Oud 02-06-2005, 13:23
Sjembek
Sjembek is offline
Ik heb dus een opdracht gekregen voor Godsdienst die ik niet snap:

Ik moet "De gelijkenis van de talenten" opzoeken (van het nieuwe testament)

En dan moet ik de "geestelijke boodschap" erbij vertellen (diepere betekenis, behoud eeuwige leven)

En 't staat volgens mij in Mattheus maar ik snap 't niet echt

Kunnen jullie helpen?

Bedankt
Oud 02-06-2005, 15:27
Saan
Saan is offline
Heej,

de boodschap van deze gelijkenis is dat we met onze talenten die we gekregen hebben, moeten woekeren. God heeft ons niet voor niets talenten gegeven.

De gelijkenis van de talenten ziet op wat God aan de Zijnen geeft. Daarom is het loon op het werken met de talenten voor iedere gelovige hetzelfde. De ponden zien op ons omgaan met onze verantwoordelijkheid. Daarin bestaat verschil, zoals in ijver, trouw en toewijding. Wij hebben de opdracht om deze aarde te behouden en te bebouwen. Daarvoor moeten we verantwoordelijk omgaan met de talenten die we gekregen hebben.

Ik hoop dat ik je wat op gang geholpen heb. Als je nog vragen hebt.... welkom.

Groeten
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 22:15
Verwijderd
Zoals Saan hieronder zegt heeft God ons talenten gegeven. Ieder persoon is daarmee uniek en moet deze talenten goed benutten. Dit doe je door jezelf te leren kennen en dus je talenten te gebruiken.

Citaat:
De gelijkenis van de talenten ziet op wat God aan de Zijnen geeft. Daarom is het loon op het werken met de talenten voor iedere gelovige hetzelfde. De ponden zien op ons omgaan met onze verantwoordelijkheid. Daarin bestaat verschil, zoals in ijver, trouw en toewijding. Wij hebben de opdracht om deze aarde te behouden en te bebouwen. Daarvoor moeten we verantwoordelijk omgaan met de talenten die we gekregen hebben.
dit stukje vond ik ook via google wel beetje moeilijke taal.

God heeft dus de talenten gegeven aan ons. Iedereen heeft ze, voor ons zien ze er misschien verschillend uit maar voor God zijn ze allemaal hetzelfde uiteindiljk.
Het loon dat we ermee verdienen is voor iedereen op het einde gelijk (plaatsje in de hemel).
Iedereen werkt de talenten anders uit, de een is veel ijveriger (dus drukker en werkzamer) met de talenten dan iemand anders. De toewijding die de ene erin steekt is veel groter dan de andere. Maar God gaatu it van het goede van de mens.
We moeten al met al dus verantwoordelijk omgaan met de talenten die we van God hebben gekregen.

http://www.vizibel.nl/reis/content_geld1.html
dit is nog een site waar je mss iets aan hebt.

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 13:57
Sjembek
Sjembek is offline
Hartelijk bedankt!

Hier ben ik een stuk mee geholpen!

Thnx!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken