wel heel voedzaam.... krijg je zo essentiële eiwitten binnen
...ieuuww!!!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 14:27
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Kim18 schreef op 01-04-2005 @ 13:58 :
...ieuuww!!!
hoezo ieuuw? zo erg is het nou ook weer niet. In Afrika is het eten van insecten en spinnen e.d. een orde van de dag... (niet dat ik het erg lekker vind ofzoow... sprinkhanen eten lijkt me dus niets)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:02
Kim18
Kim18 is offline
Ja, okee dat zal dan wel, maar ik vind het toch maar helemaal nix...
Lijkt me ook nie echt lekker trouwens...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 06:17
Verwijderd
elastiekjes pistool dat ik tohc is ergens in huis had gevonden werkt tegen alles
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:50
Jannekie
Jannekie is offline
ik pak spinnen altijd gewoon op en zet ze buiten neer, ook al ben ik er pas door 1 gebeten......
Oud 12-04-2005, 18:17
Kapee
Kapee is offline
Dat zijn wolfspinnen of huisspinnen. Ik heb een keer een huisspin (Tegenaria sp.) gevangen en meegenomen naar de biologieles omdat mijn bioleraar er wel verstand van heeft. Hij heeft ons met een microscoop toen het een en ander laten zien en uitgelegd over die spin. Onder andere ook de tanden van deze spin, die waren bij dat exemplaar (10 cm van poot tot poot) bijna 2 mm lang en ze kunnen dus gemeen bijten...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:46
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kapee schreef op 12-04-2005 @ 19:17 :
Dat zijn wolfspinnen of huisspinnen. Ik heb een keer een huisspin (Tegenaria sp.) gevangen en meegenomen naar de biologieles omdat mijn bioleraar er wel verstand van heeft. Hij heeft ons met een microscoop toen het een en ander laten zien en uitgelegd over die spin. Onder andere ook de tanden van deze spin, die waren bij dat exemplaar (10 cm van poot tot poot) bijna 2 mm lang en ze kunnen dus gemeen bijten...
...en ventjes die in een rood-blauw pakje over de flatgebouwen rennen hadden we al genoeg
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:21
yavanna
yavanna is offline
maar spinnen bijten niet zo gauw. Tegen jou kunnen ze toch niets beginnen. Ze kruipen eerder snel weg. Die tanden gebruiken ze toch alleen voor hun prooien enz.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:24
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Yeah mijn spinnetje wordt gementioned

Anderhal ve maand geleden zat er één op t plafond in de huiskamer en de kat werd gek omdat ze dr niet aankwam
Gevangen (paste maar nét in n theeglas) en dr eigen hok gegeven.
Sindsdien een aantal spinnen van gelijke grootte gevangen en drtegen laten battelen.
Dat zijn nu zo n 20 flawless victories in a row

Tjek de feauteau!!
Oud 13-04-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 12-04-2005 @ 20:24 :
Yeah mijn spinnetje wordt gementioned

Anderhal ve maand geleden zat er één op t plafond in de huiskamer en de kat werd gek omdat ze dr niet aankwam
Gevangen (paste maar nét in n theeglas) en dr eigen hok gegeven.
Sindsdien een aantal spinnen van gelijke grootte gevangen en drtegen laten battelen.
Dat zijn nu zo n 20 flawless victories in a row

Tjek de feauteau!!
die is wel cool

spinnen zijn lieve beesten [ over het algemeen], en meestal banger voor jou dan jij voor hen[ hoezo jeugdjournaal ? ]

hoewel ik deze liever in 'n kooitje zie dan onder m'n lakens
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:02
yavanna
yavanna is offline
heeft ie/ze nou allemaal kleine spinnetjes op zijn/haar rug?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 13-04-2005 @ 18:02 :
heeft ie/ze nou allemaal kleine spinnetjes op zijn/haar rug?
je zou denken van wel he
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 09:18
yavanna
yavanna is offline
ik vind hem/haar wel lief al heb ik hem/haar inderdaad liever niet in m'n bed/bad/klerenkast o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:34
Kim18
Kim18 is offline
(Need I say more?)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:49
Poeperd
Poeperd is offline
Wat een ranzig topic zeg Maar jullie zeggen wel allemaal dat spinnen niks doen en dat je toch groter bent, maar misschien ligt het daar wel helemaal niet aan. Mensen die bang zijn voor muizen zijn er ook niet bang voor dat ze bijten. Het gaat om het idee. Het smeige, ranzige, kriebelende idee dat er een smerig, zwart en harig beest op plaatsen kruipt waar je 'em niet wilt hebben.

*Rillingen*
Oud 22-04-2005, 17:45
yavanna
yavanna is offline
van dat idee kan je afkomen. Het ziet er eng uit, maar het is niet eng. Zodra je dat weet zou er minder bang voor moeten zijn. Maar mensen overdrijven zo vaak. Ik was naar berlijn op schoolreis geweest, en de hele tijd waren er gillende mensen: 'aaaah, een mot!' Kom op motten zien er helemaaaal niet eng uit. 'aaaah, een kakkerlak!' tegen een klein torretje... 'aaaah, een vleermuis!' hallo je weet toch wel dat een vleermuis een radersysteem heeft waardoor hij never nooit tegen je aan gaat vliegen, tenzij jij heel onverwachte dingen gaat doen (zoals hysterisch gaan gillen/rondspringen)?

Mensen overdrijven zoveel. Angst voor dieren komt ook denk ik doordat we nu in een stad leven, en niet meer in de natuur. We krijgen haast nooit te maken met enge beestjes, door alle verdelgers en schoonmaakmiddelen. Zodra er een beestje doorheen komt, worden we bang, omdat ze onbekend zijn. Als je de tijd neemt om eens rustig naar een spin te kijken en ze observeert, zie je dat hij helemaal geen enge dingen doet of er eng uitziet. Maar als je vreselijk hysterisch reageert, dan blijf je er bang voor. Toen we nog in de natuur leefden leerden we te leven met alle spinnen die over de grond kropen, en waren we er ook niet bang voor.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:55
Raven
Raven is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 18-04-2005 @ 15:49 :
Wat een ranzig topic zeg Maar jullie zeggen wel allemaal dat spinnen niks doen en dat je toch groter bent, maar misschien ligt het daar wel helemaal niet aan. Mensen die bang zijn voor muizen zijn er ook niet bang voor dat ze bijten. Het gaat om het idee. Het smeige, ranzige, kriebelende idee dat er een smerig, zwart en harig beest op plaatsen kruipt waar je 'em niet wilt hebben.

*Rillingen*
spinnen zijn helemaal niet vies.
da's een aangeleerd idee

net als dat slangen glibberig zouden zijn .. beesten voelen gortdroog aan
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 15:01
yavanna
yavanna is offline
jah want veel slangen leven ook nog 'ns in de woestijn ofzow, dus hoe zouden die glibberig kunnen zijn? het zijn geen kikkers
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 09:50
Verwijderd
tja wij hebben hier nogal last van muggen, dus ik heb geen bezwaar tegen spinnen.

alleen zitten er ook wel eens wolfsspinnen tussen ( je weet wel die drote met haren op de pootjes ) en op zich vind ik dat ook geen probleem, ware het niet dat ze gaan rondrennen als ik lig te tukken, en dan word ik wakker van hun getippel over de muren.

en om nu een ochtend humeur te krijgen omdat ik niet kan slapen van de rennende spinnen gaat me te ver, dus die gooi ik buiten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:16
yavanna
yavanna is offline
HOOR je die spinnen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:08
MarijkeB
MarijkeB is offline
Plaats een plaatje van je spin, ik ken de meeste wel maar ik heb wat visueels nodig om te vertellen wat voor een het is
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 24-04-2005 @ 10:50 :
en dan word ik wakker van hun getippel over de muren.
*ril*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten