Oud 07-11-2006, 03:07
Verwijderd
Aangezien ik de pasta met een suasje nu wel zat ben vraag ik me af wat andere mensen koken met maar 2 pitjes en geen magnetron om iets in warm te houden.

Tips zijn heel erg welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2006, 08:14
Verwijderd
Aardappels groente en vlees/vis/omelet/whatever kan ook best in 2 pannetjes, gewoon de aardappels en groenten bij elkaar in doen. Als je de aardappels niet te klein snijdt kun je ze na het afgieten tussen de groenten uitpakken zodat het nog apart van elkaar zit. Als je er stamppot van maakt is dat niet eens nodig.

Rijst met groenten en stukjes vlees/quorn. De groenten en vlees kunnen bij elkaar in de pan gebakken worden. Rijst kan in een andere pan. Maar dat is niet eens nodig, want de meeste rijst moet na het koken toch een kwartier nagaren; doe gewoon een keukenhanddoek om de pan, dan blijft het wel warm. Vlees weglaten en in plaats daarvan wat nootjes erbij gooien kan ook. Eventueel kun je iets als chicken tonight bij groenten+vlees doen, of gewoon wat sojasaus.

Maaltijdsoepen kunnen zelfs in 1 pan.

Niet echt recepten ofzo, maar het is in elk geval geen pasta met een sausje .

Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 09:28.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:26
Fides
Fides is offline
Pasta met pastasaus.
In de ene pan de pasta in t kokende water.
De andere pan (wok) eerst vlees, wanneer dat een beetje klaar is de saus en groenten er bij doen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:29
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Soms is het wel handig de openingspost te lezen.
Oud 07-11-2006, 09:34
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Zo moeilijk is dat toch niet? Probeer eens iets met rijst, met mie, met risotto, met aardappels. Of maak een stampot.

Koop bijvoorbeeld een biefstukje, snijd die in dunne reepjes, bak die kort in de pan met wat wokgroente (uit een zakje of gewoon wat je zelf lekker vindt) mik er wat ketjap en/of andere smaakmakers door (of desnoods een of ander kant enklaar woksausje), kook de mie in een pan.

Roor alles door elkaar en binnen tien minuten ben je klaar.

Het kan i.p.v. biefstuk ook met garnalen of kip of reepjes varkensvlees, dus je kunt in principe eindeloos combineren.
Oud 07-11-2006, 09:37
reine claude
reine claude is offline
Chili con carne,
wraps gevuld met een groenten/vleesprutje,
nasi/bami,
stamppotten,

zo moeilijk lijkt het me inderdaad niet.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Tweepans, dan denk ik aan Risotto met kip (en kippenbouillon), champignons en ui. Chicken tonight voor de iets snellere hap, vul het aan met bijvoorbeeld prei en paprika. Chili con carne kan met één pan, zo ook als het gaat om wraps.

Pasta met "rode saus" is een redelijk goedkope maaltijd, maar als ik het meer dan één keer per week eet, word ik het echt zat.
Oud 07-11-2006, 17:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bak vaak vlees en aardappels in dezelfde pan Ik weet niet of je een grote koekenpan hebt en of die op je pit past met nog een pan ernaast? Dan zou je gebakken aardappels met vlees en gekookte groente kunnen eten. Anders doe je er koude groente bij zoals sla, tomaten, komkommer, oid

Stamppot kan je ook prima maken, of chicken tonight.

Ik kan eigenlijk vrijwel alles op twee pitten maken. Het gebeurt zelden dat ik er drie gebruik.
Oud 07-11-2006, 20:13
snoopy
snoopy is offline
Ben gek op chicken tonight. Je hebt ze in veel verschillende smaakjes.
rijst koken
kip bakken in de pan, sausje erbij en klaar (eventuuel extra groenten erbij)
Oud 08-11-2006, 15:56
Astrid1986
Astrid1986 is offline
Ik ben helemaal fan van de Knorr wereldgerechten. Dat zijn bijna allemaal twee-pans gerechten.
Oud 09-11-2006, 20:31
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Astrid1986 schreef op 08-11-2006 @ 16:56 :
Ik ben helemaal fan van de Knorr wereldgerechten. Dat zijn bijna allemaal twee-pans gerechten.
Beef chimichuri
Kofta
Kip Palava
Kip Siam
Kip Tandoori
Kip Madras

etc etc

Bijna allemaal zijn ze erg lekker en goed te maken
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 20:32
Verwijderd
(en als je de wereldgerechten te duur vindt, zoals ik , als je gewoon bij de ingredienten kijkt, onthoudt welke kruiden erin zit, en het dan zelf maakt, is het ook lekker )
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:18
IcedEarth
IcedEarth is offline
bij de xenos bij mij in de buurt hebben ze altijd veel goedkope simpele maaltijden, allerlei zakjes enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:46
Miracle
Miracle is offline
Je kunt eten toch ook warmhouden met aluminiumfolie? Desnoods doe je er nog een handdoek omheen.

Dat is niet met elk eten handig, maar als je van te voren ff nadenkt wat je warm kunt houden, moet dat prima lukken.
Oud 12-11-2006, 12:47
Miracle
Miracle is offline
Magnetronmaaltijden kun je over het algemeen ook opwarmen in een pan trouwens. Gewoon even de verpakking lezen!
Oud 14-11-2006, 07:50
Verwijderd
ik heb gisteren in één pan quornblokjes gebakken en er een blik tomatenstukjes met extra groenten + kruiden overgegooid, terwijl ik in een klein pannetje graantjes van uncle ben's kookte

was lekker en eens iets anders dan pasta, want ik ken je probleem
nee, eigenlijk niet, ik eet enorm graag pasta en kan het jarenlang elke dag eten zonder het beu te worden, maar ik besef dat afwisseling wel gezonder is
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:34
dark princess
dark princess is offline
ik maak vaak rijst in de ene pan en in de andere roerbakgroente en vegastukjes, dus kan ook met vlees als je dat eet.

of aardappeltjes en daardoor groente roerbakken en in de andere pan vegaburger.
Oud 14-11-2006, 17:42
Verwijderd
Wat de rest al gezegd heeft: wokken, rijst met wat dan ook, gebakken aardappels en vlees(vervanger) in de ene pan en groenten in de andere pan (of bij elkaar), enz. Ik heb wel meer pitten en een magnetron, maar ik gebruik over het algemeen maar twee pitten en geen magnetron.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 09:34
Verwijderd
pan 1: vlees
pan 2: aardappelen of puree

En voor de vitaminen

Ijsberg sla (niet wassen indien voorgesneden) met stukjes ananas de sap erbij doen en dan stukjes gerooktekip.

Of omdat er al kip in de sla zit extra groeten doen ipv vlees
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten