Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() hoi waar heb jij het nou weer over? Ten eerste is het een hij die de ring wil kopen en je hoeft geen scheikunde hebben gehad om te weten wat een edele metaal, een legering en massapercentage is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dat wist ik niet, dacht dat het ongeveer net zo oxideerde als aluminium. Citaat:
||
Citaat:
![]() offtopic: Ik moet als ik een andere piercing(clit hood) wil, een ringetje nemen van titanium omdat zo'n eentje heel licht is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (volgens mij ging het om zelfstandig vnw oid) sorry *kuch* let zelf es op als je in de klas zit. |
![]() |
|
Titanium is een licht metaal (60% zwaarder dan aluminium, maar twee keer zo sterk) dat door de relatief kostbare manier waarop het gewonnen wordt tamelijk kostbaar is. Verder heeft Titanium de eigenschap niet of nauwelijks te roesten (Titanium is wat dat betreft vergelijkbaar met Platina). Ten slotte is het nog leuk om op te merken dat het metaal Titanium al sinds 1791 bekend is en dat Titaniumoxide een populair pigment is voor het aanmaken van witte verf (dit wit heet dan ook 'titaanwit').
Wat betreft de naam van Titanium kun je tamelijk kort zijn. Heel veel chemische elementen hebben een naam die eindigt op 'ium'. Zo heb je Aluminium, Silicium, maar ook Einsteinium. De naam Titanium zelf is afgeleid van de naam 'Titanen' voor de twaalf (reuzen)zonen van Gaia, de mythologische godinmoeder van de aarde. Het metaal heet dus Titanium en het mythische wezen Titaan. Neemt niet weg dat Titanium veel in legeringen wordt gebruikt (zoals bijna elk metaal) en dat met 'Titaan' best zo'n legering bedoeld kan worden.
||
Citaat:
|
titanium ringen zijn duur. zijn onderhand even duur als zilver
maar je hebt gelijk alles in de large is te duur MAAR je kunt het nergens anders kopen en daarom kunnen ze het zo duur maken
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
ALGEMENE piercing topic Ninnoc | 121 | 23-12-2002 14:55 |