Oud 11-03-2002, 23:01
Dikkie
Dikkie is offline
Als Fortuyn buitengesloten wordt in de coalitie in Rotterdam zou dit een ontkenning zijn van de democratie.

ruim 1/3 van de rotterdamse bevolking heeft op fortuyn gestemd. Als foruyn nu niet in de regering komt zou de regering niet representatief zijn voor de bevolking en dus niet democratisch.

wat vinden jullie hiervan, of je nou voor of tegen pim bent het is wel zo.. het zou ondemocratisch zijn om hem nu buiten te sluiten.

Als dat gebeurt kunnen we beter gaan twijfelen of Nederland echt wel zo democratisch is als het beweert.

daarom vind ik het belachelijk dat ze hem uit de regering willen houden.

[Dit bericht is aangepast door Dikkie (12-03-2002).]
Oud 11-03-2002, 23:07
Verwijderd
het is ook democratisch dat de meerderheid z'n zin krijgt, en 1/3 is nog niet de meerderheid...
Oud 11-03-2002, 23:09
JJzD
JJzD is offline
hehe

een coalitie is NOOIT een complete afspiegeling van de bevolking

en als je fortuyn erin zet dan zet je andere mensen buitenspel

trouwens hij kan nie ens samenwerken, maar ik vraag me ook af hoe ze uit alle partijen samen een coalitie willen maken
sgp met groenlinks??
gaat nooit lukken
word minderheids"kabinet"
en dan zal LR wel de voorzitter en wethouders regelen

*triest genoeg*
Oud 11-03-2002, 23:11
Verwijderd
ach, je zult zien dat de andere partijen heus wel gaan samenwerken met LR hoor, ze proberen zich alleen nog even groot te houden, omdat ze eerst dachten dat het nooit wat zou worden met LR.
Oud 11-03-2002, 23:20
Remqo
Remqo is offline
zoiets was toch ook in Belgie?
er werden de meest vreemde coalities gevormd om alleen Vlaams Blok er buiten te houden.

Dat zal hier ook wel gebeuren. om ome Pim er buiten te houden, of die ander partijen het met elkaar eens zijn of niet.
Oud 11-03-2002, 23:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
he duh, natuurlijk wordt ie buitengesloten, hij heeft niet eens een programma, je gaat toch niet met iemand samenwerken waarvan je niet weet wat diegene wilt, nou dat kun je misschien wel raden, maar je moet t zwart op wit hebben staan!
en dan komt hij met zn boeken showen ook nog, en dan zeggen van dat het een big shame is, en dan geloven ook nog al die mensen het dat het een 'big shame'(met die engelse kakkerwoorden van hem waar ik ook schijtziek van wordt btw) is, het is gewoon normaal dat niemand met m wilt praten want er valt nergens over te praten!
hij wordt niet buitengesloten en dit heeft nix met democratie te maken, je moet niet zo alles overtypen wat je hoort maar zelf es nadenken met je hersens, die partijen willen gewoon niet met hem samenwerken, das geen buitensluiting, das gewoon pech.
1/3e is bovendien geen meerderheid van de bevolking dus heeft t opnieuw nix met democratie te maken

verder denk ik niet dat ie met oplossingen kan komen, hij zeikt wel goed enzo en soms heeft ie gelijk, maar als iemand hem om een oplossing vraagt begint ie te schreeuwen, dit duidt op wanhoop omdat hij geen oplossingen heeft, zak lucht is het eigenlijk die gast.

------------------
goed voor jezelf zorgen is het beste geschenk dat je anderen kunt geven!

[Dit bericht is aangepast door Dutchy15 (12-03-2002).]
Oud 12-03-2002, 00:38
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
he duh, natuurlijk wordt ie buitengesloten, hij heeft niet eens een programma, je gaat toch niet met iemand samenwerken waarvan je niet weet wat diegene wilt, nou dat kun je misschien wel raden, maar je moet t zwart op wit hebben staan! en dan komt hij met zn boeken showen ook nog, en dan zeggen van dat het een big shame is, en dan geloven ook nog al die mensen het dat het een 'big shame'(met die engelse kakkerwoorden van hem waar ik ook schijtziek van wordt btw) is, het is gewoon normaal dat niemand met m wilt praten want er valt nergens over te praten!
Ehm, het gaat hier over Rotterdam, daar is het niet Fortuyn, maar ook Leefbaar Rotterdam met Pim als lijsttrekker, en die hebben wel degelijk een programma.

Citaat:
hij wordt niet buitengesloten en dit heeft nix met democratie te maken, je moet niet zo alles overtypen wat je hoort maar zelf es nadenken met je hersens, die partijen willen gewoon niet met hem samenwerken, das geen buitensluiting, das gewoon pech.
Ik zou ze als ik jou was (thank god i'm not) ook maar es wat vaker gebruiken.
Oud 12-03-2002, 00:40
Pim heeft te lang zonder haar in de zon gelegen.
Oud 12-03-2002, 07:40
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
ach, je zult zien dat de andere partijen heus wel gaan samenwerken met LR hoor, ze proberen zich alleen nog even groot te houden, omdat ze eerst dachten dat het nooit wat zou worden met LR.
Dan denken ze dat nu waarschijnlijk nog, want LR heeft zich nog steeds nergens bewezen ofzo.
Oud 12-03-2002, 11:47
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Kennelijk is het de PvdA die buitengesloten wordt: LR, CDA, VVD en D66 gaan nu de dienst uitmaken in Rotterdam.
Oud 12-03-2002, 12:05
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Kennelijk is het de PvdA die buitengesloten wordt: LR, CDA, VVD en D66 gaan nu de dienst uitmaken in Rotterdam.
dat wordt dus een oorlogsstad
Oud 12-03-2002, 12:10
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Ik zou ze als ik jou was (thank god i'm not) ook maar es wat vaker gebruiken.

Met Pim als lijsttrekker ja, ik denk niet dat dat veel uit zal maken, tenslotte is het echt wel te merken dat hij alles bepaald enzo.
die hebben nog geen definitieve programma.
kijk, ik beweer nergens dat ik ze altijd goed gebruik ofzo, maar commentaar leveren is wel makkelijk, met oplossingen komen is wat anders, je lijkt pim wel...
Oud 12-03-2002, 12:47
Joostje
Joostje is offline
als een partij vanuit het niks opeens 1/3e van de stemmen wint, vind ik persoonlijk dat er in de eerste plaats van een coalitie met deze partij moet worden uitgegaan. Indien echter blijkt dat het programma te ver van dat van andere partijen afwijkt, en er te weinig concessies worden gedaan om samen te kunnen werken met andere partijen, zal er een andere coalitie zoinder die partij moeten worden gevormd.
ik hoop echter dat dit in rotterdam niet nodig zal zijn; anders zou slechts een colaitie van pvda, d66, vvd, groenlinks, cda, enz enz mogelijk zijn, die tot weinig daadkracht komt . LR, CDA, CCD lijkt me de meest logische oplossing.
Oud 12-03-2002, 12:50
Isa
Isa is offline
fuck de democratie dan maar he?

als democratie ervoor zorgt dat we een fascist als burgesmeester of minister-president hebben, dan maar geen democratie.

die man is een terrorist omdat hij zelfs asielzoekers die om politieke redenen vluchten weigert. ik hoef hem niet.
ik wil niet dat nederland een naziland word, dan ben ik hier weg.
Oud 12-03-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
hehe

trouwens hij kan nie ens samenwerken, maar ik vraag me ook af hoe ze uit alle partijen samen een coalitie willen maken
sgp met groenlinks??
gaat nooit lukken

*triest genoeg*
idd
Oud 12-03-2002, 12:59
@pie
@pie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
fuck de democratie dan maar he?

als democratie ervoor zorgt dat we een fascist als burgesmeester of minister-president hebben, dan maar geen democratie.

die man is een terrorist omdat hij zelfs asielzoekers die om politieke redenen vluchten weigert. ik hoef hem niet.
ik wil niet dat nederland een naziland word, dan ben ik hier weg.
doei

al mag je wel eens wat beter opletten wat wordt verdraaid door de pers en de pvda/groen links en wat ie nou écht wil

sommige dingen zijn niet te realiseren (afschaffing artikel 1.. bah.. maar meningsuiting komt erdoor in het gedrang wat erg frustrerend kan zijn), maar bijvoorbeeld 'grenzen dicht' is een enorme kreet die op veel manieren kan worden opgevat.. waarom bedoelt ie niet: 'grenzen dicht voor economische vluchtelingen'? nou zul jij denken: dat zegt ie niet.. maar zegt ie dan wel dat ALLE 'buitenlanders/allochtonen' op moeten zouten? komop zeg..
Oud 12-03-2002, 13:04
@pie
@pie is offline
Citaat:
JJzD schreef:
hehe

helemaal gelijk in

Citaat:
JJzD schreef:
zoals het CDA de afgelopen 8 jaar ook buitenspel heeft gestaan

Citaat:
JJzD schreef:
trouwens hij kan nie ens samenwerken,
en hoe weet jij dat...

Citaat:
JJzD schreef:
maar ik vraag me ook af hoe ze uit alle partijen samen een coalitie willen maken
sgp met groenlinks??
gaat nooit lukken
en dan wordt het dus geen kabinet.. nederland slaat op dit moment gewoon om naar rechts, maar het is hetzelfde als het omgekeerd zou zijn: wat zou er gebeuren als groen links extreem wordt en voor n liter benzine de 'het 5je van rosenmöller' zou gaan krijgen? zou dan niet iedereen even hard aan het schreeuwen zijn als nu? het zouden alleen de vvd en het cda zijn, en niet de pvda die dan vrolijk meekijkt..

Citaat:
JJzD schreef:

*triest genoeg*
en waarom niet? als het rotterdamse volk daarvoor heeft gekozen, dan gaan ze het krijgen ook.. zo ook landelijk.. als het een slechte les is, zal die gauw geleerd worden he
Oud 12-03-2002, 13:40
Isa
Isa is offline
Citaat:
@pie schreef:
doei

dag.

al mag je wel eens wat beter opletten wat wordt verdraaid door de pers en de pvda/groen links en wat ie nou écht wil

wat heb ik niet begrepen van wat ie echt wil dan?

sommige dingen zijn niet te realiseren (afschaffing artikel 1.. bah.. maar meningsuiting komt erdoor in het gedrang wat erg frustrerend kan zijn), maar bijvoorbeeld 'grenzen dicht' is een enorme kreet die op veel manieren kan worden opgevat.. waarom bedoelt ie niet: 'grenzen dicht voor economische vluchtelingen'?

waarom wel? grenzen dicht is grenzen dicht, anders zou hij er wel bij zeggen dat het hem alleen gaat om de economische vluchtelingen.

nou zul jij denken: dat zegt ie niet.. maar zegt ie dan wel dat ALLE 'buitenlanders/allochtonen' op moeten zouten? komop zeg..
hij zegt juist dat degenen die we al hebben, die antilliaanse en marrokaanse crimineeltjes, ons probleem zijn en hij wilt
de grenzen sluiten voor toekomstige asielzoekers.
Dat is het ergste aan hem, hij heeft liever een Marrokaanse groepsverkrachter en die wilt hij niet wegsturen (dat zijn onze problemen,zei hij in dat volkskrant interview) dan een onschuldige asielzoeker wiens leven in gevaar is.

Oud 12-03-2002, 16:34
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
@pie schreef:
doei

dag.

wat heb ik niet begrepen van wat ie echt wil dan?

sommige dingen zijn niet te realiseren (afschaffing artikel 1.. bah.. maar meningsuiting komt erdoor in het gedrang wat erg frustrerend kan zijn), maar bijvoorbeeld 'grenzen dicht' is een enorme kreet die op veel manieren kan worden opgevat.. waarom bedoelt ie niet: 'grenzen dicht voor economische vluchtelingen'?

waarom wel? grenzen dicht is grenzen dicht, anders zou hij er wel bij zeggen dat het hem alleen gaat om de economische vluchtelingen.

nou zul jij denken: dat zegt ie niet.. maar zegt ie dan wel dat ALLE 'buitenlanders/allochtonen' op moeten zouten? komop zeg..
hij zegt juist dat degenen die we al hebben, die antilliaanse en marrokaanse crimineeltjes, ons probleem zijn en hij wilt
de grenzen sluiten voor toekomstige asielzoekers.
Dat is het ergste aan hem, hij heeft liever een Marrokaanse groepsverkrachter en die wilt hij niet wegsturen (dat zijn onze problemen,zei hij in dat volkskrant interview) dan een onschuldige asielzoeker wiens leven in gevaar is.

Maar die marokaanse verkr8er zijn ook vaak nl-ers dus hij zal wel slim genoeg zijn dat dat gewoon niet kan.
Oud 12-03-2002, 16:36
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
Als Fortuyn buitengesloten wordt in de coalitie in Rotterdam zou dit een ontkenning zijn van de democratie.

ruim 1/3 van de rotterdamse bevolking heeft op fortuyn gestemd. Als foruyn nu niet in de regering komt zou de regering niet representatief zijn voor de bevolking en dus niet democratisch.

wat vinden jullie hiervan, of je nou voor of tegen pim bent het is wel zo.. het zou ondemocratisch zijn om hem nu buiten te sluiten.

Als dat gebeurt kunnen we beter gaan twijfelen of Nederland echt wel zo democratisch is als het beweert.

Dan zou d66 ook niet in kabinet horen maar het cda. In jou eigen theorietje.En het was niet 1/3 van de rotterdammers maar 1/3 van de stemmen das heel iets anders als de opkoomst niet maximaal is.
Oud 12-03-2002, 19:17
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Dan zou d66 ook niet in kabinet horen maar het cda. In jou eigen theorietje.En het was niet 1/3 van de rotterdammers maar 1/3 van de stemmen das heel iets anders als de opkoomst niet maximaal is.
En dan ook nog 1/3e van de stemgerechtigden die zijn gaan stemmen.

Nog een kleiner aantal dus.

Suzan

Oud 13-03-2002, 01:34
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Met Pim als lijsttrekker ja, ik denk niet dat dat veel uit zal maken, tenslotte is het echt wel te merken dat hij alles bepaald enzo.
die hebben nog geen definitieve programma.
kijk, ik beweer nergens dat ik ze altijd goed gebruik ofzo, maar commentaar leveren is wel makkelijk, met oplossingen komen is wat anders, je lijkt pim wel...
Jij bent toch degene die constant op hem loopt af te geven bij elke kans die je krijgt.
En zoals het er naar uitziet zal Pimmetje zelf eigenlijk niet eens zo veel te zien zijn in de Rotterdamse politiek verder. dus Pim stemmers zullen zich wel genaaid voelen strax.

Over dat commentaar leveren gesproken: je hebt zelf je oordeel ook al vrij snel klaar in de meeste gevallen, dus ja... wie de bal kaatst...
Oud 13-03-2002, 21:28
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
je moet niet zo alles overtypen wat je hoort maar zelf es nadenken met je hersens
ik heb helemaal niks overgetypt drolhoofd, dit heb ik helemaal zelf verzonnen
Oud 13-03-2002, 21:43
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
ik heb helemaal niks overgetypt drolhoofd, dit heb ik helemaal zelf verzonnen
fortuyn heeft hetzelfde gezegd

drolhoofd
Oud 14-03-2002, 18:16
Dikkie
Dikkie is offline
ok...
Oud 15-03-2002, 10:46
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Dikkie schreef:

Nee, dat is het niet

Juist niet zelfs. Wat jij zegt klopt als partijen hem bijvoorbaad uitsluiten. Echter wordt in een democratie niet gevraagd om de grootste partijen, maar om een meerderheid. Om dat de gekozenen kiezers vertegenwoordig is het niet nemen van een coalitie partner zo democratisch als de pest

Oud 15-03-2002, 10:47
Iotje
Iotje is offline
Ik= internationalist
Oud 03-05-2005, 18:36
Verwijderd
Helaas is Pim dood, sorry.
Oud 03-05-2005, 18:38
Verwijderd
Dit topic is TE oud
Oud 03-05-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 03-05-2005 @ 19:38 :
Dit topic is TE oud
Discussie kent geen tijd.
Oud 03-05-2005, 18:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 03-05-2005 @ 19:47 :
Discussie kent geen tijd.
Jawel hoor.

Check de forumregels maar.
Oud 03-05-2005, 18:53
Verwijderd
Pim Fortuyn had geen forumregels nodig.
Oud 03-05-2005, 18:56
Verwijderd
Die Pim ook altijd. Ik mis hem soms wel een beetje. (Wie niet?)
Oud 03-05-2005, 18:56
Verwijderd
Pim is tijdloos, net als de discussie's over hem.

Who care the rules?

Ik ben best wel benieuwd hoe Nederland eruit zag als hij er nog was.
Oud 03-05-2005, 18:58
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 03-05-2005 @ 19:53 :
Pim Fortuyn had geen forumregels nodig.
Daarom is hij nu ook dood.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten