Oud 25-05-2005, 12:05
Verwijderd
Is dat ruim 'vertaald' is als "samengaan"?

Dus in het geval van de volgende zin (uit een tekst over dyslexie): "co-morbiditeit met ADHD 40%", dat dyslexie in 40% van de gevallen samen gaat met ADHD?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2005, 20:14
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-05-2005 @ 13:05 :
Is dat ruim 'vertaald' is als "samengaan"?

Dus in het geval van de volgende zin (uit een tekst over dyslexie): "co-morbiditeit met ADHD 40%", dat dyslexie in 40% van de gevallen samen gaat met ADHD?
Ik kwam in mijn Zakwoordenboek der Geneeskunde wel de term morbiditieit tegen. Dit heeft in dit geval betrekking op het aantal ziektegevallen bij een gegeven grootte van een bevolkingsgroep, dus comorbiditeit houdt in dat een bepaald verschijnsel in een bepaald aantal gevallen met een ander verschijnsel samengaat. Het is dus te omschrijven als in een bepaald percentage met iets anders samengaan.
Oud 25-05-2005, 20:37
Verwijderd
Morbiditieit had ik ook in de Van Dale opgezocht en van daaruit (en uit de context) had ik idd al zo'n idee. Dank je wel.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 19:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-05-2005 @ 21:37 :
Morbiditieit had ik ook in de Van Dale opgezocht en van daaruit (en uit de context) had ik idd al zo'n idee. Dank je wel.
Graag gedaan.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten