Oud 03-06-2002, 19:04
suusepuus
suusepuus is offline
hey iedereen

ik ben eigenlijk op zoek naar 'lotgenoten', die ook scoliose hebben.
ik moet binnenkort geoprereerd worden omdat mijn korset niet werkt.kutzooitje
maare, als er nogmeer mensen zijn met scoliose die een korset hebben en of geopreerd moeten worden aan hun vergroeing...
please answer me.. want het voelt als of ik de enige ben

xxx en meissie die geopereerd moet worden aan haar f*cking ruggetje
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:40
just.a.girl
just.a.girl is offline
heej,k heb het zelf niet maar een meisje dat ik ken wel,ze moet 2 jaar met zo'n corset rondlopen en heeft ook z'n speciaal kussentje om op te zitten,verder veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:45
Mark
Mark is offline
wat is het precies. Maar iig heel veel sterkte ermee!

Mark
Oud 03-06-2002, 19:48
Verwijderd
ik ken een meisje (naja, kennen...ze heeft bij me op de basisschool gezeten 3 jaar)
die moest ook echt een paar jaar met een corset lopen.....maarjah, daar heb jij natuurlijk nix aan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:22
GeNeVa
GeNeVa is offline
Volgens mij is Scoliose zoiets als : een verkromming van de wervelkolom. Die kan ontstaan door een groei- of ontwikkelingsstoornis zoals bijvoorbeeld een beenlengte-verschil.

Anyway, Sterkte meissie!
Oud 03-06-2002, 20:51
Mark
Mark is offline
Ik heb zelf ook een verschil in beenlengte, maar daar heb ik zolen voor. Ideale oplossing en ik heb nooit geen last meer van me rug! :up:
Oud 04-06-2002, 15:29
toetertje
toetertje is offline
hey,ik ben op m'n veertien ook aan m'n rug geopereerd,ook scoliose
ik kan je er dus alles over vertellen
ik heb ongeveer twee weken in het ziekenhuis gelegen en moest daarna wel terug een beetje leren stappen enzo.
Ben daarna drie maand thuisgebleven omdat ik niet veel kon,moest constant stilzitten enzoverder
de operatie op zich is wel heel erg zwaar.

Bij mij hebben ze dus twee staven langs m'n wervelkolom gezet zodat die recht zou groeien. Daardoor heb ik dus nu ook een litteken over m'n hele rug van 30cm waar m'n wervelkolom loopt
. Dit is echt niet lelijk ofzo hoor,het valt zelfs niet op en de meeste mensen,en ik ook,vinden het zelfs mooi
het hoort gewoon bij me

Nu,vijf jaar later,ben ik enorm blij met mijn rug,ok sommige dingen kan ik niet,zoals snel en lang lopen (spieren beginnen te trekken en erg pijn te doen),me aan m'n armspieren optrekken,een holle of bolle rug maken,enz..

maar ik heb geen rugpîjn meer over het algemeen. Soms ontsteekt een van de bouten waarmee de staven zijn vastgemaakt,en dit kan wel pijn doen,maar als je een tijd rust gaat dit vanzelf normaalgezien weer over.

Bij mij was het echt een fantastische operatie
ik sta nu ook recht,daarvoor zag je echt dat ik helemaal scheef groeide,
één heup die hoger kwam dan de ander,de ene schouder die hoger stond dan de ander,.. maar nu is dat allemaal in orde

in het begin ga je wel heel erg moeten wennen aan je "nieuwe rug"
het voelt echt heel gek aan,je spieren zullen anders reageren dan vroeger,je zult dingen voelen die je nooit gevoeld hebt. Maar na een tijd accepteert je lichaam dat wel,en hopelijk jij ook.

het is echt heel goed dat je je laat opereren als het echt nodig is,
bij mij begonnen m'n maag en lever enzo ook allemaal pijn te doen van het op mekaar gedrukt worden,en dat is nu allemaal voorbij

ik zou je nog heel veel kunnen vertellen en wil je graag helpen
ik begrijp dat je bang bent,dat was ik ook,maar het gaat je daarna veel beter doen voelen.

Je mag me altijd mailen op
toetertje@mail.be

k'hoop dat je iets aan deze uitleg gehad hebt,ook al was hij een beetje chaotisch

veel liefs,
fiona
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 16:59
poki
poki is offline
Ja ik heb het.. Maar dan in een hele lichte vorm. omdat het bij mij in mijn familie zit <mijn tante is bijvoorbeeld geopereerd en heeft nu een soort van stang in haar rug zodat haar rug recht blijft> is het bij mij al heel vroeg ontdekt. Ik heb veel ceasar therapie gedaan, en gezwommen. Laatst zijn er röntgenfoto's van mijn rug gemaakt en was duidelijk te zien dat de scoliose bijna helemaal verdwenen was. Ik ben er dus als het ware overheen gegroeid.

Jij heel veel succes bij de operartie!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten