Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Leuk hoor allemaal, maar ik lig niet wakker van de schijfruimte van mijn laptop, alleen die c-partitie moet groter...
Voor al de rest heb ik nog een desktop via netwerk aan mijn laptop hangen, maar van daruit kan ik de nodige software niet op mijn lappie draaien he... Mijn c-schijf roept om gigskes...
|
![]() |
En waar juist? Ik heb wel allerhande alternatieven gevonden, maar zou toch graag de fdisk hebben die ik zou moeten hebbe
![]() Ik ga dan ook wel eventjes erbij vragen of mij probleem daarmee op te lossen is. Gewoon een deeltje van D naar C verplaatsen... ZONDER GEGEVENSVERLIES VAN D OF C... Ik hoop van wel...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of het zonder dataverlies mogelijk is weet ik niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zo'n schijf is meestal 80.000.000.000 bytes ongeveer. Deel dat door 1024 ^ 3 en je komt op ~74.5 GB uit. Zelfde geldt voor een 200 'gigabyte' schijf, die is in werkelijk ook slecht zo'n 186 GB. Dat trucje wordt al uitgehaald sinds de allereerste harde schijven van enkele tientallen megabytes. En de bootsector van de harde schijf is een onderdeel van de schijf en het bestandssysteem erop zelf, daar kun je nooit iets in schrijven. Dat ding is trouwens nooit meer dan enkele megabytes. Topicstarter: heb je nu al eens geprobeerd om die 'onbekende partitie' te verwijderen met Disk Management? Dan kun je 'm daarna opnieuw toewijzen en formatteren in NTFS. Wil je 'm toevoegen aan je C-partitie zonder dataverlies, dan zul je toch echt een programma als Partition Magic van Powerquest moeten hebben. Anders gaat bij het wijzigen van de partitiegrootte of het samenvoegen ervan de data op beide partities verloren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
dat je fdisk niet kan vinden op een winXP machine is normaal.
fdisk staat namelijk onder andere op een win98 opstartdiskette je kan inderdaar zoals al eerder gezegd is een programma nemen als Partition Magic Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|