![]() |
|
FIA presenteert nieuwe regels voor 2008
De autosportfederatie FIA heeft donderdag nieuwe regels gepresenteerd voor het seizoen 2008 en verder. Omdat de Concorde Agreement in 2007 afloopt kan het reglement flink op de schop. Er zijn weinig verrassingen in het lijstje voorstellen van de FIA. Grotendeels behelst het maatregelen die Max Mosley al eerder wilde invoeren. Tot nu toe bleven de meeste hervormingen steken door de unanimiteit die het Concorde Agreement vereist. De belangrijkste wijzigingen die de FIA voorstelde zijn: De terugkeer van slicks en slechts een bandenfabrikant, om de bandenoorlog tot stoppen te brengen. Door de FIA gecontroleerde elektronica, die tevens controle op het aantal testkilometers mogelijk maakt. Handgeschakelde versnellingsbakken en een conventionele koppeling. Bovendien moet de downforce met tien procent verminderd worden, om zo het inhalen te vergemakkelijken. Andere kostenbesparende maatregels zijn het verbod op reservewagens en de invoering van standaard remmen. “Slimme teams die met een beperkt budget werken moeten op die manier rijkere, maar minder competente teams kunnen verslaan”, aldus Mosley. In september moet de definitieve versie van het reglement zijn ingediend. Voorts vraagt Mosley de teams naar hun mening over het voorstel. “Alle kritiek, opbouwend of anderszins, is welkom.” bron: www.formule1.nl Wat vind jij van deze veranderringen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als teams verplicht worden ver terug in de tijd te gaan, haal je de ontwikkeling eruit die de teams kunnen doen. Het is juist leuk dat de ene helft van een jaar iemand anders beter is dan dege die het eerste gedeelte beter was. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind wel dat de handschakel terug moet want dat is het echte racen
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
|
![]() |
||
Citaat:
Toen Bridgestone in 1997 terug kwam moest Goodyear ineens weer volop gaan onwikkelen. Toen Michelin terug kwam in 2001 zag je ineens dat het 3 seconden sneller ging. En of wij dat echt merken als kijker? Nee hoor.. Het enige leuke voor ons is kijken welke bandenfabrikant het het beste voor elkaar heeft maar met de sport daadwerkelijk heeft het niets te maken. Vreemd dat sommigen hier aangeven dat de rijder meer invloed moet hebben, maar anderzijds aangeven dat bandenoorlog wel leuk is. Hoezo de rijder heeft dan minder invloed? De regels die Mosley voorstelt zullen er nu wel komen. Wie het artikel goed leest ziet dat teams dan niet meer unaniem het eens hoeven te zijn over de regels. Dat betekend dat de FIA meer invloed heeft en makkelijker veranderingen kan doorvoeren. Teruggaan naar slicks is om te beginnen al een goede verbetering. De vraag is hoeveel teams er in 2007 nog aan de start zullen staan, of speelt de GPWC gewoon blufpoker? |
![]() |
||
Citaat:
Maar het belangrijkste is dat Launche control er weer uit gaat vind ik ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|