Oud 28-11-2005, 10:42
Aristidis
Aristidis is offline
Wat ik me veel afvraag met al die ontbijtalternatieven tegenwoordig als ontbijtdrink etc.: wat is nu essentieel voor een goed ontbijt, dus; om welke voedingsstoffen gaat het?
Het meest voor de hand liggend vond ik energierijke stoffen, maar zou een snickersreep of een zak chips dan ook kunnen voldoen als ontbijt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 11:43
Uice
Uice is offline
Een zak chips zeker niet, dat is gewoon vet en zout en daar wordt je alleen maar minder energiek van.

En Snickers zou een keer best kunnen, als je elke dag een Snickers als ontbijt eet ben je natuurlijk slecht bezig. Vitaminen moet je ook binnenkrijgen. Een bak cornflakes of muesli of een bruine boterham met kaas met daarbij een stuk fruit of glas sap is volgens mij gewoon het beste.
Oud 28-11-2005, 13:47
Mara
Mara is offline
Iets vezelrijks, dus bijv. (volkoren)brood. Verder gewoon iets met voldoende voedingsstoffen, vitaminen e.d.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:32
Verwijderd
Een echte maaltijd bestaat uit iets dat koolhydraten+voedingsvezels levert, iets dat eiwitten+vetten levert en iets dat vitaminen levert, dus een ontbijt ook. Bijvoorbeeld brood, kaas en een appel, of muesli, yoghurt en een glas sap, ofzo. Of macaroni, gehakt en tomaten, dat is dan weer geen gebruikelijke maaltijd als ontbijt, maar het kan op zich best .

Oh en er kan beter ook iets te drinken bij, maar dat spreekt vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:51
Bravo
Bravo is offline
Veel vezels, is ook goed voor je darmen. Verder heb ik eigenlijk geen idee, fruit en andere gezonden dingen kunnen natuurlijk sowieso geen kwaad.
Ik eet altijd cruesli met melk (hou niet van yoghurt) en een beker drinkyoghurt (optimel enzo.)
Oud 28-11-2005, 17:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Iets met veel vezels zoals brood. Of iets gezonds zoals yoghurt of fruit. Of krachtvoer, zoals soep. Of alleen iets waarvan je lekker wakker wordt, zoals koffie. Snoep zeker niet, dat kun je beter pas eten als je al iets die dag in de maag hebt zitten.
Oud 28-11-2005, 17:57
Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-11-2005 @ 14:47 :
Iets vezelrijks, dus bijv. (volkoren)brood. Verder gewoon iets met voldoende voedingsstoffen, vitaminen e.d.
ik eet vaak in de ochtend boterhammen met vlokken, hagelslag, chocopasta of kaas etc... met een glas melk.
ik mis dan de vitaminen, maar volgens mij is mijn ontbijt dan gewoon goed?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:21
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 28-11-2005 @ 18:57 :
ik eet vaak in de ochtend boterhammen met vlokken, hagelslag, chocopasta of kaas etc... met een glas melk.
ik mis dan de vitaminen, maar volgens mij is mijn ontbijt dan gewoon goed?
daar zitten ook vitaminen in hoor... je mist vitamine c , maar als je later op de dag fruit eet is dat niet erg hoor...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:33
*gaapt*
*gaapt* is offline
Is een banaan als ontbijt goed?
Oud 29-11-2005, 12:33
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 29-11-2005 @ 00:33 :
Is een banaan als ontbijt goed?
Alleen een banaan; nee. Een banaan en 2 boterhammen, of een banaan en een bakje yoghurt met muesli oid, wel.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 20:35
Meadow
Meadow is offline
Het beste ontbijt is geen ontbijt. Heel ongezond, maar als ikz o vroeg moet eten ga ik kokhalzen, dat doe ik op school wel, om een uur of 10...
Oud 30-11-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 29-11-2005 @ 21:35 :
Het beste ontbijt is geen ontbijt. Heel ongezond, maar als ikz o vroeg moet eten ga ik kokhalzen, dat doe ik op school wel, om een uur of 10...
Presenteer het dat niet als een feit maar als jouw persoonlijke ervaring want van 'het beste ontbijt is geen ontbijt' klopt natuurlijk geen hol.

Bovendien is het gewoon een kwestie van wennen lijkt me, ik ontbeet ook nooit omdat ik 's ochtends geen hap door m'n keel kreeg, maar op het gegeven moment ben ik gaan beseffen dat dat toch wel érg slecht is en ben ik maar gewoon gaan ontbijten.
Nu eet ik 's ochtends met gemak 4 boterhammen .
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 14:25
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Hamburgers. The cornerstone of any nutritious breakfast.
Oud 30-11-2005, 14:52
Tripo
Tripo is offline
idd cruesli met yoghurt is goed genoeg, krijg het alleen niet altijd door me keel maar dat komt meestal door de avond ervoor..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 15:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
Meadow schreef op 29-11-2005 @ 21:35 :
Gewoon oefenen, zoals Moenbloem zegt. Als je 't langzaam opbouwt kan je bést eten 's ochtends.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 19:20
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-11-2005 @ 16:16 :
Gewoon oefenen, zoals Moenbloem zegt. Als je 't langzaam opbouwt kan je bést eten 's ochtends.
Ik ontbeet eerst wel, tot mijn lichaam hele duidelijke tegensignalen ging geven. En ik dus besloot daarnaar te luisteren. Sinds dien voel ik me een stuk beter , dus weer aanwennen lijkt me niet goed. Ookal zou het ongezond moeten zijn.
Oud 30-11-2005, 19:33
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 30-11-2005 @ 15:16 :

Bovendien is het gewoon een kwestie van wennen lijkt me, ik ontbeet ook nooit omdat ik 's ochtends geen hap door m'n keel kreeg, maar op het gegeven moment ben ik gaan beseffen dat dat toch wel érg slecht is en ben ik maar gewoon gaan ontbijten.
Nu eet ik 's ochtends met gemak 4 boterhammen .
Ghe, hier precies hetzelfde, ik gruwelde van ontbijten, ben toen begonnen met drinktontbijt enzo, en nu eet ik inderdaad makkelijk 4 boterhammen als ik dat wil, en word met honger wakker
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 09:49
Tripo
Tripo is offline
ik ga ook echt niet de deur uit zonder ontbeten te hebben, val anders spontaan om in de trein
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 19:18
Nickie
Nickie is offline
Heyy

Het beste ontbijt is fruit.. alle soorten fruit mag ..

Als je tot 12 uur alleen maar fruit eet reinigt dat je darmen ook nog is ! en je heb niet meer zo snel last van een honger gevoel..!

-X-
Oud 02-12-2005, 11:27
Verwijderd
Ik neem tegenwoordig vaak een drinkontbijt als ik vroeg naar school moet. Dan krijg ik toch iets binnen, omdat ik brood zo vroeg echt niet kan verdragen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 17:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 02-12-2005 @ 12:27 :
Ik neem tegenwoordig vaak een drinkontbijt als ik vroeg naar school moet. Dan krijg ik toch iets binnen, omdat ik brood zo vroeg echt niet kan verdragen.
Er zitten best veel vezels in, dus dat is goed ,alleen zit er iets van 10% pure suiker in, wat minder is
Oud 02-12-2005, 19:19
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Nickie schreef op 01-12-2005 @ 20:18 :
Heyy

Het beste ontbijt is fruit.. alle soorten fruit mag ..

Als je tot 12 uur alleen maar fruit eet reinigt dat je darmen ook nog is ! en je heb niet meer zo snel last van een honger gevoel..!

-X-
Dat is echt van die Libelle-onzin.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 11:51
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-12-2005 @ 20:19 :
Dat is echt van die Libelle-onzin.
vaak lees je van die onzin hoor. Het gezondste bepaald eontbijt is trouwens het budwig- papje, wat bestaat uit kwark en lijnzaad+lijnzaadolie ( voor de omega 3 & 6 vetzuren ). Zit vol met vezels en vodeingstoffen die je nodig hebt en er zit niet van die prut als suiker of conserveermiddelen in.

Het originele Budwig-papje (niet zo lekker):

· Volle kwark

· 1 eetlepel lijnzaadolie

· vers geperst citroensap naar smaak

· eventueel wat honing naar smaak

· eventueel wat muesli toevoegen of fruit

Aangepaste Budwig-papje (even wennen, maar prima ontbijt)

· Biogarde kwark of biogarde of vifit-yoghurt (in ieder geval iets met lactobacillen, dit zijn bacteriën die zorgen voor een goede darmflora)

· eventueel mengen met soja-yoghurt (merk Alpro of Provamel) met bosvruchten of perzik (voor iets zoetere smaakt, bovendien is gefermenteerde soja een goede anti-oxidant en kankerremmend)

· 1 eetlepel lijnzaadolie (koudgeperst !!)

· 1 eetlepel lecithine granulaat (korrels) (dit bindt zich aan de olie, daardoor makkelijker te mengen en het mengsel smaakt minder vettig, tevens is lecithine goed voor het geheugen)

· fijne havervlokken of boekweitvlokken 1-3 eetlepels

· eventueel Linolax Budwig-ontbijt mengsel toevoegen (verkrijgbaar in Reform-/natuurwinkels)

· 1 capsule vitamine E 400 I.E. erbij innemen (dit beschermt de lijnzaadolie)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 11:52
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-11-2005 @ 18:19 :
Iets met veel vezels zoals brood. Of iets gezonds zoals yoghurt of fruit. Of krachtvoer, zoals soep. Of alleen iets waarvan je lekker wakker wordt, zoals koffie. Snoep zeker niet, dat kun je beter pas eten als je al iets die dag in de maag hebt zitten.
In brood zit voornamelijk suiker,geen vezels, tenzij je het rechtstreeks bij de molen gemaald meel haalt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:05
Meadow
Meadow is offline
Dat at ik als kind, dat papje, dat was best lekker!
Oud 05-12-2005, 18:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 02-12-2005 @ 12:27 :
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten